Сабақтың
мақсаты:
|
-
трапецияның барлық түрлерін
атайды, анықтамасын біледі және
кескіндейді.
-
сызбаны салмай тұрып,
трапецияның түрлерін қабырғаларының сандық мәні бойынша
ажыратады;
-
трапецияның қасиеттерін
пайдаланып, есептер шығарады, шығармашылық тапсырмалар
орындайды.
|
Ұжымдық
жұмыс
Жаңа тақырыптың
түсіндірілуі
Сабақ мақсаты мен бағалау
критерийлерін таныстыру;
Бейнероликті қолдана отырып,
бекіту тапсырмаларын орындату
|
Бірлескен жұмыс (1,2,3
тапсырма)
Тапсырманы ұсыну және дұрыс
жауапты ұсыну арқылы үйрету
Бекітуге арналғантапсырмаларды
орындату;
Тапсырмалардың жауаптарын
жазу.
|
Жеке
жұмыс
Тапсырманы ұсыну, оқушылар өз
бетімен орындауы
|
2
минут
|
Ұйым
дас
тыру
|
Сәлеметсіздерме!
Бүгін, Трапеция, оның түрлері
мен қасиеттері. Трапеция мен үшбұрыштың орта
сызықтары тақырыптарын
қарастырамыз
Бүгінгі сабақта
меңгеретініңіз:
- трапецияның анықтамасын,
түрлерін және қасиеттерін білу
І.Ұйымдастыру
кезеңі
Амандасу, түгендеу, топқа
бөлу.
Оқушыларды геометриялық
фигуралардың ұқсастығы арқылы топқа бөлу. 1-топ: параллелограмм,
2-топ: тіктөртбұрыш; 3-топ: шаршы; 4-топ:
трапеция.
ІІ.Үй тапсырмасын
сұрау.
|
Амандасу
Үй тапсырмасын
айтады.
Сұрақтарға жауап
береді.
Белсенді оқыту әдістері
«Серпілген сауал»
-
Төртбұрыштар түрлеріне қарай
қалай бөлінеді?
-
Дөңес төртбұрыштарға жататын
фигураларды атаңыз?
-
Қандай фигура тік төртбұрыш
деп аталады, элементтері қандай?
-
Параллелограмм туралы не
білесіз? Белгілері мен қасиеттерін
тұжырымдаңыз.
-
Шаршы деп қандай фигураны
айтады?
|
ҚБ: «Қол
шапалақтау»
|
Оқулық
|
10
мин
|
Негізгі
бөлім
|
Анықтама.Екі қабырғасы ғана параллель
болатын дөңес төртбұрыш трапеция деп
аталады
AD мен ВС трапеция табандары
деп, ал параллель емес қабырғалары бүйір қабырғалары деп аталады,
АВ мен CD бүйір қабырғалары болып
табылады.
Трапецияның бүйір қабырғалары
тең болса, ол теңбүйірлі трапеция деп
аталады.
Егер трапецияның бір бұрышы
тік болса, онда ол тікбұрышты трапеция деп
аталады.
Трапецияның төбесінен табанына
түсірілген перпендикуляр оның биіктігі деп аталады.
2-суреттегі MNKF трапециясында ND ﬩MF ,
ND кесіндісі
N
төбесінен
MF табанына түсірілген биіктік
болып тұр. Трапецияның қарсы жатқан төбелерін қосатын кесінді
трапецияның диагоналі деп
аталады.4-суреттегіDEFK трапециясында EK мен
DF диагональдар
болады.
Теңбүйірлі трапецияның кейбір
қасиеттері
1-қасиет. Теңбүйірлі
трапецияның табанындағы бұрыштары тең
болады.
2-қасиет. Теңбүйірлі
трапецияның диагональдары тең болады.
|
Тақырып бойынша ресурстарды
қарап, танысады.
A BCD
трапеция, AD
//
BC
1
–сурет
2
–суретMNKF теңбүйірлі
трапеция
3
–суретDEFK тікбұрышты
трапеция
|
ҚБ: «Екі жұлдыз, бір тілек» арқылы
оқушылар бір-бірінің жұмысын бағалайды.
|
Оқулық
Слайд
Сызғыш
|
20
минут
|
Бекіту
тапсырмасы
|
Топтық
жұмыс.
А
деңгейі:
Тапсырма.
№1.
В
деңгейі: Тапсырма.
№2.
С деңгейі: Тапсырма.
№3.
Егер трапецияның табанындағы
бұрыштары тең болса, онда ол тең бүйірлі трапеция екенін
дәлелдеңдер.
|
Бағалау критерийі:сызбаны салмай тұрып,
трапецияның түрлерін қабырғаларының сандық мәні бойынша
ажыратады;
Өз бетімен
жұмыс.
Қалыптастырушы бағалау
тапсырмасы
Тапсырма орындату арқылы
оқушының нені білгенін, нені үйренгенін, әлі не түсініксіз екенін
анықтаймын.
Бағалау критерийі:
- трапецияның қасиеттерін
пайдаланып, есептер шығарады, шығармашылық тапсырмалар
орындайды
Тапсырма:№1.
Тең бүйірлі трапецияның үлкен
табаны 2,7 м, ал бүйір қабырғасы 1 м, олардың арасындағы бұрышы
600. Кіші
табанынтабыңыз.
Шешуі:СҒ,ВЕ биіктіктерін
жүргіземіз.ВС=ЕҒ ВС
АВЕ тікбұрышты үшбұрыш .Бұрыш
В =90-60=30 АЕ=1/2АВ
АЕ=1/2см АЕ=ДҒ
АҒ+ЕҒ+ҒД=2,7
ЕҒ=2,7-1
ЕҒ=ВС=1,7
Жауабы:ВС=1,7 см
Дескриптор: Білім
алушы
-
есеп шартын қысқаша
жазады, суретін
салады
-
үшбұрыштың бұрыштарының
қасиетін пайдаланады
-
белгісіз шаманы есептеп
табады
ҚБ
Екі жұлдыз ,бір
тілек.
|
№1.Дескриптор: - тікбұрышты трапецияның
сызбасын салады;
- трапецияның қасиеттерін
қолданады;
- белгісіз төбесін
табады.
ҚБ:«-»«+» қызықты жұптар бірін
–бірі тексереді
№3.Дескриптор: -Берілген түзуге берілген
нүкте арқылы параллель түзу жүргізе алады.
-параллель екі түзуді үшінші
түзумен қиғанда шығатын бұрыштардың қасиетін пайдалана
біледі.
-үшбұрыштың теңдігін пайдалана
алады.
«Басбармақ»
әдісімен бағалайды.
|
Интернет ресурс
тары
|
2
минут
|
|
Бүгінгі
сабақта: -
трапецияның анықтамасын,
түрлерін және қасиеттерін біледі.
Рефлексия. Не білдік? Не үйрендік? Нені
білгім келеді? деген сұрақтарға жауап алу.
|
Тақырыпты меңгергенін
анықтау
Үйге
тапсырма. №2,
№5.
|
Кері
байланыс
|
Оқулық
|