Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
қысқа мерзімді жоспар
Материал туралы қысқаша түсінік
Жариялауға ұсынған сабақ жоспары жас мамандарға өте қажет және ұстаздар қауымына көмектесетін әдістер бар. Бастауыш сыныптарына сабақ үлгілерін жасау өте тиянақтылықты талап етеді. Себебі оқушылардың жас ерекшелігіне басты назарда ұстауымыз керек
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
15 Ақпан 2018
343
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Long –term plan : Unit 4 Travel | School: Yаbek Esenbekov | |
Date: | Teacher name:Bakhramova Gulzira | |
Number present: | ||
Theme of the lesson: Getting to school : How do you get to school? | ||
Learning objectives(s) that this lesson is | 1.L1 recognise short basic instructions for a limited range of classroom routines spoken slowly and distinctly 1.L4 recognise with support short basic questions about what something is 1.S1 make basic personal statements about people, objects and classroom routines | |
Lesson objectives | ||
Say its names | ||
Shows the means of the transportNames the action | ||
Previous learning | In the previous unit, learners developed listening and speaking skills | |
Value links | ||
Cross curricular linksHome task | Art and Russian | |
Learn by heart about transport and its types | ||
Plan | ||
Planned timings | Planned activities (replace the notes below with your planned activities) | |
Beginning3 minutes | ||
Middle 5 minutes | Teacher says about revision and leaners should repeat last lesson’s expressions Teacher gives some numbers and leaners should calculate with numbers Task I Task II Game “Whose tail is it?”Teacher gives some animal’s body and its sharing tails Leaners should find its tails and glue it then they say its name Task IIITeacher shows some pictures Teacher demonstrates and drills pronunciation for types of transport Bus car bike school bus tram train visual and actions Task IVTeacher shows a school ‘s picture and teacher takes questions to the leaners How do you get to school?leaners should answer the questions F E: This is a bus I go to school by busThis is a school bus I go to school by school bus In conclusion time All leaners say the words in in this lesson | Handouts Coloring papers Cards CD –audio recording |
5 minutes | ||
5 minutes | ||
6 minutes | ||
End 5 minutes | Feedback: Traffic lightLeaners will show sheets with signsGreen – know about transport and answer the questionsYellow -have difficulty to pronounce transport and hardly answer Red- I don’t know nothing | Stickers |
Additional information | ||
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? | Assessment – how are you planning to check learners’ learning? | Cross-curricular links Health and safety check ICT links Values links |
More support: At start of the lesson, they will merry learners will listen and sing with CD And they will work cooparation More able learners: give some pictures and they will say and pronounce correctly | A leaner | |
Refleсtion Were the lesson objectives/learning objectives realistic? What did the learners learn today? What was the learning atmosphere like? Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? | | |
Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? |
Date: 14.01.2017 Grade 4 | Teacher: Bakhramova G | ||
Theme of the lesson: My Kazakhstan | |||
Learning objectives(s) that this lesson is | Қазақстан туралы ағылын тіліндегі сөздерді білу Бағыттарды оқып үйрену | ||
Lesson objectives | |||
Қазақстан туралы ағылшын сқздерді біледі Жаңа сөздерді дұрыс айта алады | |||
Previous learning | In the previous unit, learners developed listening and speaking skills writing and reading skills | ||
Ask your friends questions | |||
Is Kazakhstan big?How many people live there?Native Language culture of KazakhstanThe Golden Man Baikonur | |||
Value links | |||
Success criteria | Discripsion | ||
Assessment | Know about Kazakhstan | Can matching words and pictures Say geographical names | Every 1pEvery 1p |
Know 4 cardinal directions | Write or say about directions | Every 1 | |
Total | 17-21 **512-16**47-11**3 | ||
Planned timings | Planned activities (replace the notes below with your planned activities) | ||
Beginning3 minutes | |||
Middle 5 minutes | Brainstorming What do you know about Kazakhstan ?Do you like its nature?What symbols do you know?How many people live in Kazakhstan? Teacher gives some words which connected with Kazakhstan The Altay mountains The Tyan –Shan mountains the Caspian Sea Baikonyr Astana Almaty Chimkent Aral Sea The Balkhash lake Teacher shows new words of the lessonConnect -жалғасыруNationality-ұлтState language-мемлекеттік тілStretch-созуUnique-ерекшеThe East-ШығысThe West-БатысThe North-СолтүстікThe South-Оңтүстік Ex Group work :Leaners read a text with ‘ Jicsaw’ and translate itTeacher takes some questions Is Kazakhstan big? Why do you think so?How many hours do you need to fly from the East to the west of the country?How many people live in Kazakhstan?What languages do people speak in Kazakhstan?Work with work bookEx:1Matching Steppe forest sea desert tulips flag In conclusion leaners say the cities of Kazakhatan | Handouts Cards Book chalk work bookstickers | |
5 minutes | |||
5 minutes | |||
6 minutes | |||
6 minutes | |||
End 5 minutes | Home taskFeedback: Traffic lightLeaners will show sheets with signsGreen – know how to understand the directionsYellow -have difficulty to write some sentencesRed- I can’t say | Stickers | |
Additional information | |||
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? | Assessment – how are you planning to check learners’ learning? | Cross-curricular links Health and safety check ICT links Values links | |
More support: More able learners: | To assess known criteria and its descripsion | ||
Reflection Were the lesson objectives/learning objectives realistic? What did the learners learn today? What was the learning atmosphere like? Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? | | ||
Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson? |
Я.Я. Есенбеков атындағы жалпы орта мектебі коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Тақырыбы: «Сыныптағы сабақты зерттеу»Қазақ тілі «Дара және күрделі сын есім (2) »
4 «Ә» сынып
VІІІ апта
Тәлімгер: Бахрамова ГМұғалім: Медетбаева Г2016-2017 оқу жылы
I need ---------I like ----------How much is it?------------------What colour do you like?-------------------
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)