Жағымды ахуал
қалыптастыру.
Сәлемдесу.Сынып оқушыларын
«Атом мен молекула» әдісі арқылы топқа
біріктіремін. Атом дегенде балалар жан-жаққа
шашырайды, ал молекула дегенде 2,3,4 балалар жиналады. Оқушыларды
екі топқа бөліп аламын.
1-топ.
Атом
2- топ.
Молекула
Оқушылардан
үй тапсырмасын пысықтау
мақсатында «Кім көп біледі?»
әдісін қолданамын. 1.Физикалық
денелерді құрайтын нәрсе? Зат
2.Заттардың бір бірінен
айырмашылыгын көрсететін белгілер?
Қасиеттері 3.Құрамына кіретін заттардың
бөлшектері микроскоп арқылы да көрінбейтін
қоспа? Біртекті 4. Шынының балкуы қай
құбылысқа жатады? Физикалық
5. Темірдің тат басуы қандай
құбылысқа жатады? Химиялық
Жаңа сабақ. Мұғалімнің
түсіндіруі
Атомдар — заттың химиялық
бөлінбейтін ұсақ бөлшектері. атомдар өзара бірігіп молекула түзеді.
Грекше “атом” — бөлінбейтін деген мағынаны
білдіреді.
Атомдардың
моделі

Заттың қасиеттері мен құрамы
сақталатын ұсақ бөлшектері молекулалар деп аталады. Молекулалар
химиялық реакциялар кезінде ыдырайды. Яғни, олар — химиялық
бөлінетін бөлшектер. Молекулалар атомдарға ыдырайды. Атомдар мен
молекулалар көзге көрінбейді. Заттарды жай заттарға жіктеу арқылы
олардың құрамын анықтау әдісі анализ (талдау) (грек. анализис
— айырылу) деп аталады. Атомдардың бір түрінен түзілген
заттар жай заттар деп аталады. Мысалы, мыс,
темір, күкірт, оттек, сутек, т.б. Атомдардың әр түрінен түзілген
заттар күрделі заттар
деп аталады.
Оларға қант, су, сода мысал бола алады. Күрделі заттар химиялық
қосылыстар деп аталады.
1-тапсырма.
«Борт журналы»
әдісі
Атом мен молекуланың
айырмашылығын айтып, кестені толтырыңыз. (ҚБ-
21бет)
|
Атом
|
Молекула
|
Құрамы
|
|
|
Электр зарядының
болуы
|
|
|
Жеке бола
алуы
|
|
|
Ары қарай
бөлінуі
|
|
|
Дескриптор
2-тапсырма.
«Сәйкестендіру»
әдісі
Химиялық бөлінбейтін ең ұсақ
бөлшек
|
молекула
|
Заттың қасиеттері мен құрамы
сақталатын ұсақ бөлшектері
|
анализ
|
Заттарды жай заттарға жіктеу
әдісі
|
күрделі
заттар
|
Атомдардың бір түрінен
түзілген заттар
|
атом
|
Атомдардың әр түрінен түзілген
заттар
|
жай
заттар
|
Дескриптор
3
тапсырма.
«Суреттер сөйлейді» әдісі. Суреттерге
қарап, оқушылар белгісіз молекулаларды тауып, сөйлемдерді
толықтырады.

озон- O3
а)


Су
H2O
б)
көмірқышқыл
газы
в) CO2


тұз
қышқылы
г)
HCI
Келесі сөйлемдердегі көп
нүктенің орнына тиісті сөздерді жаз:
1. Су молекуласы
.................. және..............
тұрады
2. Озон молекуласы оттектің
......................... тұрады
3. Тұз қышқылы
молекуласы.................. және ...............
тұрады
4. Көмірқышқыл молекуласы
...................
және.............тұрады
Дескриптор
4-
тапсырма.
«Көрсету және модельдеу»
әдісі
Молекулалардың
модельдерін құрастыруға арналған жиынтықтарды
пайдаланып суретке
қарап, молекула модельдерін
құрастырыңдар
1
-топ.


аммиак NH3 оттек
О2
2
-топ.



Метан
СН4 су H2O
Дескриптор
Кері
байланыс: «Плюс-минус-қызықты»
әдісі
«Плюс» - оң әсер еткен
фактілерді, алған білімдері жайлы
жазады.
«Минус» - “қолымнан келмей
жатыр” немесе “түсініксіз болып тұр” деген ойларын
жазады.
«Қызықты»- деген бағанға
өздеріне не қызықты болды соны жазады немесе не жайында көбірек
білгісі келсе соны жазады.
Үй
тапсырмасы: §5. Атомдар мен молекулалар
1-5 тапсырма, 42 бет
|