Материалдар / Қысқа мерзімді жоспар "Living things" 5 сынып
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Қысқа мерзімді жоспар "Living things" 5 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
5ші сыныптарға арналған қысқа мерзімді жоспар. Module: Living things. Theme: Living things. Оқушылар have got\has got етістіктерімен танысады. Олармен дұрыс, бұрыс және сұраулы сөйлемдер құрастырып үйренеді. Оқушыларға карточкалар таратқан дұрыс болады. Сонымен қатар өзіңізбен бірге доп немесе басқа да көрнекіліктер алып келіп, балаларға сөйлемдер құратқан дұрыс. Солай тезірек естерінде сақтайды және көп уақытқа ойларында сақталады. Менің сабақ жоспарымның сіздерге көмегі тиді деп үміттенемін. Сабақтарыңызға сәттілік тілеймін!
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
15 Ақпан 2022
943
2 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short-term plan

The theme: Living things



Module:

Living things

Teacher name:

Zhumabekova Aidana

Date:

28.09.2021

CLASS: 5 “G”

Number of present:

Number of absent:

The theme:

Living things

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

C6 Organize and present information clearly to others.

L1. Understand an increasing range of classroom instructions.

S6. Take turns when speaking with others in a growing range of short, basic exchanges

Lesson objectives

Learners will be able to:

To greet

To talk about living and non living things

To listen to the audio and understand the context

Plan

Planned timings

Teacher’s action

Pupil’s action

Assessment

Resources

3 minutes

ORGANIZATION MOMENT:

Start the lesson with a greeting.

Teacher: Hello students! How are you?

-Who's on duty in the classroom today?

-What day is it today?

-Okay, thank you. You can sit down.

Greeting with teacher.




3 minutes





10 minutes







10 minutes













8 minutes






5 minutes

MAIN PART

Critical thinking. Work with group. Students should place picture cards in respective pockets.


Ex.2 Look at the picture. Which are living things? Which are non-living things?


Explain the topic:

Have got in the meaning of “to have / to have” is used only in the present simple tense and has two forms - singular and plural.

The exercise. Look at the picture and make questions.


Ex.3 Students listen to the audio and complete the sentences.

He has got scarf and helmet.

He has not got gloves or basketball.

4.Working with text. Who’s the man in the picture? Discuss about this man.

Check these words: Listen and repeat after the teacher. Then write the words down in their vocabulary.

engineer, business, loyal, secretary, metal suit, fly, strong.

6.Reading. Read the text and answer the questions.

-What is Tony’s job?

-Where is his job?

-Who’s Pepper Potts?

-What has Tony got?



Individual work

7. Writing.

Teacher: Write to things you remember from the text.


Students: answer: yes or no with help of assessment.


Students: Open the student’s book and look at the ex. 2


Students: Listen the audio and repeat the sentences.



Students: Listen the audio. Then read the sentence and translate the sentences with the teacher.




Students: Open their vocabulary and write down the new words.


Students: Read the text and answer the questions



Clap your hands!” Students clap their hands 2 times if they know something, and clap 1 time if they already don’t know.





















Evaluate with emoticons

Cards, poster


Student’s book





Audio




Cards


Student’s book including with audio.





Cards


4 minutes

ENDING THE LESSON:

Teacher: Now the lesson has come to an end. Your homework is W&GB Ex.1,3, p.12

And retell the text about Iron Men.


Reflection

Say me what do you learn today?

Students: open their diaries and write down their homework. Then review the exercise with the teacher

Students: choose the sentence which describe their emotions.










Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!