Материалдар / Қоқысты қайта өңдеу
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Қоқысты қайта өңдеу

Материал туралы қысқаша түсінік
«Қоқысты қайта өңдеу» («Қалдық заттарға екінші өмір сыйла» жобасы) Ар-ұят: Адал еңбекті құрметтеу Ұлттық мүдде: Қоғам игілігі үшін қызмет ету Сынып сағаты, ҚМЖ
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
02 Сәуір 2024
313
24 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Тақырыбы: Қоқысты қайта өңдеу

Мектеп:

Мұғалімнің есімі:

СЫНЫП:

Күні:

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар:

Сабақ мақсаттары

Оқушылардың экологиялық санасын және күнделікті өмірдегі қалдықтар мәселесін шешуге жауапкершілікпен қарауын дамыту.

Бағалау критерийі

Жеке, топтық тапсырмаларды орындай алады.

Сабақ барысында тыңдаушының назарын өзіне аудара алады.

Ресурстар

Суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар  және  әртүрлі  заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс.

Әдіс-тәсілдер

Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия.



Сабақ барысы

Жоспарланған уақыт

Сабақ барысы


Ресурстар

Басталуы 3минут


Ұйымдастыру кезеңі:

1)Оқушылармен сәлемдесу.

2)Оқушыларды түгелдеу.

3)Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру.

4) Сабақтың тақырыбы, оқу мақсаты және бағалау критерийлерімен таныстыру.

«Комплимент» әдісі арқылы жағымды ахуал туғызу

Бір-біріне есімдерінің бас әріптерінен басталатын комплименттер айтады.

Топқа парта бойынша бөлу:

І топ

ІІ топ

ІІІ топ

Табиғат – адамның бойына қуат, көңіліне шабыт, сезіміне ләззат шапағатын ұялататын сұлулық пен әсемдік әлемі, баға жетпес байлық. Ол - ырыс пен мол қазынаның қайнар көзі. Сондықтан халқымыз «табиғат адамзаттың өмір нәрі, қажетіңнің табылар содан бәрі» деп дәріптеген.

Қоқыс - еліміздің дамуына кесір. Қазіргі кезде бәрімізді қатты алаңдатып отырған жағдай – табиғатымыздың тікелей адамның іс-әрекетінен ластанып, бұзылуы. Еліміздің қоқысын тазаламайынша біз дамыған мемлекеттер қатарына қосыла алмаймыз. 

Суреттер, слайд

Бағалау




Ортасы 20 минут

Сұрақ-жауап айдары:

Мұғалім: Балалар, қараңдаршы, жер бетінде қандай лас қала бар. Суреттегі бұл керемет қала Маншият Насыр - Қоқыс қаласы деп аталады. Ол Египетте Каирдің шетінде орналасқан. Онда тұратындар қоқыс жинап, сұрыптау арқылы күн көруде.

Бұл фотосуреттерге қарап қандай сезімде болдыңыз?

Мұғалім: Маған мына сұраққа жауап беріңізші: жақында пәтерден қоқысты кім шығарды? Сіз оны қандай формада шығардыңыз? Олар оны қайда лақтырды? Қоқысты шығарған кезде оның қайда кететінін ойлап көрдіңіз бе? Біздің планетамыз қоқысқа айналады ма? Осы мәселелерді талқылайық.

Мұғалім: Жауаптарыңызға сүйене отырып, сіз ата-анаңызға көмектесіп жатырсыз және тұрмыстық қалдықтарды шығару мәселесіне белсенді қатысушысыз деп айта аламыз. Орта есеппен планетамыздың әрбір тұрғыны жылына бір тоннаға жуық қоқыс шығарады. Қазіргі әлемде тұрмыстық қалдықтарды кәдеге жарату мәселесі өте актуалды мәселе.

Сынып сағаттың тақырыбын өзіміз бірге құрастырайық.

қоқыс, қалдық, қайта өңдеу, қайталама, бизнес, бірақ, шикізат, асыл, қажет, емес, бұл.

Мұғалім: қоқыс көлемі неге өсіп жатыр?

Қоқыстың көбеюінің себептері

адам саны тұрақты өсуде және, әрине, қалдықтардың мөлшері де өсуде;

бір рет қолданылатын тауарлар өндірісінің өсуі;

жарқын, синтетикалық қаптамалар санының артуы;

пластикалық ыдыстардың көптігі көлемнің күрт өсуіне әкелді;

Бұл қазіргі заманның нағыз экологиялық мәселесі және ол әртүрлі деңгейде – жаһандық, аймақтық, қалалық деңгейде көрінуі мүмкін.

Бірге есеп шешуді ұсынамын.

Орташа адам күніне 1 кг қалдық шығарады. Біздің қалада 30 мың адам тұрады. Барлық адамдар 1 жылда (365 күнде) қанша тонна қоқыс шығарады?

1 x 30000 = 30000 кг қалдық біз тәулігіне шығарамыз

Біз жылына 30 000 x 365 = 10 950 000 кг қалдық шығарамыз

Біз қандай қорытындыға келе аламыз? Сандар қорқынышты, бірақ қаламыздағы қоқыс қайда кетеді? Қоқыстан құтылудың қандай әдістерін білесіз?

Оны шығарып, өртеп жібереді. Бұл адамға, табиғатқа пайдалы ма? Не істеу керек?

Полигондар мен полигондар қалдықтарды кәдеге жаратудың ең оңай және арзан әдісі болып табылады. Қалдықтарды қайта өңдеусіз жинау және полигондарға шығару жердің, судың және ауаның ластануына әкеледі. Бірақ полигондар шексіз өсе алмайды, өйткені полигон қалдықтарының ыдырауына ондаған жылдар қажет.

Тұрмыстық қалдықтарды қалай тастау керек? Сынып сағатымыздың тақырыбына қайта ораламыз

Біз қайта өңдеуге назар аударамыз – бұл қайталама қалдықтарды өңдеу – мәселені шешудің ең тиімді жолы. Сонымен қатар, ол энергияны үнемдейді және қоршаған ортаны қорғайды.

Қалыптастырушы бағалау: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділікпен қатысқан оқушыға «Жарайсың!» деген мадақтау сөзімен ынталандыру.

Аяқталуы 10 минут


Екі контейнерлік қоқыс жинау жүйесі бар, бірақ қаламыздың кейбір аулаларында 3 контейнерлік жүйе пайда болды.

Көк қоқыс жәшігі қағазы, макулатура. Бұл қайта өңдеуге болатын пайдалы қалдықтар деп аталады.

Сары қоқыс жәшігі - пластик

Қызыл қоқыс жәшігі – металл

Сынып жетекшісінің қорытындысы: Үйде, мектепте қалдықтарды сұрыптауға, қалдықтардың көлемін азайтуға, даладағы демалыстан кейін қоқысты қалдырмауға, қаламызды көгалдандыруға, барлығымыз бірлесе атсалыссақ, қаламызды қоқыс дағдарысынан сақтай аламыз.

Қалыптастырушы бағалау: Өз ойын дұрыс мағынада білдіріп, талқылауға белсенділік

пен қатысқан топты басқа топ оқушылары бағалайды.






Сабақтың соңы

2 мин










Рефлекция « Аяқталмаған сөйлем» әдісі

Сабақ соңында оқушылар өз ойларын стикерлерге жазады:

- Мен бүгін ........білдім

- Маған .... қызықты болды

- Маған....қиын болды



«Аяқталмаған сөйлем» әдісі.

Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, рефлексиясын тыңдайды.






Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!