Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan: term 4

    Unit 8: Recent Advances in Technology

    Lesson 81

    Teacher name:

    S.Asanov № 38

    Date: 02.04.2024

    A.Ashimov

    Grade: 11 А,Ә

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Vocabulary: Technological advances

    Learning objectives


    11.2.2.1 - understand specific information in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a growing range of unfamiliar topics

    11.3.2.1 -ask and respond with appropriate syntax and vocabulary to open - ended higher -order thinking questions on a range of general and curricular topics, including some unfamiliar topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    - provide an overview of the module;

    -listen and read for coherence &cohesion( cloze text),

    -discuss how technological advances can change the world;

    - present the information about other technological advances .

    Value links

    Hospitality: Traditionally a nomadic culture, hospitality has always been an important part of Kazakh culture.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers actions

    Students actions

    Assessment criteria

    Resources

    Beginning of the lesson

    Warming-up

    3 min.





    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    7 min.





    Organization moment :

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Lead – In


    The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

    Students of the class are listed.

    Students' attention is drawn to the lesson.

    Students say different words from the picture

    •Learners remember previous lesson vocabulary

    •Learners answer the questions


    The teacher to assess learners for their ability.

    “Good job!

    Well done!”

    Formative Assessment

    Good job!

    Descriptor:

    - remembers the lesson passed

    Point 1

    Assessment criteria

    make basic statements related to communication style




    Pictures











    worksheet





    Picture

    Middle of the lesson

    Presentation part.

    30 min













    Ex:1 P:97

    • • Direct Ss’ attention to the subheadings and pictures.

    • Have Ss work in pairs and discuss what they know about these technological advances.

    • Ask some pairs to share their answers with the class


    Ex: 2 P: 97

    • Direct Ss’ attention to the texts and ask them to read the words Student’sbook, IWB,ClassCD in the list.

    • Then have Ss read the texts and use the vocabulary to fill the gaps.

    • Play the recording. Ss listen and check their answers.

    Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.



    Ex: 3 P: 97

    • Ask Ss to work in groups and discuss how important the technological advances in the texts are, and how they can change the world.

    • Then have various groups share their idea with the class.









    Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.


    • Learners look at the picture. Answer the question. Tell the class.

    ANSWERS

    A: I know that quantum computers are very powerful and advanced machines and that 3D printing is a technology used toprint 3D objects from computer designs. B: Yes, and machine learning is the idea of machines learning how to do tasks on their own without specific instructions.

    A: Right, but I’m not totally sure about what Blockchain is.

    B: Neither am I. I think that it might be related to data storage.

    • Learners read the words and fill the gaps.

    ANSWERS

    1 power

    2 mechanics

    3 assessment

    4 spread sheet

    5 network

    6 transactions

    7 currencies

    8 manufacturing

    9 object

    10 algorithm

    11 assistants

    12 applications

    • Learners answer the question. Discuss in groups.

    ANSWERS

    A: Do you think these technological advances are important? I think 3D printing is really important. It can help us create somany things. I heard that they can even print medical supplies using these printers.

    B: That’s impressive. I think machine learning is an important step, because it’s great that machines can start to learn in a similar way to humans, but what if they take over, or learn howto do everyone’s jobs?

    C: That’s a good point.


    Descriptor:

    - look at the pictures

    - answer the question

    Total: 3 point









    Self assessment


    Descriptor:

    - read the words

    - fill the gaps

    Total: 3 point












    Descriptor:

    - answer the question

    - discuss in groups.

    Total: 1 point



    -Make CCQ questions Yes / No

    Total: 1 point


    Card

    Worksheet




    Students book

    End of the lesson

    5 min

    FEEDBACK

    Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

    Ex: P:

    Home task:

    Write the days

    Poster Success




    Short term plan: term 4

    Unit 8: Recent Advances in Technology

    Lesson 82

    Teacher name:

    S.Asanov № 38

    Date: 03.04.2024

    A.Ashimov

    Grade: 11 А,Ә

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Apps in education

    Learning objectives


    11.2.2.1 - understand specific information in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a growing range of unfamiliar topics

    11.3.6.1 - navigate talk and modify language through paraphrase and correction in talk on a wide range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics

    11.4.3.1 - skim a range of lengthy texts with speed to identify content meriting closer reading on a range of more complex and abstract, general and curricular topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    -learn vocabulary relating to the topic,

    - listen and read for gist;

    - practise reported speech read for specific information ( multiple matching);revise and practise reported speech;

    Value links

    Tradition: Kazakh traditions and culture have been passed on from one generation to another through oral histories told by traditional Kazakh tribal leaders and elders.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers actions

    Students actions

    Assessment criteria

    Resources

    Beginning of the lesson

    Warming-up

    3 min.





    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    7 min.




    Organization moment :

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Досова Амина Калмырзаевна
    17 Сәуір 2024
    264
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    қмж

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    қмж

    Материал туралы қысқаша түсінік
    қмж
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan: term 4

    Unit 8: Recent Advances in Technology

    Lesson 81

    Teacher name:

    S.Asanov № 38

    Date: 02.04.2024

    A.Ashimov

    Grade: 11 А,Ә

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Vocabulary: Technological advances

    Learning objectives


    11.2.2.1 - understand specific information in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a growing range of unfamiliar topics

    11.3.2.1 -ask and respond with appropriate syntax and vocabulary to open - ended higher -order thinking questions on a range of general and curricular topics, including some unfamiliar topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    - provide an overview of the module;

    -listen and read for coherence &cohesion( cloze text),

    -discuss how technological advances can change the world;

    - present the information about other technological advances .

    Value links

    Hospitality: Traditionally a nomadic culture, hospitality has always been an important part of Kazakh culture.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers actions

    Students actions

    Assessment criteria

    Resources

    Beginning of the lesson

    Warming-up

    3 min.





    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    7 min.





    Organization moment :

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Lead – In


    The aim: To develop pupils speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By wishing each other they feel better and feel the support of others

    Students of the class are listed.

    Students' attention is drawn to the lesson.

    Students say different words from the picture

    •Learners remember previous lesson vocabulary

    •Learners answer the questions


    The teacher to assess learners for their ability.

    “Good job!

    Well done!”

    Formative Assessment

    Good job!

    Descriptor:

    - remembers the lesson passed

    Point 1

    Assessment criteria

    make basic statements related to communication style




    Pictures











    worksheet





    Picture

    Middle of the lesson

    Presentation part.

    30 min













    Ex:1 P:97

    • • Direct Ss’ attention to the subheadings and pictures.

    • Have Ss work in pairs and discuss what they know about these technological advances.

    • Ask some pairs to share their answers with the class


    Ex: 2 P: 97

    • Direct Ss’ attention to the texts and ask them to read the words Student’sbook, IWB,ClassCD in the list.

    • Then have Ss read the texts and use the vocabulary to fill the gaps.

    • Play the recording. Ss listen and check their answers.

    Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.



    Ex: 3 P: 97

    • Ask Ss to work in groups and discuss how important the technological advances in the texts are, and how they can change the world.

    • Then have various groups share their idea with the class.









    Conclusion during the lesson some tasks differentiated by outcomes of the students and by their abilities.


    • Learners look at the picture. Answer the question. Tell the class.

    ANSWERS

    A: I know that quantum computers are very powerful and advanced machines and that 3D printing is a technology used toprint 3D objects from computer designs. B: Yes, and machine learning is the idea of machines learning how to do tasks on their own without specific instructions.

    A: Right, but I’m not totally sure about what Blockchain is.

    B: Neither am I. I think that it might be related to data storage.

    • Learners read the words and fill the gaps.

    ANSWERS

    1 power

    2 mechanics

    3 assessment

    4 spread sheet

    5 network

    6 transactions

    7 currencies

    8 manufacturing

    9 object

    10 algorithm

    11 assistants

    12 applications

    • Learners answer the question. Discuss in groups.

    ANSWERS

    A: Do you think these technological advances are important? I think 3D printing is really important. It can help us create somany things. I heard that they can even print medical supplies using these printers.

    B: That’s impressive. I think machine learning is an important step, because it’s great that machines can start to learn in a similar way to humans, but what if they take over, or learn howto do everyone’s jobs?

    C: That’s a good point.


    Descriptor:

    - look at the pictures

    - answer the question

    Total: 3 point









    Self assessment


    Descriptor:

    - read the words

    - fill the gaps

    Total: 3 point












    Descriptor:

    - answer the question

    - discuss in groups.

    Total: 1 point



    -Make CCQ questions Yes / No

    Total: 1 point


    Card

    Worksheet




    Students book

    End of the lesson

    5 min

    FEEDBACK

    Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.

    Ex: P:

    Home task:

    Write the days

    Poster Success




    Short term plan: term 4

    Unit 8: Recent Advances in Technology

    Lesson 82

    Teacher name:

    S.Asanov № 38

    Date: 03.04.2024

    A.Ashimov

    Grade: 11 А,Ә

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Apps in education

    Learning objectives


    11.2.2.1 - understand specific information in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a growing range of unfamiliar topics

    11.3.6.1 - navigate talk and modify language through paraphrase and correction in talk on a wide range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics

    11.4.3.1 - skim a range of lengthy texts with speed to identify content meriting closer reading on a range of more complex and abstract, general and curricular topics

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    -learn vocabulary relating to the topic,

    - listen and read for gist;

    - practise reported speech read for specific information ( multiple matching);revise and practise reported speech;

    Value links

    Tradition: Kazakh traditions and culture have been passed on from one generation to another through oral histories told by traditional Kazakh tribal leaders and elders.

    Plan


    Stages / Time

    Teachers actions

    Students actions

    Assessment criteria

    Resources

    Beginning of the lesson

    Warming-up

    3 min.





    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    7 min.




    Organization moment :

    1.Greeting.

    Ask about the weather.

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 11 сынып
    17.04.2024
    264
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Досова Амина Калмырзаевна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации