Материалдар / Құпиясын қойнауына бүккен Ханқорған

Құпиясын қойнауына бүккен Ханқорған

Материал туралы қысқаша түсінік
Құпиясын қойнауына бүккен Ханқорған тарихына және оның құпияларына сараптама жасалады
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
10 Сәуір 2018
417
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Сайрам ауданы № 28 Ақбай жалпы орта мектебі
Күні: Сынып: 7-сыныпҚатысқандар саны:Қатыспағандар саны:
Мұғалімнің аты-жөні:Абдимавланова Машхура
Сабақтың тақырыбы:Құпиясын қойнауына бүккен Ханқорған


Оқу мақсаттары:
Киелі жер Ханқорған тарихи мен танысуХанқорғанның тарихтағы орнын айқындау ,туристік мүмкіндіктерін қарастыру


Сабақтың мақсаттары:
Барлық оқушылар: Ханқорған тарихин білуОқушылардың басым бөлігі: Ханқорғанның қазақ тарихындағы алар орнын ерекшелігін түсіну Кейбір оқушылар: Ханқорғанның тарихи маңыздылығын сипаттау ,мүмкіндіктерін қарастыру



Бағалау кретерийі:
1.Ханқорған жерінің тарихын біледі, дәлел келтіреді2.Ханқорғанның қазақ өркениетінде алар орнын ерекшелігін талдайды , түсіндіреді3. Киелі жердің маңыздылығын архитектуралық нысандарды орналастыру арқылы сипаттайды.


Тілдік мақсат:
Тілдік мақсаттар: Оқушылар:тарихи факторларды талқылау кезінде академиялық тілді қолданады.Пәнге тән лексика және терминологияАлтынтөбе Құрылтай, Қарауылтөбе,Қаратөбе кезеңдері,,цитадель, рабат, шахиристан Жазылым мен диалогқа қатысты сөздер:.................қамал қорғанының бөліктері .................Арыс мәдениетінің кезеңдері
Құндылықтарға баулу: Ежелгі өркениетке құрметпен қарау,тарихи құндылықтарды сақтауға баулу
Ойлау қағидалары: Білу, түсіну, қолдану
Пәнаралық байланыс: География, қазақ әдебиеті,Қазақстан тарихы, архитектура
Тақырып бойынша алдыңғы білім: Өркениет,мәдениет туралы түсініктері бар
Сабақ барысы:
Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері


Ресурстар
І кезең: Сабақтың басы

2 минут







4 минут























































2 минут























5 мин



















































































3мин









1.Ұйымдастыру:сәлемдесу «Сәтті күн» атты сергіту сәтін өткізу.Мақсаты:сыныпта сенімділік қарым-қатынас жағымды кері байланыс орнату. 2.Ынтымақтастықты қалыптастыру.Үй тапсырмасына шолу жасау «Ол кім бұл не?»ойыны арқылыОқушыларға слайд арқылы суреттер көрсетіледі және «Ол кім?» , «Бұл не?»деп сурақтар қоя отырып өткен тақырыптарғы шолу жасалады.Оқушылар суреттегі нысан немесе тұлғаны таба отырып оларды қысқаша сипаттайдыОл не? (Қожа Ахмет Яссауи кесенесінің артқы бөлігі)Бұл кім? (Қарабура әулие)Ол не?(Укаша ата кесенесі)Ол не? (Қарабура әулие кесенесі)Ол не? (Домалақ ана кесенесі)











Ол кім? (Абылайхан)

Топтарға бөлу:Кеспе қағаздарға жазылған Хан , Қорған сөздері арқылы екі топқа жіктеледі Тақырыпты ашу үшін сурақтар:1.Сіздер Оңтүстік Қазақстан өңірінде орналасқан қандай киелі жерлерді білесіздер?2.Топқа бөлу үшін жасалынған кеспе қағазда қандай сөздер жазылған?3.Ол қандай мағынаны береді?4.Сіздер Ханқорған атауын естігендеріңіз бар ма?Оқушылар алдынғы білімдерін пайдалана отырып шағын әңгіме құрайды (дифференциация) Балалар, бүгінгі сабақта қазақ тарихында алар орны ерекше болған киелі тарихи орын- Ханқорған тарихи туралы үйренетін боламыз (мақсат айқындалады )Бағалау: мақтау мадақтау арқылыТақырып туралы түсінік қалыптастыру мақсатында мәтінмен жұмыс жасалады. (Б)Ханқорғанның тарихы сонау Ұлы Жібек жолы дәуірінен басталады. Сайрам ауданы, Мәдени елді-мекені іргесіндегі Арыс өзенінің сол жағалауында Ханқорған төбесі — қазақ халқының біртұтастығын сақтау жолында бар өмірін сарп еткен Абылай ханның Оңтүстік өңірдегі ордасы болған. Осынау жердің табиғаты әсем, топырағы құнарлы, Арыс, Машат, Ақсу өзендерінің арасында орналасқандығы стратегиялық жағынан қолайлы екендігін көрсетеді. Арыс өзенін бойлай батысқа қарай бағыт алған Ұлы Жібек жолының үстінде орналасқандығына көз жеткізуге болады. Жібек жолын бойлаған төбелердің басына қараңғыда немесе ауа-райының бұлтты, тұманды кезінде от жағып қойылатын болған, ол жол көрсетуші қызметін атқарған. Жалпы, төбелердің басым бөлігі Жібек жолында сауда-саттық қызған дәуірде қолдан тұрғызылған. Арыс мәдениетінің Қарауылтөбе кезеңі (б.з.б. IVғ.-Iғ.), Қаратөбе кезеңі (б.з.б. Iғ.-Viғ.), Алтын төбе кезеңі (б.з. IVғ.-VIғ.) деп бөлінетіндігін археолог-ғалым А.Н.Подушкин өз еңбегінде жан-жақты көрсеткен. Ғалымның айтуынша, Ханқорған Арыс мәдениетінен кейінгі кезеңде Қарахандар мемлекеті дәуірінде (942-1213жж.) тұрғызылған дейді. Қорғаннан Қарахандар дәуірінің керамикалық бұйымдары табылған және қамал қорғанының ертедегі құрылыс нысаны болғанын көрсетеді. Қорған қаланың цитаделі-орталық бөлігі саналады. Цитадельдің төңірегінде көптеген рабадтар-елді мекендер болған екен. Ханқорғанда металл ерітетін ошақтың табылуы, онда отпен ататын қару жасалды деген болжамды туғызады. Жоңғарлар осы маңызды өндіріс орнын қалайда алуды көздегені анық. Демек, қиян-кескі шайқас болды деуге толық негіз бар. Бірақ ол 1723 жылы емес 1684 немес 1690,1693 жылдар болуы әбден мүмкін. «Ханқорғанның соңғы ерлік шайқасы» кезінде үш мыңнан астам адам опат болыпты. Маңындағы елді мекендер аяусыз тоналған. Ханқорған қалашығында алдағы уақытта толық археологиялық қазба, реставрация және консервация жұмыстары жүргізіліп, ашық аспан астындағы музей жасақталмақ. Бұл өз кезегінде аймақтағы туризм саласын дамытуға соны серпін бермек. Анталия қаласының бір ғана туризм бойынша жылына 58 млрд. табыс табатынын тілге тиек еткен облыс әкімі өңірімізде туризмді дамыту арқылы ақ бұдан да көп табыс табуға болатындығынан мысал келтірді. Расында күнгейде туристер тәу етіп баратын киелі орындар да, тау бөктерінде орналасқан табиғаты көркем жерлер де жетерлік.Ал Ханқорған қалашығы қайта қалпына келтіріліп, аспан астындағы ашық музей ашылған шақта мұнда туристер легі толастамасы анық. Бұл өз кезегінде жергілікті тұрғындарды кіші кәсіпкерлікпен айналысуына жол ашпақ.Оқушылар мәтінмен жұмыс жасағаннан соң алған түсініктерін пысықтау мақсатында кеспе қағаздармен жұмыс жасайды.СәйкестендіруМұнда өңір тарихына сай анықтамалар мен өңір атауы сәйкестендіріледі Мысалы: Ханқорған-Цитадель-Рабат-Алтынтөбе –Қарауылтөбе-Қаратөбе-Бағалау : Бағалау парақшалары негізінде
 











Слайд







































































































































































































































ІІ кезең.Сабақтың ортасы



2минут

























5 минут















Бейнежазба көрсету Онда мынындай оқығалар айтылады.Оңтүстік Қазақстан облысындағы киелі жерлерді туристик орталықтарға айналдыру және өз мәдениетімізді, ұлттық болмысымызды ,тарихи құндылықтарымызды әлемге таныту үшін атқарылып жатқан іс-шаралар туралы (Т)Иллюстрациялармен жұмыс.Сараланған тапсырма Тақырыпқа тереңрек үңілу үшін оқушыларға Ханқорған жері туралы суреттер көрсетемін(Мысалы: Ханқорғанның орналасқан жері, қазба жұмыстары кезінде ашылған нысандар,табылған монша және металл балқытатын печтер,аумақтың картасы ) (Ж) Тапсырма:Суреттерді зерттеп Ханқорған жерінің туристік мүмкіндіктері туралы әңгіме құрыңыз.
  • Ханқорған жерінің тарихта алар орны қандай?
  • Ханқорған жерінің орналасқан орны стратегиялық жағынан қаншалықты маңызды?
  • Оны әлемдік өркениетке өзіндік орны бар деп ойлайсыз ба? Пікіріңізді дәлелдеңіз
  • Қандай туристік мүмкіндіктерді қарастыруға болады?
  • Тапсырманың жетістік критерийлері:Оқушылар Ханқорған жерінің құндылығын және туристік мүмкіндіктерін анықтайды. Бағалау парақшасы негізінде бағаланады
     АКТ интернет рессурсы

      



    Слайд





    Бағалау парақшасы





    Иллюстрация





    12 минут





















    Тарихи жерді туристік орталыққа айналдыру үшін қандай жобалар ұсынасыз? (талдау бойынша жұмыс реті) Постер жасау және қорғау
  • Тарихи орталыққа қәжетті нысандардың атауы
  • Әлеуметтік қәжеттілігі
  • Нысандардың маңыздылығы
  • Талқылау сұрақтары: Белсенділікті арттыру үшінТуристтерді назарын аудару үшін қандай нысандар қәжет ,қандай нысандар қәжет емес деп ойлайсыздар?Ханқорған тарихин айқындау үшін қандай жұмыстар жүргізуге болады?Оқушылар постер жасайды. Постерде Ханқорған тарихин,қазақ тарихин айқындайтын нысандар ,тарихи орындарды жобаға түсіреді.Мысалы: Аспан астындағы мұражай,қонақ үй, дәмхана, кітапхана, дискоклуб,кәдесый сататын дүкен, стадион, этноауыл,мешіт,бау-бақша,бассейн т.с.с.Бұл тапсырманың соңы дискуссия тудыруы мүмкін .Мысалы:Тарихи –мәдени жерлерге дискоклуб қаншалықты қәжет? Т.с.сБағалау: бағалау парақшасы арқылы




















































    Бағалау парақшасы
    ІІІ кезеңСабақтың соңы4 минут























    1 минут

    Сабақты пысықтау мақсатында деңгейлік тапсырмалар:А деңгейХанқорған жерін әлемдік өркениеттің бір бөлігі деп айтуға бола ма? Пікіріңізді дәлелдеңіз

    В деңгейХанқорған жеріне туристтерды тартуға бола ма? Оларды немен қызықтыруға болады?

    С деңгей1.Ханқорған туралы не білдіңіз?2Абылайхан мен Ханқорғанның қандай байланысы бар?2.Оның қазақ тарихында алар орнын айқындай аласыз ба?

    Бағалау : Бағалау парақшасы негізінде

    Кері байланысҮш Қ кестесі арқылыУйге тапсырма: «Құпиясын қойнауына бүккен Ханқорған» тақырыбында 50 сөзден құралған эссе жазу




























    Бағалау парақшасы







    Саралау – сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз?Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?Бағалау – сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырысыз?Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау
    Сабақ бастамасында қолданылған «Сәтті күн» әдісі оқушылар арасында ынтымақтастықты қалыптастырды.Сабақ барысында деңгейлік тапсырмалар, иллюстрациялармен жұмыс.жүргізу қарастырылды . Мақсат оқушылардың қызығұшылығын оятады және есте сақтау қабілеттерін арттырады. Оқушылар суреттерді пайдаланып, алдыңғы білімдеріне сүйене отырып шағын әңгімелер құрайды Бейнефильм және мәтінмен жұмыс барысында оқушылар киелі жердің қазақ тарихындағы орынын айқындай алады.Жылдамдығы жоғары оқушыға тапсырмалар арнайы күрделентіріп беріледі. Мақсат оқушылардың сыни ойлау дағдыларын әрі қарай жетілдіру.Баяу оқушыларға нұсқаулар беріліп,түрткі сұрақтар қойылады . Оларды әрі қарай жұмысқа бейімдеу және белсенділігін арттыру үшін.

    Оқушылардың білу,түсіну, қолдану дағдыларын бағалау үшін негізгі бағалау парақшалары қолданылды .Сонымен қатар сабақ барысында мақтау –мадақтау арқылы оқушылардың ынтасын арттыру жоспарланды . Сабақтың соңында оқушылар өз –өздерін іс-әрекеттеріне талдау жасау үшін Үш Қ әдісі қолданылды. Оқушылар өз іс-әрекеттеріне сын көзбен қарап талдау жүргізеді.Қауыпсіздік ережелерін сақталуын қадағалау АКТ мен жұмыс жасағанда кезегімен интертақтаны тетіктен ажратып тұру


    Қалыптастырушы бағалауға арналған тапсырма

    Сабақтың тақырыбы:Құпиясын қойнауына бүккен Ханқорған


    Оқу мақсаттары:
    Барлық оқушылар: Ханқорған тарихин білуОқушылардың басым бөлігі: Ханқорғанның қазақ тарихындағы алар орнын ерекшелігін түсіну Кейбір оқушылар: Ханқорғанның тарихи маңыздылығын сипаттау ,мүмкіндіктерін қарастыру

    Ойлау дағдыларының деңгейлері:Білу,түсіну,қолдану.


    Бағалау критерийлеріДескрипторларБалл
    1.Ханқорған жерінің тарихын біледі, дәлел келтіреді2.Ханқорғанның қазақ өркениетінде алар орнының ерекшелігін талдайды , түсіндіреді3. Киелі жердің маңыздылығын архитектуралық нысандарды орналастыру арқылы сипаттайды.1.Оңтүстік Қазақстан өңіріндегі киелі мекен Ханқорған тарихы туралы білді, деңгейлік тапсырмалармен жұмыс барысында дәлел келтіре алды. 2.Ханқорғанның қазақ өркениетінде алар орнының ерекшелігін сараланған тапсырманы жасай отырып талдады, түсіндірді.3. Киелі жердің маңыздылығын талдау бойынша белсенділікті арттыру тапсырмасында қарастырды және постер жасап оны қорғаған кезде сипаттай алды.









    Сабақ барысында пайдалануға арналған материалдар:
    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ