Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term lesson plan III term (the ninth grade)



    Unit of a long term plan: Unit 5. Reading for pleasure.Lesson plan 49





    School:

    Date:

    Teacher's name:


    CLASS: 9

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Vocabulary and language Focus. Literary genres. p.56 – p.57

    Learning objectives(s)

    9.C9 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings

    9.L1 understand the main points in unsupported extended talk on a wide range of general and

    curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics

    9.S1 use formal and informal language registers in their talk on a range of general and curricular topics

    9.S6 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges


    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Identify the theme, new words and use them as the basis for discussion.

    • Demonstrate knowledge for usage of the Past Simple describing literary genres.

    • Transfer information from the given information into a graphic organizer.

    Most learners will be able to:

    • Select, compile, and synthesize information for an oral presentation

    • Provide a point of view in conversations and discussions; describe the plot of the book using active vocabulary.

    Some learners will be able to:

    • Respond to and discuss the reading passage using interpretive, evaluative and creative thinking skills.

    • Make a presentation about genres of books.

    Plan

    Planned timings

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities

    Marks

    Resources

    S

















    The lesson greeting. Pre-learning (W)

    Teacher greets the class.


    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm up. Free talk about literature and books. Look at the portraits of some writers and name the books you read at the lessons. How many books do you read a year? When did paperbacks first appear?



    Students respond to greeting


    Ss answer the questions



    Students think critically, exploring, developing, evaluating and making choices about their own and others’ ideas




    Formative assessment is held through observation/monitoring.



    Emoticon




    Slide (useful phrases)



    Pictures

    PPT



    Whiteboard


    Writing

    Worksheet


    Main part

    15 min



































    Lead-in (W, I)

    • Vocabulary work

    Revise the genres of books pupils know making a list by asking students to add more words to the list they already guessed. Brainstorm with the class and write words on the board as pupils call it out.

    Organise the class into four teams. Ask a student to come to the front of the class and give him/hersubject card. (E.g. Fiction). Say the whole class can ask a maximum of 10 questions to discover a subject. He/she can only give Yes or No answers. Demonstrate the question types and their short answer forms:




    Name the genres of books. Ex. 2 – 3 p.56.

    Read the information about genres and describe them with complex nouns from the table. Ex.4 p.5



    PRE - LISTENING TASK:

    Ex.4 p.57( Check the meaning of phrases and add your word - combinations from ex.3):











    A learner


    • reads the text for global understanding;












    • selects meaningful information, constructs the answer;











    • presents information in the group discussion.

    • evaluates the peers’ answers.



    Ss listen


    Formative assessment is held through observation/monitoring.




    Comments


    Whiteboard



    Writing

    Worksheet



    Student Book p.56






    Student Book p.56


    Pictures" Test your knowledge" on genres of literature.


    CD 2.13



    Writing

    Worksheet


    End

    3 min.





    Home task.

    WB p.38



    Feedback






























    Short term lesson plan


    Unit of a long term plan: Unit 5Reading for pleasure.

    Lesson plan 50





    School:

    Date:

    Teacher's name:


    CLASS: 9

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Reading. Fiction.

    Discussing a text about the benefits of reading.

    Learning objectives(s)

    9.S1 use formal and informal language registers in their talk on a range of general and curricular topics

    9.S2 ask complex questions to get information about a wide range of general and curricular topics

    9.S3 explain and justify their own and others’ point of view on a range of general and curricular topics


    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Identify the theme, new words and use them as the basis for discussion.

    • Demonstrate knowledge for usage of the Past Simple speaking about the benefits of reading.Transfer information from the given information into a graphic organizer.

    Most learners will be able to:

    • Select, compile, and synthesize information for an oral presentation

    • Provide a point of view in conversations and discussions; describe the plot of the story using active vocabulary.

    Some learners will be able to:

    • Respond to and discuss the reading passage using interpretive, evaluative and creative thinking skills.

    • Make a presentation about the benefits of reading.

    Plan

    Planned timings

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities

    Marks

    Resources

    Start


























    Class organisation


    The lesson greeting.

    Warm up.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Good afternoon, dear students and guests! Welcome to our English lesson

    Pre-learning (W)


    Look at the picture and say what is the boy doing and how is he doing it?

    In front of you there is a poem. I’d like you to read it and in groups discuss the meaning of it?

    Lead-in (W, I)

    Pre-reading stage.

    Listening and reading about the benefits of reading

    Ex.1 – 2 p.58

    Each Sts. Tries to give a good title for the text.

    Do you enjoy losing yourself in a good book?

    (As for me…. As I think…. To my mind…).

    Ex.4 p.58 Build Your vocabulary:

    Find the active words from the text and explain by your own words.



    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Хасаинова Айдана Зулпухаровна
    08 Ақпан 2024
    468
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    ҚМЖ English Plus 9 grade 3 term

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    ҚМЖ English Plus 9 grade 3 term

    Материал туралы қысқаша түсінік
    English Plus 9 сыныптың 3 тоқсан бойынша барлық қмж-лары
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term lesson plan III term (the ninth grade)



    Unit of a long term plan: Unit 5. Reading for pleasure.Lesson plan 49





    School:

    Date:

    Teacher's name:


    CLASS: 9

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Vocabulary and language Focus. Literary genres. p.56 – p.57

    Learning objectives(s)

    9.C9 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings

    9.L1 understand the main points in unsupported extended talk on a wide range of general and

    curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics

    9.S1 use formal and informal language registers in their talk on a range of general and curricular topics

    9.S6 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges


    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Identify the theme, new words and use them as the basis for discussion.

    • Demonstrate knowledge for usage of the Past Simple describing literary genres.

    • Transfer information from the given information into a graphic organizer.

    Most learners will be able to:

    • Select, compile, and synthesize information for an oral presentation

    • Provide a point of view in conversations and discussions; describe the plot of the book using active vocabulary.

    Some learners will be able to:

    • Respond to and discuss the reading passage using interpretive, evaluative and creative thinking skills.

    • Make a presentation about genres of books.

    Plan

    Planned timings

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities

    Marks

    Resources

    S

















    The lesson greeting. Pre-learning (W)

    Teacher greets the class.


    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Warm up. Free talk about literature and books. Look at the portraits of some writers and name the books you read at the lessons. How many books do you read a year? When did paperbacks first appear?



    Students respond to greeting


    Ss answer the questions



    Students think critically, exploring, developing, evaluating and making choices about their own and others’ ideas




    Formative assessment is held through observation/monitoring.



    Emoticon




    Slide (useful phrases)



    Pictures

    PPT



    Whiteboard


    Writing

    Worksheet


    Main part

    15 min



































    Lead-in (W, I)

    • Vocabulary work

    Revise the genres of books pupils know making a list by asking students to add more words to the list they already guessed. Brainstorm with the class and write words on the board as pupils call it out.

    Organise the class into four teams. Ask a student to come to the front of the class and give him/hersubject card. (E.g. Fiction). Say the whole class can ask a maximum of 10 questions to discover a subject. He/she can only give Yes or No answers. Demonstrate the question types and their short answer forms:




    Name the genres of books. Ex. 2 – 3 p.56.

    Read the information about genres and describe them with complex nouns from the table. Ex.4 p.5



    PRE - LISTENING TASK:

    Ex.4 p.57( Check the meaning of phrases and add your word - combinations from ex.3):











    A learner


    • reads the text for global understanding;












    • selects meaningful information, constructs the answer;











    • presents information in the group discussion.

    • evaluates the peers’ answers.



    Ss listen


    Formative assessment is held through observation/monitoring.




    Comments


    Whiteboard



    Writing

    Worksheet



    Student Book p.56






    Student Book p.56


    Pictures" Test your knowledge" on genres of literature.


    CD 2.13



    Writing

    Worksheet


    End

    3 min.





    Home task.

    WB p.38



    Feedback






























    Short term lesson plan


    Unit of a long term plan: Unit 5Reading for pleasure.

    Lesson plan 50





    School:

    Date:

    Teacher's name:


    CLASS: 9

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Reading. Fiction.

    Discussing a text about the benefits of reading.

    Learning objectives(s)

    9.S1 use formal and informal language registers in their talk on a range of general and curricular topics

    9.S2 ask complex questions to get information about a wide range of general and curricular topics

    9.S3 explain and justify their own and others’ point of view on a range of general and curricular topics


    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Identify the theme, new words and use them as the basis for discussion.

    • Demonstrate knowledge for usage of the Past Simple speaking about the benefits of reading.Transfer information from the given information into a graphic organizer.

    Most learners will be able to:

    • Select, compile, and synthesize information for an oral presentation

    • Provide a point of view in conversations and discussions; describe the plot of the story using active vocabulary.

    Some learners will be able to:

    • Respond to and discuss the reading passage using interpretive, evaluative and creative thinking skills.

    • Make a presentation about the benefits of reading.

    Plan

    Planned timings

    Teacher’s activities

    Pupil’s activities

    Marks

    Resources

    Start


























    Class organisation


    The lesson greeting.

    Warm up.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Good afternoon, dear students and guests! Welcome to our English lesson

    Pre-learning (W)


    Look at the picture and say what is the boy doing and how is he doing it?

    In front of you there is a poem. I’d like you to read it and in groups discuss the meaning of it?

    Lead-in (W, I)

    Pre-reading stage.

    Listening and reading about the benefits of reading

    Ex.1 – 2 p.58

    Each Sts. Tries to give a good title for the text.

    Do you enjoy losing yourself in a good book?

    (As for me…. As I think…. To my mind…).

    Ex.4 p.58 Build Your vocabulary:

    Find the active words from the text and explain by your own words.



    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 9 сынып
    08.02.2024
    468
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Хасаинова Айдана Зулпухаровна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации