МақсатыКүтілетін нәтиже | Сабақтың мақсаты: білімділік - оқушыларға қазақтың ұлы ақыны Абайдың өмірі мен шығармашылығы туралы жан - жақты мәлімет беру;дамытушылық - оқушылардың сөйлеу, тыңдау мәдениетін, мәнерлеп оқу техникасын жетілдіру және өлеңді құрылысына қарай талдау дағдысын қалыптастыру;тәрбиелік - ұлы ақынның шығармаларынан үлгі - өнеге алу, өнерді құрметтеуге, әдебиетті сүйіп оқуға тәрбиелеу.Сабақтың түрі: танымдық ізденіс сабағы.Сабақтың әдіс - тәсілі: сын тұрғысынан ойлау стратегиялары, топтық жұмыс. Көрнекілігі: Абай Құнанбаевтың портреті, шығармашылығына арналған слайдтар жиынтығы. |
Қызығушылықты ояту | Оқушыларды білім сандықшасының ішінен қағаздар алдыртып сол бойынша үш топқа бөлу. 1-сандықша қысқы киім түрлері,2-сандықша қысқы ойын түрлері,3-сандықша адам аттары №1 слайджазылған МЫс:Қайрат,Сабира,Ләззат Нұрсұлтан,аяз ата,ақшақар. ІІ. Үй тапсырмасын тексеру. Тарауды қайталау. «Қарлы кесек» ойыны арқылы тарауды қайталап өту. №2 слайд Сұрақтар беру.1.Осы тараудағы Мұқағали өлеңі қалай аталады?2.Қабанбай батыр неліктен осылай аталып кеткен?3.Қазақтың тұңғыш ханы кім?4.Үш биді ата?5.Тұңғыш қазақтың суретші атасы кім?6.Қабанбай батырдың ерлігін жырлаған жыршы кім?.7.Бауыпжан кім?8.Қазақтың батыр қыздарын ата?9.Қазір жылдың қай мезгілі?
слайдЖұмбақ шешу:Қыста бар, жвазда жоқ (Қар)Әрине Қыс олай болса қысты көз алдымызға елестетйік.
слайд Қыс( боран,аяз, қар, айнала апақ т.б) сандықшадағы жазылған сөздерді оқып ,түсіндіру. (слайд) қысқы киім түрлері, қысқы ойын түрлері, адам есімдері яғни қыста айтулы мерекелер бар Президент күні. Желтоқсан батырлары, алда келе жатқан барлық балалардың сүйікті мерекесі жаңа -жыл, соның кейіпкерлеріІҮ. Жаңа сабақ.1) «Қызығушылықты ояту» сәті музика тыңдау Абайдың «Желсіз түнде жарық ай»- Оқушылар, бұл әннің авторы кім?- Абай Құнанбаев.2) «Топтастыру» стратегиясы- Абай Құнанбаев туралы не білесіздер?Ұлы ақынСазгерАудармашыШешенАғартушыҚоғам қайраткеріСаясаткерӘділ би табиғат жыршысыҚазақ әдебиетінің көшбасшысыН. Назарбаев «Абайды таныту арқылы біз Қазақстанды әлемге танытамыз, қазақ халқын танытамыз. Абай әрқашан біздің ұлттық ұранымыз болуы тиіс»3) «Түртіп алу» стратегиясыбілемін білмеймін жаңалық Күдікті, таң қалуҚазақтың ұлы ақыны Абай Құнанбаев 1845 жылы бұрынғы Семей облысы, Абай ауданы, Шыңғыстау бөктерінде дүниеге келген. Шыққан руы – Тобықты. Ата - тегі сол тобықты ішінде билік құрып, ықпалын жүргізіп, үстемдік етіп келген тұқым. Үлкен әкесі Өскенбай тобықтының атақты биі болып өткен. Өз әкесі Құнанбай көп заман тобықты болысына старшын боп кеп, бір уақыт Қарқаралы округіне аға сұлтан да болады.Құнанбайдан Құдайберді, Тәңірберді (Тәкежан), Абай, Ысқақ, Оспан, Қалиолла, Смағұл атты балалары болған. Бұлардан Абай жас кезінде - ақ ерекшеленіп, ауыз әдебиетін ертегі - аңыздарды, ескі әңгімелерді, жыр - қиссаларды ерекше ден қойып тыңдайтын болған. Әжесі Зере мен анасы Ұлжан - жас Абайдың әдебиетке құмарлығын оятқан жандар.Ауыл молдасынан сауат ашқан Абай 10 жасында Семейге оқуға келеді. Басында Ғабул - Жаппар, кейін Ахмет - Ризаның медресесінде білім алған Абай өте үздік оқиды. 1904 жылы 23 маусымда қайтыс болады. Сүйегі өз қыстауы Жидебайға қойылады. 1888 - 1890 жылдардағы табиғаттың төрт мезгіліне арналған «Қыс», «Жаз», «Күз»,
Боран соғар оң жақтан гу-гу ( қимылмен қөрсетеді)Боран соғар сол жақтан гу-гуҚар лақтырып ойнаймызСу болады қолғаптар
.Дәптермен жұмыс: Термин сөздермен таныстыру. Дәптерге жазу.4) Термин сөздермен жұмыс.Лирика - адамның көңіл күйін білдіретін сыршыл өлең түрі. Лириканы: саяси, махаббат, философиялық, табиғат, азаматтық деп бөлеміз.Кейіптеу - жансызды жанды түрінде суреттеу, яғни жандының іс - әрекетін, қимылын бере суреттеу.5) Өлеңмен жұмыс.Өлеңді мәнерлеп оқу.І топ: - өлеңді түсініп оқып кейіптеу- ІІ топ - Қысқы ауыл тақырыбы бойынша сурет салу.-ІІІ топ: -Қыс туралы 1 шумақ өлең құрау
|