Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Бекітілді:______________________
A short-term
plan
School:
Specialized gymnasium №21 named after
Al-Farabi
Unit 5: Hot and
Cold
Date:
Teacher’s
name:
CLASS: 4
Number
present:
Number
absent:
Theme of the
lesson
Weather
Learning objective
(s)
4.1.9.1recognize words that
are spelt out from a limited rung of general and curricular
topics
4.2.6.1 take turns when speaking with others in a growing
range of short, basic
exchanges
Lesson
objectives
Learners will be able
to:
express their points of view
in 3-4 sentences using active vocabulary on the topic
“Hot and Cold” with
support.
Assessmentcriteria
Learners can express
their opinion using active vocabulary on the topic
“Hot and
Cold”
Value
links
Respect, cooperation
and transparency;
Cross curricular
links
Kazakh
Plan
Stages of the
lesson
Teacher’s
activities
Students’
activities
Assessment
Resources
Greeting
Greet students; students
respond to greeting and take their places.
Hello, boys and girls! How
are you?
Respond to greeting
and take their places.
Warm-up
Pupils walk around the
classroom and put words in the given table. Then pupils check the
given word phrases together and repeat in a group, in pairs and
individually.
Task. Listen to song “The weather”
and guess the theme and then sing.
Learners listen to song, guess
and sing a song. (What’s the weather like today? It’s
cloudy/snowy/sunny/rainy/windy/hot/cold/foggy/warm/stormy
)
1
2
3
4
5
6
7
8
Activity 2. Pupils do
exercise 3.
Explain the activity. Allow the pupils some
time to complete the activity. Then ask individual pupils to report
back to the class.
Pupils
divide sport types into two groups as winter and summer
activities.
The pupils listen and follow
the texts in their book.
Descriptor:
Learners listen them
carefully, repeat and trying to make sentences with that
words.
Descriptor A
learner:
Pupils will read the given
sport types.
Pupils will match them with
seasons.
Students’own
answers.
Illustration
cards
End
REFLECTION
Learners reflect on their
learning:
What has been
learned?
What remained
unclear?
Learners answer the
questions.
Formative
assessment
Student’s
Book
Homework
Hometask:complete the table (activity
book)
Reflection
Answer the most relevant
questions to reflect on your lesson.
Were the lesson
objectives/learning objectives realistic?
What did the learners learn?
What did/didn’t you like? What was
difficult?
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз