Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan Grade 8

    Lesson plan


    Unit of a long term plan:

    Travel and transport

    School:Sirdaria

    Date:

    Teacher name: Rakisheva Z.

    CLASS: 8

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Youth travel.Modern nomads

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

    .


    8.4.2.1 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

    8.6.14.1 use some prepositions before nouns and adjectives
    use prepositions as, like to indicate manner
    use dependent prepositions following adjectives on a range of familiar general and curricular topics

    8.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    -translate the new words

    -read the text

    -Guess the characters’ names

    -name places of interest in KZ

    Most learners will be able to:

    -Answer for the gift questions

    -play the Bub Match game

    -complete the text with appropriate prepositions

    -fill in graphic organizer

    -speak about places of interest

    Some learners will be able to:

    -complete the text without support

    -fill in graphic organizer giving information about yourselves

    -give more useful information about interesting sights of our country

    Assessment criteria

    • Recognize specific details of the text “The modern nomads”

    • Use prepositions appropriate grammar assurance

    • Speak using the specific vocabulary and give information for foreign tourists

    Values links

    Common history, culture & language.

    Effective teaching and learning

    Collaborative work. Differentiation, Modeling,

    Use e- learning and new technology. Active learning. Responding to leaners needs

    Level of thinking skills

    Understanding and application, Higher order thinking skills

    Cross-curricular links

    History, Geography, Art

    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)


    Resources

    Start

    2 minutes

    Organization moment

    Greeting. Checking attendance

    Pictures of transport, slides

    Middle




    3minute






















    5minute







    5minute
































    7 min




















































    3 min

























    10 min











































    3 min

    Lesson hook

    . Brainstorming. Teacher explains the rebus . Guessing the rebus learners open the theme of the lesson.

    Gift questions:

    • What does the word "nomad " mean?

    • What is the difference between a traditional nomad and a modern nomad?

    • Would you like to be modern nomads?

    • What would you enjoy?

    Pre-reading tasks . Semantic map

    Game: Bug Match

    1.a person who does not stay long in the same place;-nomad

    2.a particular place or position-location

    3.staying alive-survival

    4.the way in which a person lives-lifestyle

    5. knowledge or skill from doing, seeing..-experience

    Descriptors:

    - work in group

    - Translate the words into English

    -complete the semantic map

    -choose right words

    Differentiation:

    by resource- learners use dictionaries to get the meaning of the words;

    By teacher support: TML, reformulation- teacher reformulates the words comprehensible to the learners.


    Assessment :

    Self -assessment by checking correctness of answers looking at the keys.



    While reading. Collaborative work. TML.

    Students put some prepositions before nouns and adjectives

    The life of modern nomads

    The modern nomad constantly changes locations, switching from one place to another. Most nomads have some kind of _place that they call home, which is usually where they pack and unpack their luggage, but they wouldn’t spend more than a few months a year there. Nor would they settle down in a new home, they just keep on changing a place, never feeling really at home, change is home.

    Nomads usually are quite smart, with fresh perspectives. The reason for that is that they are exposed to many lifestyles, cultures and situations. This constant process of change is a great learning experience, and when you learn, you become smarter.

    As 21st century nomads, we’ve evolved from traveling for the sake of survival to traveling in search of beauty and happiness.

    International tourism is one of the world’s fastest-growing industries. In 2016, over 1.2 billion people chose to go on holiday abroad. Youth travel is also on the rise – more than 22% of these travellers were between 15 and 29 years old. A recent survey about young people’s travel preferences has shown that this trend is likely to continue.

    While beach holidays and skiing trips are still popular with young travellers, more than 50% of the participants in the survey said that they had travelled for educational purposes. For 16-year-old Peter Jones from the USA, travelling abroad is a way to practise his language skills. He told researchers that he was studying French at school, but he also wanted to learn Spanish, so he had visited Mexico and Canada several times. Other common reasons why young people travel are to experience new cultures and exploring exotic destinations.

    . In search of new experiences, many tourists prefer to go off the beaten track and explore places like Africa and Asia.. Others choose a holiday in their home country over foreign travel. Maral Akhmadieva, a 15-year-old student from Kazakhstan, believes that travellers should get to know their own country before going abroad. She said that she had visited all the regions of Kazakhstan by the age of 14 and she would visit China in the near future.


    Descriptors:

    -work in group

    -read the text

    -put the prepositions

    -complete the graphic organizer


    Differentiation:

    by peer support. More abled learners assist less abled learners with the meaning of the text

    By resource- teacher gives extra sheets with prepositions



    Assessment criteria:

    • Use prepositions appropriate grammar assurance


    Post-reading . Graphic organizer


    Character

    Country

    Age

    Reasons for travelling

    Countries they had been

    Want to visit



















    Descriptors:

    - work in group

    - complete the chat

    -add information about yourself


    Differentiation:

    By recourses - learners use the text to fill the table

    By peer support: While working in group work or pair work more abled learners help less abled learners .


    Assessment criteria:

    • Recognize specific details of the text “The modern nomads”


    Speaking Task. Further practice. Active learning.

    Game : “I am a guide”

    Prompt: Teacher Shows video”Places to visit in Kazakhstan”


    Скругленная прямоугольная выноска 1

    I’m……….

    I want to recomendate….

    Because of………

    It is located……

    You can get there ……..

    It cost…..














    Descriptors:

    • Work in a group

    • Show more places of visit in map of Kazakhstan

    • Give more information about those places

    • Give reasons to visit them

    • Speak clearly


    Differentiation:

    by support: Teacher models the task with examples and prompts

    by resourse: learners use internet to get information

    Assessment:

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Ракишева Зауре Адиловна
    04 Сәуір 2023
    635
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    ҚМЖ 8 сынып Youth travel

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    ҚМЖ 8 сынып Youth travel

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Ағылшын тілі пәнінен 8 сыныпқа арналған қысқа мерзімді жоспар.Тақырыбы: Youth travel
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Lesson plan Grade 8

    Lesson plan


    Unit of a long term plan:

    Travel and transport

    School:Sirdaria

    Date:

    Teacher name: Rakisheva Z.

    CLASS: 8

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Youth travel.Modern nomads

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

    .


    8.4.2.1 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

    8.6.14.1 use some prepositions before nouns and adjectives
    use prepositions as, like to indicate manner
    use dependent prepositions following adjectives on a range of familiar general and curricular topics

    8.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    -translate the new words

    -read the text

    -Guess the characters’ names

    -name places of interest in KZ

    Most learners will be able to:

    -Answer for the gift questions

    -play the Bub Match game

    -complete the text with appropriate prepositions

    -fill in graphic organizer

    -speak about places of interest

    Some learners will be able to:

    -complete the text without support

    -fill in graphic organizer giving information about yourselves

    -give more useful information about interesting sights of our country

    Assessment criteria

    • Recognize specific details of the text “The modern nomads”

    • Use prepositions appropriate grammar assurance

    • Speak using the specific vocabulary and give information for foreign tourists

    Values links

    Common history, culture & language.

    Effective teaching and learning

    Collaborative work. Differentiation, Modeling,

    Use e- learning and new technology. Active learning. Responding to leaners needs

    Level of thinking skills

    Understanding and application, Higher order thinking skills

    Cross-curricular links

    History, Geography, Art

    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)


    Resources

    Start

    2 minutes

    Organization moment

    Greeting. Checking attendance

    Pictures of transport, slides

    Middle




    3minute






















    5minute







    5minute
































    7 min




















































    3 min

























    10 min











































    3 min

    Lesson hook

    . Brainstorming. Teacher explains the rebus . Guessing the rebus learners open the theme of the lesson.

    Gift questions:

    • What does the word "nomad " mean?

    • What is the difference between a traditional nomad and a modern nomad?

    • Would you like to be modern nomads?

    • What would you enjoy?

    Pre-reading tasks . Semantic map

    Game: Bug Match

    1.a person who does not stay long in the same place;-nomad

    2.a particular place or position-location

    3.staying alive-survival

    4.the way in which a person lives-lifestyle

    5. knowledge or skill from doing, seeing..-experience

    Descriptors:

    - work in group

    - Translate the words into English

    -complete the semantic map

    -choose right words

    Differentiation:

    by resource- learners use dictionaries to get the meaning of the words;

    By teacher support: TML, reformulation- teacher reformulates the words comprehensible to the learners.


    Assessment :

    Self -assessment by checking correctness of answers looking at the keys.



    While reading. Collaborative work. TML.

    Students put some prepositions before nouns and adjectives

    The life of modern nomads

    The modern nomad constantly changes locations, switching from one place to another. Most nomads have some kind of _place that they call home, which is usually where they pack and unpack their luggage, but they wouldn’t spend more than a few months a year there. Nor would they settle down in a new home, they just keep on changing a place, never feeling really at home, change is home.

    Nomads usually are quite smart, with fresh perspectives. The reason for that is that they are exposed to many lifestyles, cultures and situations. This constant process of change is a great learning experience, and when you learn, you become smarter.

    As 21st century nomads, we’ve evolved from traveling for the sake of survival to traveling in search of beauty and happiness.

    International tourism is one of the world’s fastest-growing industries. In 2016, over 1.2 billion people chose to go on holiday abroad. Youth travel is also on the rise – more than 22% of these travellers were between 15 and 29 years old. A recent survey about young people’s travel preferences has shown that this trend is likely to continue.

    While beach holidays and skiing trips are still popular with young travellers, more than 50% of the participants in the survey said that they had travelled for educational purposes. For 16-year-old Peter Jones from the USA, travelling abroad is a way to practise his language skills. He told researchers that he was studying French at school, but he also wanted to learn Spanish, so he had visited Mexico and Canada several times. Other common reasons why young people travel are to experience new cultures and exploring exotic destinations.

    . In search of new experiences, many tourists prefer to go off the beaten track and explore places like Africa and Asia.. Others choose a holiday in their home country over foreign travel. Maral Akhmadieva, a 15-year-old student from Kazakhstan, believes that travellers should get to know their own country before going abroad. She said that she had visited all the regions of Kazakhstan by the age of 14 and she would visit China in the near future.


    Descriptors:

    -work in group

    -read the text

    -put the prepositions

    -complete the graphic organizer


    Differentiation:

    by peer support. More abled learners assist less abled learners with the meaning of the text

    By resource- teacher gives extra sheets with prepositions



    Assessment criteria:

    • Use prepositions appropriate grammar assurance


    Post-reading . Graphic organizer


    Character

    Country

    Age

    Reasons for travelling

    Countries they had been

    Want to visit



















    Descriptors:

    - work in group

    - complete the chat

    -add information about yourself


    Differentiation:

    By recourses - learners use the text to fill the table

    By peer support: While working in group work or pair work more abled learners help less abled learners .


    Assessment criteria:

    • Recognize specific details of the text “The modern nomads”


    Speaking Task. Further practice. Active learning.

    Game : “I am a guide”

    Prompt: Teacher Shows video”Places to visit in Kazakhstan”


    Скругленная прямоугольная выноска 1

    I’m……….

    I want to recomendate….

    Because of………

    It is located……

    You can get there ……..

    It cost…..














    Descriptors:

    • Work in a group

    • Show more places of visit in map of Kazakhstan

    • Give more information about those places

    • Give reasons to visit them

    • Speak clearly


    Differentiation:

    by support: Teacher models the task with examples and prompts

    by resourse: learners use internet to get information

    Assessment:

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Неміс тілі Тест 9 сынып
    04.04.2023
    635
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Ракишева Зауре Адиловна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации