Ұйымдастыру
кезеңі
Қызығушылықты
ояту.
5
мин.
|
(Ұ). Ұйымдастыру
кезеңі:
1.Оқушылар- мен
амандасу, түгендеу.
2.Ынтымақ-тастық
атмосферасын қалыптастыру
1.Мұғалім оқушыларды
түгендейді.
2.Амандасадыжәне
тілектерін білдіреді.
|
1.Оқушылар мұғалім- мен
амандасады.
2. Сабаққа
дайындалады.
|
«Жарайсың!»,
«Керемет!» деген сақтау сөздерімен
бағалайды.
|
Оқулық, жұмыс
дәптері
Кітап,
дәптер,
|
Сабақтың
басы
Жаңа сабақты
түсіндіру
15мин
|
Функцияны зерттеп, графигін
салудың толық жоспары.
Сонымен,Функцияны
зерттеуді мынадай жоспар бойынша орындаған
тиімді.
1.Функцияның
анықталу облысын табу қажет;
2.Егер бар
болса,функцияның үзіліс нүктелерін анықтап,оның вертикаль
асимптоталарын табу керек;
3.Функцияның
тақ-жұптығын,периодтылығын анықтау
қажет;
4.Функцияның
графигінің кординаталар осьтерімен қиылысу нүктелерін табу
керек;
5.Функцияның қауіпті
нүктелерін табу керек;
6.Функцияның өсу
және кему аралықтары мен экстремумдарын анықтау
қажет;
7.Қажет
болса,функция графигіне тиісті тағы бірнеше нүктенің
координаталарын тауып,анықталған мәліметтерді кестеге толтырған
тиімді. Соңында,осы мәліметтерге сүйене отырып,функция графигінің
жобасын салу керек.
|
Мысалдар
қарастырайық.
мысал.
y x3
x2
2; функциясын
зерттеу
Шешуі.
-
Анықталу облысы:
D( f ) ;;
2)Функцияның үзіліс нүктелері жоқ,яғни ол бүкіл сан өсінде үздіксіз;
3)Жалпы жағдайдағы функция (ЖЖФ),яғни функция тақ та,жұп та емес.Периодсыз
-
. Ox осімен
қиылысу: y
0
x3
x2
2
0
x
1x2
2x
2 0, x 1,
Яғни функция графигі Ох осін (1;0) нүктесінде қиып өтеді; Оу осімен қиылысуы:
X 0 y 2, яғни функция графигі Оу осін (0;-2) нүктесінде
қиып
өтеді;
|
«Жарайсың!»,
«Керемет!» деген сақтау сөздерімен
бағалайды
|
Оқулық, жұмыс
дәптері
Кітап,
дәптер,
Слайд
|
Сабақтың
ортасы
20мин
|
|
м ысалга
қарап тапсырмаларды орынайды
1-тапсырма
функцияның бірсарындылық аралығын табу керек.
|
Дескриптор:
-бірінші ретті туындысын
табады;
-сындық нүктелерін
табады;
-таңба аралығын
анықтайды;
-өсу кему аралығын
анықтайды;
ҚБ: «мен сені , сен мені» жұппен
тексеру
|
Оқулық, жұмыс
дәптері
Кітап,
дәптер,
Слайд
|
|
|
2-тапырма
Е нді осы
мысалға қарап келесі функциялардың экстремумдарын
тап
|
Дескриптор:
-өрнекті түрлендіріп
алады;
-сындық нүктелерін
табады;
-таңба аралыгын
анықтайды;
-экстремум нүктелерін
табады
ҚБ: «мен сені , сен мені» жұппен
тексеру
|
Оқулық, жұмыс
дәптері
Кітап,
дәптер,
Слайд
|
|
3-мысал.
y=2x3+3x2-1 функциясын зерттеп, графигін сал
-
Анықталу облысы:
D(у)= (-∞; +∞), жұп та тақ
та емес
-
Сындық нүктелерін
табу:
у΄=6х²+6х=6х(х+1)
=> 6х(х+1)=0
х=0 и х=-1 (стационар
нүктелер)
-
Экстремум нүктелерін
табамыз:
х=-1 –максимум нүкте
х= 0 –минимум нүкте
-
Монотондылығын
анықтаймыз
x ϵ
(-∞;
-1] U [0; + ∞) арасында ф-я
өседі
x ϵ
[-1; 0]
арасында кемиді
-
Координата өстерімен қиылысу нүктелерін
анықтайық:
егер х=0, онда
у=-1 => (0;-1)
егер у=0, онда
х= -1 => (-1; 0)
график нақтырақ
сызылу үшңн қосымша бірнеше нүктелерін табамыз:
-
егер х=1, онда
у=4 => (1;4)
-
егер х=-2, онда
у=-5 => (-2;-5)
-
f ΄΄(х).екінші ретті туынды
алып
f΄΄(х)
=(6х(х+1))΄=12х+6 =
6(2х+1)
f΄΄(х)=0
=> 6(2х+1)=0 => х = -0,5 – иілу
нүктесі
Мунда
х=-1(х=-0,5 тің сол жағында орналасқан) f΄΄(х)
<0,
ал,
х=-0,1(х=-0,5-тің оң жағына орыналаскан)
f΄΄(х)
>0
(-0,5; ? )
координатасын табайық
|
7 )Графигін
сызайық
Мысалға қарап, Функцияны зерттеп, графигін
салыңыз
|
Дескриптор:
1. анықталу облысын
табады;
2. функцияның үзіліс
нүктелерін анықтайды
3.Функцияның
тақ-жұптығын,периодтылығынтабады
4. кординаталар
осьтерімен қиылысу нүктелерін табады; 5.Функцияның қауіпті
нүктелерін табады;
6.Функцияның өсу
және кему аралықтары мен экстремумдарын
анықтайды
7.қосымша нүктелерді
таба отырып, графигін
сызады.
|
Оқулық, жұмыс
дәптері
Кітап,
дәптер,
Слайд
|
Сабақтың
соңы
5минут
|
|
Оқушылар бүгінгі
сабақтың мақсатына жеткізетін тапсырмалар орындауына қарай, өз
түсінгенін, пікірін, өз ойын айту арқылы сабаққа қорытынды
жасайды
БАҚЫЛАУ СҰРАҚТАРЫ:
-
Функцияны
зерттеп,оның графигін
салудың қарапайым
жоспарында неше амалдар бар?
-
Қалай
координаталар өсімен
графиктің қиылысу
нүктелерін табуға
болады?
-
Берілген
функцияның графигінің
жобасын сызуға
иілу нүктелерін
білу қажет
пе?
|
Мұғалім
оқушыларды 1-10 баллдық жүйе бойынша
оқушылардың сабаққа қатысу белсенділігі бойынша
бағаланады
|
Бағалау
парағы
Тақта
слайд
|