Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    .

    Short lesson plan



    Unit:

    6

    Teacher name:

    Abilkaiyrova Arailym

    Date

    09.02.23

    Grade: 7

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Playing with your food

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    7.3.5.1 keep interaction going in longer exchanges on a range of general and curricular topics;

    7.4.3.1 understand the detail of an argument on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts;

    7.4.5.1 deduce meaning from context on a limited range of familiar general and curricular topics, including some extended texts;

    Lesson objectives

    - cut out the pictures on the worksheet and put them next to the correct words;

    - read the text answer the questions;

    - read the text complete the sentences;

    - read the text than find true or false sentences;

    - make up dialog;

    - make up poster describe musical instruments;

    Plan


    Planned timings

    Teacher’s activities

    Learners’ activities

    Assessment

    Resources

    Beginning






    “I know” activity


    Warm up. Teacher greets the students.

    To create a good atmosphere in the classroom. Using the “Like” method, teacher gives every learners heart with good wishes.

    Checking up home work:

    Create an example of passive present simple and past simple given to the house. Students read their sentences



    In Lead in or starter teacher gives hook for guessing the theme of the lesson through “Four picture one word” activity and makes students to

    brainstorm.















    After doing four picture one word activity teacher asks gits questions and elicits the students’ answers:



    • What did you see in the picture?

    • What is the name of the picture?

    • How to sum it all up in on word?

    Differentiation by: "Dialogue and Support"

    In order to focus on answering in the right sense, some students are asked additional open-ended questions, and some students who need support are asked additional guiding questions.


    Today our lesson about “Playing with your food” Teacher introduces the objectives and outcomes of the lesson



    Learners greet the teacher create a good atmosphere.




    Learners read their sentences





    Learners divided into two groups




    Learners answered the question








    Learners do the four picture one word in a whole class.







    Learners find today lesson theme.





    Learners listen to and watch lesson objective presented on the slide






    Verbal evaluation teacher monitors learners while they are discussing words and gives two Coins for each correct answer
















    Verbal evaluation teacher monitors learners while they are discussing words and gives 2 Coins for each correct answer



    Student’s book



    heart






    Picture








    slaid, picture







    Slaid, picture














    Middle






    “Build vocabulary”

    Activity






















    “Domino” Activity





























    “Task on social networks” activity











    “Task on Instagram”










    “Task on Facebook”
















    “Task on WhatsApp”

















    “Talk to me” activity









    “Group work”

    Activity







    MAIN PART

    Pre-Teaching

    Context clue. Drilling. Teacher presents new words in various context such as sentences and collocations and pictures. Then teacher elicits the meaning of the new words to make learners deduce the meaning of target language


    orchestra - оркестр

    found- табылды

    produce - шығару

    high-quality sound – жоғары сапалы дыбыс

    leek – сопақ басты пияз

    pumpkin - асқабақ

    bass drum – бас барабан

    create - құру

    cucumber - қияр

    depend on - тәуелді

    repertoire - репертуар

    range from - диапазоны

    environmentally- экологиялық

    biodegradable – биологиялық ыдырайтын

    audience - аудитория

    Differentiation: by content – learners are provided with prompts, sentences, collocations.



    Task 1. Individual work


    Teacher gives worksheet with “Domino” activity.

    Cut out the pictures on the worksheet and put them next to the correct words.





















    Differentiation: by support.

    Teacher gives dictionaries for less motivated learners and more motivated learners do without assistance





    Read and listening the text than perform different degree task

    “Task on social networks” activity. Teacher gives different tasks with learner’s degree. Work with extra text.








    High degree tasks.


    1) Where is the orchestra from?

    2) What makes it special?

    3) Where do they get their instruments from?

    4) How is a trumpet made?

    5) What music do they play?




    Middle degree task

    Reads the text than complete the sentences.


    1. They choose only the freshest vegetable from _______________ for their instruments.

    2. _______________ can be used in many different ways.

    3. Fresh vegetables ___________ high-quality sounds

    4. Carrots are made ___________________

    5. At the end _________ the vegetables are made into a delicious soup.





    Low degree task. Read the text choose the True or False sentences.

    1. The orchestra’s musical repertoire ranges from pop to electronic.


    2. Theyplay about 20 to 30 concerts a week.


    3. They can make a trumpet by using a cucumber for the body.


    4. The orchestra is constantly working with on developing new instruments.


    5. Combinations of vegetables are used together to don’t create instruments.




    Learners work together. Make up short dialog about musical instruments use new words.

    Differentiation by: "support" method. More activated learners help les motivated learners




    Teacher divided learners three groups by choose by card activity. The teacher gives learners a notebook with assignments. Learners are divided into groups after completing the task




    1.Group: “Cucumber”

    2.Group: “Leek”

    3.Group: “Pumpkin”

    Two groups, discuss among groups and make up poster about “Musical instruments”




    Learners deduce the meaning of topic vocabulary through the context.





























    Learners listen to teachers’ instructions. Learners cut out the pictures on the worksheet and put them next to the correct words





















    Learners listen to teachers’ instructions.









    Learners perform tasks at different degree.











    Read the text answer the question






    Read the text complete the sentence



















    Read the text find true or false sentences















    Learners make up dialog






    Learners divided three groups after completing task


    1.Group: “Cucumber”

    2.Group: “Leek”

    3.Group: “Pumpkin”



    Learners make up poster describes musical instruments



































    Descriptor

    A learner

    -cut out the pictures;

    -put them next to the correct words;

    Assessment by 3 Coins






























    Descriptor

    A learner

    -reads the text;

    -answers the questions;

    -answers quickly;

    Assessment by 3 Coins










    Descriptor

    A learners

    -read the text;

    -complete sentences;

    Assessment by 3 Coins









    Descriptor

    A learners

    -read the text;

    -find true or false sentences;

    Assessment by 3 Coins












    Descriptor

    A learners

    -works together;

    -make up dialog;

    Assessment by Orally





    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Әбілқайырова Арайлым Кәдірәліқызы
    24 Ақпан 2023
    1014
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    ҚМЖ ағылшын тілі сабағынан Тақырыбы:Playing with your food 7-grade

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    ҚМЖ ағылшын тілі сабағынан Тақырыбы:Playing with your food 7-grade

    Материал туралы қысқаша түсінік
    ҚМЖ ағылшын тілі сабағынан Тақырыбы:Playing with your food 7-grade
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    .

    Short lesson plan



    Unit:

    6

    Teacher name:

    Abilkaiyrova Arailym

    Date

    09.02.23

    Grade: 7

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Playing with your food

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    7.3.5.1 keep interaction going in longer exchanges on a range of general and curricular topics;

    7.4.3.1 understand the detail of an argument on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts;

    7.4.5.1 deduce meaning from context on a limited range of familiar general and curricular topics, including some extended texts;

    Lesson objectives

    - cut out the pictures on the worksheet and put them next to the correct words;

    - read the text answer the questions;

    - read the text complete the sentences;

    - read the text than find true or false sentences;

    - make up dialog;

    - make up poster describe musical instruments;

    Plan


    Planned timings

    Teacher’s activities

    Learners’ activities

    Assessment

    Resources

    Beginning






    “I know” activity


    Warm up. Teacher greets the students.

    To create a good atmosphere in the classroom. Using the “Like” method, teacher gives every learners heart with good wishes.

    Checking up home work:

    Create an example of passive present simple and past simple given to the house. Students read their sentences



    In Lead in or starter teacher gives hook for guessing the theme of the lesson through “Four picture one word” activity and makes students to

    brainstorm.















    After doing four picture one word activity teacher asks gits questions and elicits the students’ answers:



    • What did you see in the picture?

    • What is the name of the picture?

    • How to sum it all up in on word?

    Differentiation by: "Dialogue and Support"

    In order to focus on answering in the right sense, some students are asked additional open-ended questions, and some students who need support are asked additional guiding questions.


    Today our lesson about “Playing with your food” Teacher introduces the objectives and outcomes of the lesson



    Learners greet the teacher create a good atmosphere.




    Learners read their sentences





    Learners divided into two groups




    Learners answered the question








    Learners do the four picture one word in a whole class.







    Learners find today lesson theme.





    Learners listen to and watch lesson objective presented on the slide






    Verbal evaluation teacher monitors learners while they are discussing words and gives two Coins for each correct answer
















    Verbal evaluation teacher monitors learners while they are discussing words and gives 2 Coins for each correct answer



    Student’s book



    heart






    Picture








    slaid, picture







    Slaid, picture














    Middle






    “Build vocabulary”

    Activity






















    “Domino” Activity





























    “Task on social networks” activity











    “Task on Instagram”










    “Task on Facebook”
















    “Task on WhatsApp”

















    “Talk to me” activity









    “Group work”

    Activity







    MAIN PART

    Pre-Teaching

    Context clue. Drilling. Teacher presents new words in various context such as sentences and collocations and pictures. Then teacher elicits the meaning of the new words to make learners deduce the meaning of target language


    orchestra - оркестр

    found- табылды

    produce - шығару

    high-quality sound – жоғары сапалы дыбыс

    leek – сопақ басты пияз

    pumpkin - асқабақ

    bass drum – бас барабан

    create - құру

    cucumber - қияр

    depend on - тәуелді

    repertoire - репертуар

    range from - диапазоны

    environmentally- экологиялық

    biodegradable – биологиялық ыдырайтын

    audience - аудитория

    Differentiation: by content – learners are provided with prompts, sentences, collocations.



    Task 1. Individual work


    Teacher gives worksheet with “Domino” activity.

    Cut out the pictures on the worksheet and put them next to the correct words.





















    Differentiation: by support.

    Teacher gives dictionaries for less motivated learners and more motivated learners do without assistance





    Read and listening the text than perform different degree task

    “Task on social networks” activity. Teacher gives different tasks with learner’s degree. Work with extra text.








    High degree tasks.


    1) Where is the orchestra from?

    2) What makes it special?

    3) Where do they get their instruments from?

    4) How is a trumpet made?

    5) What music do they play?




    Middle degree task

    Reads the text than complete the sentences.


    1. They choose only the freshest vegetable from _______________ for their instruments.

    2. _______________ can be used in many different ways.

    3. Fresh vegetables ___________ high-quality sounds

    4. Carrots are made ___________________

    5. At the end _________ the vegetables are made into a delicious soup.





    Low degree task. Read the text choose the True or False sentences.

    1. The orchestra’s musical repertoire ranges from pop to electronic.


    2. Theyplay about 20 to 30 concerts a week.


    3. They can make a trumpet by using a cucumber for the body.


    4. The orchestra is constantly working with on developing new instruments.


    5. Combinations of vegetables are used together to don’t create instruments.




    Learners work together. Make up short dialog about musical instruments use new words.

    Differentiation by: "support" method. More activated learners help les motivated learners




    Teacher divided learners three groups by choose by card activity. The teacher gives learners a notebook with assignments. Learners are divided into groups after completing the task




    1.Group: “Cucumber”

    2.Group: “Leek”

    3.Group: “Pumpkin”

    Two groups, discuss among groups and make up poster about “Musical instruments”




    Learners deduce the meaning of topic vocabulary through the context.





























    Learners listen to teachers’ instructions. Learners cut out the pictures on the worksheet and put them next to the correct words





















    Learners listen to teachers’ instructions.









    Learners perform tasks at different degree.











    Read the text answer the question






    Read the text complete the sentence



















    Read the text find true or false sentences















    Learners make up dialog






    Learners divided three groups after completing task


    1.Group: “Cucumber”

    2.Group: “Leek”

    3.Group: “Pumpkin”



    Learners make up poster describes musical instruments



































    Descriptor

    A learner

    -cut out the pictures;

    -put them next to the correct words;

    Assessment by 3 Coins






























    Descriptor

    A learner

    -reads the text;

    -answers the questions;

    -answers quickly;

    Assessment by 3 Coins










    Descriptor

    A learners

    -read the text;

    -complete sentences;

    Assessment by 3 Coins









    Descriptor

    A learners

    -read the text;

    -find true or false sentences;

    Assessment by 3 Coins












    Descriptor

    A learners

    -works together;

    -make up dialog;

    Assessment by Orally





    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    doc
    Неміс тілі Тест 8 сынып
    24.02.2023
    1014
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Әбілқайырова Арайлым Кәдірәліқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации