Материалдар / Қысқа мерзімді жоспар "Check point 3" 2 сынып
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Қысқа мерзімді жоспар "Check point 3" 2 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
2 сыныпқа арналған, шет тілі пәнінен қысқа мерзімді сабақ жоспары. Module: My school. Theme: Check point 3, жаңа сөздерді карточка ретінде жасап берсеңіз дұрыс болады. Балалар жаңа сөздерді жазса өте көп уақыттары өтіп кетеді. Сол себепті карточкаларды жабыстырғандары жөн.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
16 Ақпан 2022
715
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short-term plan


Module:

My School

Teacher name:

Zhumabekova Aidana

Date:

30.11.2021

CLASS: 2 “Ә

Number of present:

Number of absent:

The theme:

Check point 3

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

2.L1 understand a range of short basic supported classroom instructions

2.S3 use a limited range of basic words, phrases and short sentences to describe objects, activities and classroom routines

2.S5 begin to articulate clearly the difference between various sounds

2.W1 write with support short responses at phrase level to questions and other prompts

2.UE6 use demonstrative pronouns this, these, that, those to make and respond to requests for information

Lesson objectives

Learners will be able to:

Respond to some prompts about classroom objects and pronounce and spell some words correctly

Respond to most prompts about classroom objects and pronounce and spell most words correctly

Respond to all prompts about classroom objects with correct word stress on longer words and spell most words correctly with little support


Plan

Planned timings

Teacher’s action

Pupil’s action

Assessment

Resources

3 minutes

ORGANIZATION MOMENT:

Start the lesson with a greeting.

Teacher: Hello students! How are you?

Teacher: Thank you, I'm fine. So, who's on duty in the classroom today?


Teacher: All right, what day is it today?


Teacher: Okay, thank you. You can sit down.


Dating with students. Method “Star”

Students: Hello, teacher! We're doing fine. How are you doing?


Student: I'm on class duty today.


Student: It's Tuesday, teacher.










А4 paper




5

minutes
















5 minutes







5 minutes




5 minutes









7

minutes










4 minutes



MAIN PART

My school vocabulary. Repetition of past words

Teacher: The teacher shows pictures of the past words, the children must say the word and its translation.

-What’s this?

-It’s a pen.

-What color is it?

Pen –

Pencil –

Book –

Ruler –

Rubber –

Blue –

Bed –


Exercise 1. Listen and colour

Teacher: Children, let's listen and color the drawings. Teacher turns on audio. Distributes cards where you need to color the pictures

Ask questions:

-Where is the school bag?

-Where is the book?

-What color is pen?


Exercise 2. Write. Then find the stickers at the back of the book. Do in a notebook.


Exercise 3. Look and complete.

Working in pairs.


Teacher: I’ll give you 3 minutes. Let’s do exercise

Sounds spot. Exercise 4

Listen. point and repeat. Then read.

Souds cr and dr

Students: students says the English name of the object













Students: The student chooses a color and paints the coloring, then names what it is and what color it is





Students: do exercise



Students: Students answer questions and make а sentence


















Star sticker







Star sticker







Star sticker





Star sticker



А4 paper









Various subjects in the class






Various subjects in the class











https://www.youtube.com/watch?v=Zpy_hg7nZFI

5 minutes

ENDING THE LESSON:

Teacher: Now the lesson has come to an end. Your homework

Answer the question

This is my schoolbag. It is…


Reflection

The teacher distributes the colors, then the teacher asks questions

Teacher: If you have completed your knowledge, put it in a green box.

If you need to supplement your knowledge, put it in a red box.


Students: open their diaries and write down their homework.



Students: Students answer questions









School Teacher: Омаралинова М.Б.

College Methodist:

Students: Жумабекова А.З.



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!