Материалдар / Қысқа мерзімді жоспар "Two capital cities"
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Қысқа мерзімді жоспар "Two capital cities"

Материал туралы қысқаша түсінік
Қысқа мерзімді жоспар "Two capital cities" Бұл жоспар 8ші сыныптарға арналған
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
25 Қазан 2018
499
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Предмет

English Дата:

Группа

Grade 5

Время

45 min

Тема урока

Description

Цели и задачи урока по формированию компетентностей



  1. По решению проблем

To know how to read and pronounce new words

2)Информационной

Learning words: A clock, a tower, a capital, high, to visit, to take pictures.

3)Коммуникативной

Learning how to speak about cities

Тип урока

Lesson of new knowledge

Технологии применяемые на уроке

Informative and communicative

Методы и формы работы

Demonstrative, audio-lingual, communicative, individual work, pair work, worksheets

Межпредметная связь

Drawing

Средства обучения

CB (p.50-51) « ENGLISH 5»; CD, cards, stickers , computer, projector, whiteboard, worksheets

Ход урока

Деят. учителя

Деят. ученика

Ожидаемые результаты

  1. Organization moment, greeting




2) Warmer

Тeacher greets pupils






Hello, my friends! Hello everybody! Nice to meet you! Will you sit down! What is the day today?

Teacher tells pupils some simple oral instructions: Stand up, Sit down, turn around…




Pupils greets too






2) Pupils answered the

questions and named themselves


To make a good atmosphere



To recognize pupils, to energize the class

3) Checking up the home task

Teacher asks pupils to read their answers in workbook

Pupils read their answers

Revision

4) Explanation


Teacher asks pupils questions about capital cities in Kazakhstan.

Where is Bayterek?

Where is Big Ben?



Pupils aswer the questions


To lead pupils in new material


5) Practice

Listening

Teacher asks pupils to open the the Class Book on page 46 . Than, she asks to listen for the text, and turn on the CD. Then, she asks pupils to read the text.

20160217_091623.jpg



Reading.

Teacher read new text.

After that, she asks pupils to read the text in pairs.

20160217_091627.jpg

Speaking

Teacher asks pupils to look at ex.2 and answer the questions.

20160217_091627.jpg






Writing.

Teacher gives worksheets and asks to make exercises.

Level A

20160217_091733.jpg

Level B


20160217_091733.jpg



Pupils listen for the text attentively.
















Pupils work in pairs and read the text.











Pupils repeat after teacher.
















Pupils trying to do

this ex by themselves. Write correctly.



Focus children’s attention to the practice and grammar material










To learn how to read new words.









To learn how to speak new words














To learn how to write new words


6)Feedback

Teacher asks questions:

Is Astana a big city?

Is there the Khan Shatyr in London?

Is there Big Ben in Astana?


Pupils must answer the questions


Revision

7) Putting marks & giving home work

p.44 ex.120160205_153036.jpg



Pupils write down their homework



8) Reflection

Teacher puts “stickers” around the class. Pupils must draw their moods.

Misunderstanding, understand but not all, everything is clear



Pupils choose their moods

Motivation for further learning


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!