Жалпы білім беретін
Ы.Алтынсарин атындағы орта мектебі
«Қолданбалы есептерді
шешу»
математика
пәнінен
қолданбалы
курсы
Сынып: 11
«А»
Пән мұғалімі: Каримов
Е.К.
2017-2018 оқу
жылы
№ 1 Педагогикалы кеңесте
қаралды
__________________________________
«Бекітемін»
«Келісемін»
Мектеп директоры:
__________ Оқу ісінің меңгерішісі:
_______
Әлмағамбетов Ғ.А. Жүсіпова
Қ.Б.
«_____» _____________ 2017
ж. «_____» _____________ 2017 ж.
«Қаралды»
Математика пән
бірлестігі
Хаттама №
1
_______________________
Бірлестік жетекшісі:
____________ Байшықова Б.С.
ӘОЖ 373.
5.016
КБЖ
22.1
Қ
62
Пікір
жазған:
Ғ.А.Әлмағамбетов - Жалпы білім беретін
Ы.Алтынсарин атындағы орта мектеп
директоры
Қ 62
«Қолданбалы есептерді
шешу» математика пәнінен
қолданбалы курсы /құраст.: Е.К.Каримов,
Аменгелді с
ISBN
978-601-316-728-2
«Қолданбалы есептерді шешу»
математика пәнінен қолданбалы курсы есеп шығару тәсілдерін
тереңдете оқытуды, алгебралық есептерді шешуде геометриялық
әдістерді қолдануды, сонымен қатар орта мектеп математика
бағдарламасынан тыс күрделірек, мазмұны комбинацияланған есептерді
шығару білімдік дағдысын жетілдіре түсетін есептерді шығаруды,
түсіндіруді көздеген.
ӘОЖ
373.5.016
КБЖ
22.1
ISBN
978-601–316–728-2
© Каримов Е.К.2016
ж
Түсінік
хат
Қазақстан Республикасы Білім
туралы Заңында: «Білім беру жүйесінің басты міндеті – ұлттық және
жалпы адамзаттық құндылықтар, ғылым мен практика жетістіктері
негізінде жеке адамды қалыптастыруға және кәсіби шыңдауға
бағытталған білім алу үшін қажетті жағдайлар жасау, оқытудың жаңа
технологияларын енгізу, білім беруді ақпараттандыру, халықаралық
ғаламдық коммуникациялық желілерге шығу», -
делінген.
Математиканы оқыту бүкіл
мектепке тән үш жалпы мақсатты
көздейді:
-
Білім беру.
-
Тәрбиелеу.
-
Өмірлік-практикалық білім-дағды
дарыту.
Сондықтан мектептегі математиканы оқыту
мақсаттары мен міндеттері білім беру процесіндегі оқытудың негізгі
міндеті оқушылардың білім жүйесін және ойлау қабілетін кең түрде
дамыту мен оның қолданылуын меңгеруді қамтамасыз ету. Мектеп
математика мұғалімдеріне қолданбалы және практикалық бағытталған
білім беруді ұйымдастыруда үлкен мүмкіндіктер
бар.
Қазіргі мемлекеттік оқу стандарттарын, оқу
жоспарларын, оқу бағдарламалары мен оқулықтарын бірізділік бойынша
үздіксіздікке, сабақтастық пен пәнішілік, пәнаралық байланыстарға
негіздеу қажет. Себебі математиканы келешекте ойдағыдай игеру үшін
оның мектеп курсындағы негіздерін жете түсіну керек екені белгілі.
Тіпті, орта мектептің өзінде-ақ, төменгі сыныптарда алғашқы
ұғымдарды оқушылар дұрыс және толық түсініп алмаса, келесі
сыныптардағы оқу материалдарын толық игеріп кетуі қиын болатыны
анық. Төменгі сыныптарда математиканы оқытудың қиыншылықтарының
бірі – ол оқушылардың абстрактілі ой қорытуының жетімсіздігі,
жүйеленген тұжырым жасаудың нашарлығы. Сондықтан математикалық
ұғымдарды, үйретілген амалдарды түсіндіру барысында оқушылардың
өздеріне таныс, өмірдегі белгілі практикалық бейнелерді,
түсініктерді келтіруі керек.
Курстың
мақсаты:
математиканы оқытуда техника мен оған жақын
ғылымдарда оны қолдану, халық шаруашылығы мен тұрмыста қолдануға
бағыттау, немесе оқытуға политехникалық бағыт беру, яғни физика,
химия, география, сызу, технология сабақтарымен байланыс орнату;
компьютерлік сауаттандыру, математикалық ойлау және
жұмыс дағдысын, теориялық материал мен есеп шығару материалын
тығыз байланыстырып, оқушының нақты да жүйелі математикалық
дағдысын қалыптастыру.
Курстың
міндеттері:
-
оқушылардың математикалық сауатын
қалыптастыру;
-
өз бетінше білім алу және оны
практикада қолдану қажеттілігі мен дағдыларын
қалыптастыру;
-
танымның ғылыми тәсілдеріне
мақсатты және жүйелі түрде баулу;
-
нарықтық экономика мен сапаның
негізгі түсініктері және оны практикада қолдана білуге
бағыттау;
-
пәнге деген қызығушылықтарын
арттыру.
Күтілетін
нәтиже:
Оқушыларды:
- Математиканы қолданбалық
бағытта оқыту оның политехникалық бағытын физика, химия, биология,
география, сызу, еңбек және информатика пәндерінде кең ауқымда
қолдануды және компьютерлік білімді, жаңа технологияларды меңгеру
қамтамасыз етіліп, математикалық ойлауы
қалыптасады;
- әр тақырыптың мазмұнының
және тапсырмалар мен есептер шешу тәсілдерінің жүйесі және
оқушылардың өз бетінше математикалық білімденуімен ізденістеріні
дамиды;
- Математика сабақтарында
теория мен есептердің арасындағы байланыстарды қамтып, тақырып
бойынша қажетті және қолданбалы есептерді шеше білуге
үйренеді;
- Пәнге деген қызығушылықтары
артады.
Күнтізбелік тақырыптық
жоспар
№
|
Тақырыптары
|
Сағат
саны
|
Күні
|
Өзгеріс
|
1
|
«Қолданбалы есептерді шешу»
курсына кіріспе
|
1
|
|
|
2
|
Құқықтық білім беру
сабағы
|
1
|
|
|
3
|
Математикалық
ұғымдар
|
1
|
|
|
4
|
Математиканың даму
тарихы
|
2
|
|
|
5
|
Ұлы
математиктер
|
1
|
|
|
6
|
Қазақтың математика саласы
бойынша алғашқы ғалымдары
|
1
|
|
|
7
|
Пайызға берілген
есептер
|
2
|
|
|
8
|
Қозғалысқа берілген
есептер
|
2
|
|
|
9
|
Экологиялық
есептер
|
2
|
|
|
10
|
Тарихи
есептер
|
2
|
|
|
11
|
Проблемалық
есептер
|
2
|
|
|
12
|
Логикалық
есептер
|
2
|
|
|
13
|
Әртүрлі мамандық иелерінің
есептері
|
2
|
|
|
14
|
Математикалық брэйн
ринг
|
1
|
|
|
15
|
Математикадан аудандық,
облыстық, республикалық, халықаралық олимпиадалардың
есептері
|
8
|
|
|
16
|
Қоршаған ортаға байланысты
есептер.
|
1
|
|
|
17
|
Білім алушылардың жобалар
қорғауы. Конференция
|
2
|
|
|
18
|
Қорытынды
сабақ
|
1
|
|
|
|
Барлығы
|
34
|
|
|
«Қолданбалы есептер шешу»
курсының бағдарламасы
Кіріспе (1
сағат)
«Қолданбалы есептерді шешу»
курсына кіріспе
Құқықтық білім беру (1
сағат)
Құқықтық білім беру
сабағы
Математика ғылымы (5
сағат)
Математикалық
ұғымдар. Математиканың даму
тарихы. Ұлы математиктер.
Қазақтың математика саласы бойынша алғашқы
ғалымдары.
Әр түрлі тақырыптағы есептер
(14 сағат)
Пайызға берілген есептер.
Қозғалысқа берілген есептер. Экологиялық есептер. Тарихи есептер.
Проблемалық есептер. Логикалық есептер.
Әртүрлі мамандық иелерінің
есептері.
Олимпиада есептері (8
сағат)
Математикадан аудандық,
облыстық, республикалық, халықаралық олимпиадалардың
есептері
Оқушылардың жұмысы (4
сағат)
Математикалық брэйн
ринг. Қоршаған ортаға байланысты
есептер. Саяхат. Білім алушылардың жобалар қорғауы.
Конференция.
Қорытынды (1
сағат)
Қорытынды
сабақ
Қолданылған
әдебиеттер
-
Аймағамбетова Б. Көңілге қонған көрнекілік /
Б. Аймағанбетова // Бастауыш мектеп. - 1989. - № 8.-14-17
бет.
-
Акпаева А. Б., Лебедева.
Л.А .Қарапайым математикалық түсініктерді
қалыптастыру. Алматыкітап баспасы
.2012жыл
-
Александрова .О. Математика для малышей Москва
2012
-
Артемова Л.В. Дидактикалық
ойындар. – М 1992
-
Әлімтаева
Б. Жаңа технология математика сабағында
-
Әлдібаева
Т. «Математика» білім саласы бойынша күтілетін
нәтижелер
-
Әбілқасымова, А .Е. Төлеубаева С.Қ.
«Математика сабағында ұлттық ойындар мен түрлі жанрларды қолдану»
Астана 2005жыл
-
Бантова М.А.
Бастауыш кластарда математиканы оқыту методикасы / М.А. Бантова .-
Алматы: Мектеп, 1978
-
Баржықпаева С.
Көрнекілікті тиімді пайдалану / С.Баржықпаева // Бастауыш мектеп.-
1991.-№ 8.- 46-48 бет.
-
Глейз Г.И. «Мектептегі математика тарихы»Алматы
«Мектеп»1985жыл
-
Еркінбекова Б.Жаңа педагогикалық технологияны
математика сабағында қолдану.
-
Жұмаділдаева. .Ұ. Сандарға саяхат.
Алматы 1997жыл
-
Жигалкина Г.К. «Математикадан ойындар мен қызықты
тапсырмалар» Мектеп 1987жылы
-
Қосанов Б. М.. Математикадан дидактикалық ойындар
және қызықты жаттығулар .Алматы
1998жыл
-
Құралұлы. А. Ұлттық дүниетаным
2002жыл
-
Мәжитқызы .Р .Қызықты математика –
А1996
-
Никитин Б. П. Балабақшадағы математика – М;
2003
-
Оспанов. Т.Қ. Математика оқыту әдістемесі
Алматы 1997жыл
-
Рсалина Ж.. Мектепке дайындық
.2007жыл
-
Сансызбайқызы М. Балдырғандарға арналған қызықты
математикалық тапсырмалар . – А; «Рауан
»1993
-
Тағаева
К.Математика сабағында дамыта оқыту әдістерін
пайдалану
-
Тұяқов,Е.
Математиканы модульдік технологиямен оқыту : Оқыту
әдістемесі/
-
Шәмшиева Г. Сабақтан тыс жұмыстардың берері көп
Қазақстан мектебі. – 2001 №2 – 45 б.