2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / ҚМЖ 10-сынып көпмүшелер

ҚМЖ 10-сынып көпмүшелер

Материал туралы қысқаша түсінік
ҚМЖ 10-сынып көпмүшелер
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Сабақ жоспары №1

Бекітемін:

Бөлім:

10.3А Көпмүшелер

Педагогтің Тегі, Аты,Әкесінің аты


Пән/Сынып:

10 сынып, ЖМБ. Қатысқандары саны: Қатыспағандар саны:

Күні:


Сабақтың тақырыбы:

Бірнеше айнымалысы бар көпмүшелер және олардың стандарт түрі.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:

10.2.1.1 - бірнеше айнымалысы бар көпмүшенінің анықтамасын білу және оны стандарт түрге келтіру, стандарт түрдегі көпмүшенің дәрежесін анықтау

Сабақтың мақсаты:

  • Бір айнымалысы бар бірмүшенің анықтамасын білу;

  • Көпмүшені канондық түрге келтіре алу, көпмүшенің канондық түрі арқылы көпмүшенің үлкен мүшесін, үлкен мүшесінің коэффициентін және бос мүшесін анықтай алу;

Құндылықтарды дарыту

«Жалпыға бірдей еңбек қоғамы» құндылығына: топпен, жұппен жұмыс орындау барысында құрмет, серіктестік және жеке жұмыс орындау кезінде жауапкершілік, үздіксіз оқу құндылықтарын дарыту.

Сабақтың барысы:

Уақыты

Кезең

дері

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

5 минут


Ұйымдас тыру

Сәлеметсіздерме!

Бүгін, Бірнеше айнымалысы бар көпмүшелер және олардың стандарт түрі тақырыбын қарастырамыз.

Бүгінгі сабақта меңгеретініңіз:

- бірнеше айнымалысы бар көпмүшенінің анықтамасын білу және оны стандарт түрге келтіру, стандарт түрдегі көпмүшенің дәрежесін анықтау

Ұйымдастыру.

Үй жұмысын тексеру.

Амандасады.

Үй тапсырмасын айтады.









Оқулық

10 мин

Негізгі бөлім

Тақырып: «Бірнеше айнымалысы бар көпмүшелер және олардың стандарт түрі»

Анықтама. Бірмүшелердің қосындысы көпмүше деп аталады

Анықтама. Көпмүшенің құрамына кіретін бірмүшелер көпмүшенің мүшелері д.а.


Бірнеше айнымалы көпмүше n-ші дәрежелі біртектi көпмүше деп аталады, егер көпмүшенің әрбір

мүшесінің дәреже көрсеткіштерінің қосындысы n-ге тең болса.


Қосымша ақпарат көздерін пайдалана отырып түсінеді






«Екі жұлдыз бір ұсыныс»                              












Оқулық

25 мин

Бекіту тапсырма лары

Тапсырмалар.

Тапсырма№1

Өрнектерді қарап шығыңыз. Бір айнымалы көпмүшелердің қасына «˅» белгісін, бірнеше айнымалы көпмүше қасына «+» белгісін, көпмүше болып табылмайтын өрнектер қасына «–» белгісін қойыңыздар.

Дескриптор:

- Бір айнымалы көпмүшелерді табады;

- Бірнеше айнымалы көпмүшелерді біледі;

-көпмүше болмайтын өрнектерді ажырата алады

ҚБ: « бірін-бірі + немесе – әдісімен бағалайды





Оқулық; оқу құралдары; тақта; бор; бағалау парағы.




2-тапсырма

Көпмүшенің дәрежесі мен коэффициенттерін жазыңыз. Бас коэфициенттен бастаңыз. Көпмүшенің коэффициенттерінің қосындысын табыңыз.

Q(x) = 2x3 -x+4

F(x) = 2x4+5x2-1

Қосымша 2 бойынша жеке тапсырмаларды орындайды.

Тапсырма №3 көпмүшені канондық түрде жазыңыз

а) (х + 1)(х - 1)(х - 2);

б)    (х + 1)2(х - 2) - (х + 1)(х - 2)2,

в)    (2х + 1)(2х - I)2;

г)    (2х + 1)(2х - I)2 + (1 - 2х)3


Тапсырма №4 көпмүшелері берілген. Кестеге дәреже көрсеткішін толтырыңыздар

Тапсырма №5. Келесі өрнектер көпмүше болып табылады ма:

(i) f(x) = sin3x + 2cos2x + 1 иә / жоқ (ii) f(z) = -7/9z2 +0,(2)z + 1 иә / жоқ (iii) иә / жоқ (v) f(t) = иә / жоқ (vi) f(a,b) = 8 + + 2 5 иә / жоқ

(vii) f(x) = y-2 -3yx +5x + 2x2 иә / жоқ


Есептер шығарады

Берілген тапсырма бойынша өз ойларын ортаға салып, пікірлерін білдіріп, топтық талдау жасайды. Талқылау нәтижесінде өзара бір келісімге келіп есепті орындайды.

Тапсырма №6

Өз бетімен жұмыс.

4. Көпмүшені стандарт түрде жазып, дәрежесін, үлкен мүшесін, үлкен коэффициентін және бос мүшесін көрсетіңіз.

(a) f(a,b) = а(8a3b2 + 7a2b2 )+(1-2ab2 )(3а2b+1)=

(b) f(x,y) = xy+9x-1 y5x3 +18x3y3 + x2y4=

Тапсырма №7.

Келесі мысалдарды көпмүшенің типіне қарай анықтап, жауабыңды негізде.



Дескриптор:

-теңдеу шешу формуласын пайдаланады;

-шешімін жазады;



ҚБ «Екi жұлдыз бiр тiлек» әдiсi .Бiрiн-бiрi бағалау




Интернет ресурстары





Жалпы білім беретін мектептің 10–сыныбына арналған оқулық.





Оқулық; оқу құралдары; тақта; бор; бағалау парағы.



Оқулықпен жұмыс.

30.1

Өрнекті стандарт түрдегі көпмүше түрінде жаз

  1. (х-1)(х+1)(х+3)

  2. (х-1)(х-3)(х+3)


  1. (х-2)(х+1)(х+2)


  1. (х-1)(х+1)+(х2-2)(х-3)


30.2

Көпмүшелердің дәрежесін тап, коэффициентін ата

  1. f(x)=2x5-x2-9x3+9

  2. f(x)=-x5-x4-9x2+1

  3. f(x)=x6-x4-x3

  4. f(x)=x5-3x2-7x3+


Дескриптор:

-өрнектерді стандарт түрдегі көпмүше түріне келтіреді

ҚБ «Екi жұлдыз бiр тiлек» әдiсi .Бiрiн-бiрi бағалау

Оқулық

5 минут





Бүгінгі сабақта:

- бірнеше айнымалысы бар көпмүшенінің анықтамасын білу және оны стандарт түрге келтіру, стандарт түрдегі көпмүшенің дәрежесін анықтау

- симметриялы және біртекті көпмүшелерді танып білу

Кері байланыс:

Білемін

Білдім

Білгім келеді






Тақырыпты меңгергенін анықтау


Үйге тапсырма. №3.


Кері байланыс





08 Қаңтар 2025
164
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі