Ұзақмерзімді жоспар
бөлімі
5.3 Заттар және
материалдар
|
Мектеп: №44 «Жаңа
дала» ЖОМ
|
Күні: 01. 12.
2022ж
|
Мұғалімнің
аты-жөні: Алипова Г
|
Сынып: 5
«б»
|
Қатысқандар
саны:
|
|
|
Қатыспағандар
саны:
|
|
|
Сабақтың
тақырыбы
|
Қоспа түрлері және
оларды бөлу әдістері
|
Осы сабақта қол
жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына
сілтеме)
|
5.3.2.2 Қоспалардың
түрлерін сипаттау және бөлу
әдістерін
ұсыну
|
Сабақтың
мақсаттары
|
Барлық
оқушылар:
Қоспа түрлері және
оларды бөлу әдістерін сипаттайды;
Оқушылардың басым
бөлігі:
Қоспа түрлері және
оларды бөлу әдістерін анықтайды;
Кейбір
оқушылар:
Қоспа түрлері және
оларды бөлу әдістерінің ерекшеліктері мен
айырмашылықтарын ажыратады;
|
Бағалау
критерийлері
|
Білім
алушы
|
Тілдік
мақсаттар
|
Оқушылар:
- біртекті және
әртекті қоспалардың айырмашылығын түсіндіре
алады;
- ауызша қоспаларды
бөлу әдістерін сипаттай алады;
- заттарды
қасиеттері бойынша жіктей алады.
Пәнге қатысты лексика және
терминология
Буландыру, тұндыру,
айдау, сүзу, жіктелу, ерігіштік,
маталдық,
бейметалдық ,ерітінді еріткіш,
еріген зат, еріген заттың ерітіндідегі массалық
үлесі
|
Құндылықтарды
дарыту
|
Оқушыларды
бір-біріне деген құрмет көрсетуіне
тәрбиелеу.
|
Сабақ
барысы
|
Сабақтың
жоспарланған кезеңдері
|
Сабақтағы жоспарланған
іс-әрекет
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
2
мин
5
мин
|
-
Мұғалімнің кіріспе сөзі.
(Сабаққа психологиялық көңіл-күй)
Психологиялық ахуал
қалыптастыру: Шаттық шеңберін орнату.
Топқа бөлемін: 1. – таза заттар , 2-біртекті заттар, 3-әртекті
заттар деп топқа бөлінеді.
Миға
шабул әдісімен үй жұмысын
сұрау. Оқушыларға сұрақ
қойылады.
Таза заттар дегеніміз не,
мысал келтір?
Қоспа дегеніміз не, мысал
келтір?
Әтекті қоспа дегеніміз не ,
мысал келтір?
Егер оқушылар
жауапқа шыға алмаса, қосымша
Оқушылардың Таза заттар және
қоспалар туралы білімдеріне қысқаша
шолу жасау
Сабақтың
тақырыбын түсіндіру:
Қоспа түрлері және оларды
бөлу әдістері
|
|
Сабақтың
ортасы
8
мин
15
мин
5мин
5
мин
3мин
|
Қоспаның құрамындағы заттарды
бөліп алудың сан түрлі тәсілдері болады. Солардың ішінен күнделікті
кездесетін бірнешеуімен танысайық. Біртекті және әртекті қоспадағы
заттарды бөлудің өзіндік ерекшеліктері бар. Оны оқулықта
көрсетілгеннақты тәсілдерден
көресіңдер.
Қоспа – екі немесе одан да көп
заттардан
тұрады.
Қоспалар агрегаттық күйіне
байланысты екіге жіктеледі: біртекті және әртекті.
-
Тұндыру тәсілі -
заттардың тығыздықтарының әр түрлі болатынына
негізделген.
-
Сүзу тәсілі – ерітіндідегі
ерімеген бөлшектерді бөлуді тездету үшін
қолданылады.
-
Қайта кристалдану – бастапқы
қатты күйдегі затты ерітіп, сосын буландыра отырып, суалту жолымен
тазартуды айтамыз.
-
Айдау(Булану) – ұшқыш
сұйықтықтарды алдымен буландырып, сонан соң салқындатып сұйық күйге
ауыстырып, конденсациялауды айтады. Мұны дистелдеу тәсілі деп те
атайды.
Ойлан –жұптас-бөліс
әдісімен топтық жұмыс беріледі. Әр топ тәжірибесімен бқлісетін
болады.
-
– таза заттар: Суға
топырақты салып араластыр. Топырақ пенсуды қоспасын қоспасын қалай
жыратуға болатынын түсіндір. Кестені толтырамыз тәжірибеде жасаған
жұмысымызды.
Не
істедің?
|
Не
көрдің?
|
Қорытынды
|
|
|
|
2-біртекті заттар:Суға
қант салып араластыр оның үстіне топырақ сал . Нәтижесінде не
байқадың. Түсіндір. . Кестені толтырамыз тәжірибеде жасаған
жұмысымызды.
Не
істедің?
|
Не
көрдің?
|
Қорытынды
|
|
|
|
3-әртекті заттар:Ас тұзы
мен суды араластырып оны қалай бөләп алуға болатынын көрсет. .
Кестені толтырамыз тәжірибеде жасаған
жұмысымызды.
Не
істедің?
|
Не
көрдің?
|
Қорытынды
|
|
|
|
Өзін-өзі бағалау. БАРМАҚ
АРҚЫЛЫ.
2-тапсырма . Кім жылдам?
Кім жылдам қоспаның түрін ажырата алуын бақылау арқылы бағалаймыз .
Мадақтау.
Өзін-өзі
бағалау.
Тапсырма
3
Екі стақанға су құйыңыз.
Бірінші стақанға қант, екінші стақанға құм салып, аралыстырыңыз.
Осы қоспалардың айырмашылығы неде деген сұрақты оқушыларға
қойыңыз. Қоспалар біртекті және
әртекті болуын оқушыларға түсінуге
көмектесу
Тапсырма
3 Ой
қозғау.
|
Таныстырылым
Оқулық
Жапсырмалы
қағаздар
Су, құм ,
қант
Жапсырмалы
қағаздар
|
Сабақтың
соңы
2
мин
|
«Білімқоржыны»
керібайланыс.
БІЛІМ
ҚОРЖЫНЫ
Өтежақсытүсіндім,
Мен сабақты
Тақырыпбойыншаәлі
де
мен
үшінқызықтыболды.
жақсытүсіндім
ізденуімкерек
|
Сабақтан алған әсерлерін стикерге жазып,
қоржындарға
жабыстырады
|
Саралау–оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді
жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды
жоспарлап отырсыз?
|
Бағалау – оқушылардың
материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді
жоспарлайсыз?
|
|
Қабілеті жоғары
оқушылар:
-
Топта ұйымдастыру
жұмыстарын алады;
-
Сабақ бойындағы «Түрткі
сұрақтар» оқушылардың ойын қозғауға, дамытуға
арналады.
Қабілеті орта
оқушылар:
Қабілеті төмен
оқушылар:
-
Деңгейлік
сұрақтар;
-
Мұғалімнің қолдауы;
|
-
Ынталандыру, қолдау
көрсету, формальды емес бағалау түрлері;
-
Оқушылар өзара
бағалайды;
-
Кері байланыс
жасау.
|
|
Сабақ бойынша
рефлексия
Сабақ мақсаттары / оқу
мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ
қолжеткіздіме?
Жеткізбесе,
неліктен?
Сабақта саралау дұрысжүргізілді
ме?
Сабақтың уақыттық кезеңдері
сақталды ма?
Сабақ жоспарынан қандай
ауытқулар болды, неліктен?
|
|
|