Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    Unit:8

    Recent Advances in Technology



    Teacher’s name:




    Date:




    Grade:11

    Number present: absent:



    Theme of the lesson:

    Technological Advances p.97



    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    11.1.10- use talk or writing as a means of reflecting on and exploring a range of perspectives on the world;

    11.2.2 - understand specific information in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a growing range of unfamiliar topics

    11.3.6- navigate talk and modify language through paraphrase and correction in talk on a wide range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics;

    11.4.2- understand specific information and detail in extended texts on a wide range of familiar and unfamiliar general and curricular topics;

    11.4.3- skim a range of lengthy texts with speed to identify content meriting closer reading on a range of more complex and abstract, general and curricular topics;

    11.5.2 - use a wide range of vocabulary, which is appropriate to topic and genre, and which is spelt accurately;

    11.3.2 - ask and respond with appropriate syntax and vocabulary to open-ended higher-order thinking questions on a range of general and curricular topics, including some unfamiliar topics;

    11.1.6 - organize and present information clearly to others;



    Lesson objectives:

    All learners will be able to:

    provide an overview of the module;

    Most learners will be able to:

    provide an overview of the module; listen and read for coherence & cohesion; discuss how technological advances can change the world;

    Some learners will be able to:

    provide an overview of the module; listen and read for coherence & cohesion ( cloze text), discuss how technological advances can change the world; present the information about other technological advances .



    Value links:

    Explore the vocabulary related to technological advances


    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson





    5 min.



























    5 min


    Organizational Moment

    -Stand up, please. Let’s greet each other. Good morning my dear students!

    -Ok, thank you, take your seats, please.

    I am glad to see you after spring holidays.

    1. How did you spend your holidays?

    2. Did you go to the movies or to the theater?

    3. What interesting things happened to you during the holidays?

    4. What time did you get up?

    ( You got up later than usual)

    So I believe that you spent it productively in order to prepare for exams and joyfully

    Who is absent today?

    So students, we are going start a new module in new term. Please, open your books at page 97. It is module 8 Recent Advances in Technology.

    • What do you think the module will be about?

    • Let’s briefly write down our main word as technology and let’s write associations around it. What comes to your mind when you hear this word?

    • In what areas is the technology used?

    Differentiation:

    Read the title of the module Recent advances in technology and ask Ss to suggest what they think the module will be about (the module is about technological advances, mobile applications for educational, personal and professional use and digital natives and future careers). Go through the objectives list to stimulate Ss’interest in the module.

    Greeting

    Ss give their possible answers.





















































    Aim: to introduce the topic of recent technological advances

    Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

    Suggested Answer Key

    1.The module is about technological advances, mobile applications for educational, personal and professional use and digital natives and future careers)

    2. Innovation,automation, gadgets, digitalization,computers,the internet,smartphones.

    3.Technology is used in various areas such as education, healthcare, communication, transportation, entertainment, finance, agriculture


    Encourage Ss who answer the questions

    Descriptor:

    -try to share their feelings about vacation

























    Descriptor:

    -try to share their thoughts about new theme




































    Student book





    Middle of the lesson

    5 min.

    Let’s do ex1 in pairs. I will give you 3 min

    (It is time to finish)

    Which of the couples wants to share their ideas?

    Aim: to introduce the topic of recent technological advances

    Differentiation:verbal support, some ideas to answer

    Direct Ss’ attention to the subheadings and pictures.

    • Have Ss work in pairs and discuss what they know about these technological advances.


    Exercise 1 p.97

    Suggested Answer Key

    A: I know that quantum computers are very powerful and advanced machines (Quantum computers can perform very advanced calculations and can even help us make predictions about our future) and that 3D printing is a technology used to print 3D objects from computer designs.

    B: Yes, and machine learning is the idea of machines learning how to do tasks on their own without specific instructions.

    A: Right, but I’m not totally sure about what Blockchain is.

    B: Neither am I. I think that it might be related to data storage.


    Descriptor

    -Ask some pairs to share their answers with the class








    Students Book










    5 min.

    Filling in words ex.2 p.97, Individual work

    • Direct Ss’ attention to the texts and ask them to read the words in the list.

    • Then have Ss read the texts and use the vocabulary to fill the gaps.

    Aim: to read and listen for cohesion and coherence


    Ex.2 p.97

    Answer Key

    1 power 2 mechanics

    3assessment

    4 spreadsheet

    5network

    6 transactions

    7 currencies

    8 manufacturing

    9 object

    10 algorithm

    11 assistants

    12 applications

    Descriptor:

    -find the right answers

    -give correct answers




    Students Book

    MP4 (Video)






    15 min.





    Right now we are going to work in groups. For it I will divide you into 3 groups. I have prepared for you papers. Choose one from it. Then we will do some research. Themes are:

    Group A – Technology in Medicine

    Group B – Technology in Education

    Group C – Tecnology in Science

    What technologies do you know in medicine?

    How are they developing? The pros and cons of these technologies?

    Can you give me your personal example if you have ever used?

    Everyone should answer even 1,2 sentences, but try not to read!

    ( Does anyone want to add some information or ideas?)

    Aim: to develop critical thinking skills






    Presenting Project

    Descriptor:

    - Encourage Ss who answer the questions




    A3, markers, pictures


    End of the lesson.



    5 min.

    Conclusion

    Now I'm giving you sheets of paper for reflection. Please read and answer

    H/T OVER TO YOU! P.97

    Marks

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Аккалова Мадина Саматовна
    04 Сәуір 2024
    447
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    ҚМЖ Recent Advances in Technology 11 сынып

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    ҚМЖ Recent Advances in Technology 11 сынып

    Материал туралы қысқаша түсінік
    4 тоқсан каникулдан кейін келген 11 сынып үшін қызықты сабақ жоспары. Introduction to new module Recent Advances in Technology. Бұл жерде жас мамандар үшін жеңіл болу үшін ұстаз сөздері де жазылған. Сонымен қатар рефлексия парағы мен өзін өзі бағалау парағы да бар.
    Материалдың қысқаша нұсқасы


    Unit:8

    Recent Advances in Technology



    Teacher’s name:




    Date:




    Grade:11

    Number present: absent:



    Theme of the lesson:

    Technological Advances p.97



    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    11.1.10- use talk or writing as a means of reflecting on and exploring a range of perspectives on the world;

    11.2.2 - understand specific information in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a growing range of unfamiliar topics

    11.3.6- navigate talk and modify language through paraphrase and correction in talk on a wide range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics;

    11.4.2- understand specific information and detail in extended texts on a wide range of familiar and unfamiliar general and curricular topics;

    11.4.3- skim a range of lengthy texts with speed to identify content meriting closer reading on a range of more complex and abstract, general and curricular topics;

    11.5.2 - use a wide range of vocabulary, which is appropriate to topic and genre, and which is spelt accurately;

    11.3.2 - ask and respond with appropriate syntax and vocabulary to open-ended higher-order thinking questions on a range of general and curricular topics, including some unfamiliar topics;

    11.1.6 - organize and present information clearly to others;



    Lesson objectives:

    All learners will be able to:

    provide an overview of the module;

    Most learners will be able to:

    provide an overview of the module; listen and read for coherence & cohesion; discuss how technological advances can change the world;

    Some learners will be able to:

    provide an overview of the module; listen and read for coherence & cohesion ( cloze text), discuss how technological advances can change the world; present the information about other technological advances .



    Value links:

    Explore the vocabulary related to technological advances


    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson





    5 min.



























    5 min


    Organizational Moment

    -Stand up, please. Let’s greet each other. Good morning my dear students!

    -Ok, thank you, take your seats, please.

    I am glad to see you after spring holidays.

    1. How did you spend your holidays?

    2. Did you go to the movies or to the theater?

    3. What interesting things happened to you during the holidays?

    4. What time did you get up?

    ( You got up later than usual)

    So I believe that you spent it productively in order to prepare for exams and joyfully

    Who is absent today?

    So students, we are going start a new module in new term. Please, open your books at page 97. It is module 8 Recent Advances in Technology.

    • What do you think the module will be about?

    • Let’s briefly write down our main word as technology and let’s write associations around it. What comes to your mind when you hear this word?

    • In what areas is the technology used?

    Differentiation:

    Read the title of the module Recent advances in technology and ask Ss to suggest what they think the module will be about (the module is about technological advances, mobile applications for educational, personal and professional use and digital natives and future careers). Go through the objectives list to stimulate Ss’interest in the module.

    Greeting

    Ss give their possible answers.





















































    Aim: to introduce the topic of recent technological advances

    Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

    Suggested Answer Key

    1.The module is about technological advances, mobile applications for educational, personal and professional use and digital natives and future careers)

    2. Innovation,automation, gadgets, digitalization,computers,the internet,smartphones.

    3.Technology is used in various areas such as education, healthcare, communication, transportation, entertainment, finance, agriculture


    Encourage Ss who answer the questions

    Descriptor:

    -try to share their feelings about vacation

























    Descriptor:

    -try to share their thoughts about new theme




































    Student book





    Middle of the lesson

    5 min.

    Let’s do ex1 in pairs. I will give you 3 min

    (It is time to finish)

    Which of the couples wants to share their ideas?

    Aim: to introduce the topic of recent technological advances

    Differentiation:verbal support, some ideas to answer

    Direct Ss’ attention to the subheadings and pictures.

    • Have Ss work in pairs and discuss what they know about these technological advances.


    Exercise 1 p.97

    Suggested Answer Key

    A: I know that quantum computers are very powerful and advanced machines (Quantum computers can perform very advanced calculations and can even help us make predictions about our future) and that 3D printing is a technology used to print 3D objects from computer designs.

    B: Yes, and machine learning is the idea of machines learning how to do tasks on their own without specific instructions.

    A: Right, but I’m not totally sure about what Blockchain is.

    B: Neither am I. I think that it might be related to data storage.


    Descriptor

    -Ask some pairs to share their answers with the class








    Students Book










    5 min.

    Filling in words ex.2 p.97, Individual work

    • Direct Ss’ attention to the texts and ask them to read the words in the list.

    • Then have Ss read the texts and use the vocabulary to fill the gaps.

    Aim: to read and listen for cohesion and coherence


    Ex.2 p.97

    Answer Key

    1 power 2 mechanics

    3assessment

    4 spreadsheet

    5network

    6 transactions

    7 currencies

    8 manufacturing

    9 object

    10 algorithm

    11 assistants

    12 applications

    Descriptor:

    -find the right answers

    -give correct answers




    Students Book

    MP4 (Video)






    15 min.





    Right now we are going to work in groups. For it I will divide you into 3 groups. I have prepared for you papers. Choose one from it. Then we will do some research. Themes are:

    Group A – Technology in Medicine

    Group B – Technology in Education

    Group C – Tecnology in Science

    What technologies do you know in medicine?

    How are they developing? The pros and cons of these technologies?

    Can you give me your personal example if you have ever used?

    Everyone should answer even 1,2 sentences, but try not to read!

    ( Does anyone want to add some information or ideas?)

    Aim: to develop critical thinking skills






    Presenting Project

    Descriptor:

    - Encourage Ss who answer the questions




    A3, markers, pictures


    End of the lesson.



    5 min.

    Conclusion

    Now I'm giving you sheets of paper for reflection. Please read and answer

    H/T OVER TO YOU! P.97

    Marks

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 11 сынып
    04.04.2024
    447
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Аккалова Мадина Саматовна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации