1.Қазақ халқының салт-
дәстүрлерінде кездесетін жаңа сөздермен таныстырып, суреттерін
көрсету.
Мысалы: Мынау қыз ұзату
дәстүрі... (9
минут)
А) Оқушылар
көреді.
Ә) Мұғаліммен бірге бірнеше
рет қайталайды.
Б) Жұптасып, салт- дәстүрлер
суреттері мен атауларын сәйкестендіру ойынын
ойнайды.
Ойын
әдісі
В)оқушылар, салт- дәстүрлерді
көрсетеді.
(бесікке салу, қырқынан
шығару, құда түсу, тілашар)
Салт -дәстүрлер туралы
бейнефильм (4 минут) АКТ
Сергіту
сәтін өткізу
(2минут)
3.Мәтінмен
жұмыс «Балық қаңқасы»
әдісі (5минут)
Қазақ халқының салт-
дәстүрлерін жазу,
ІІ.Түсіну.
Тақырып бойынша оқушының оқытылу деңгейіне сәйкес деңгейлік
тапсырмалар беріледі
1-деңгей.Суреттен
зат есім болатын сөздерді тауып жазу, сөйлем
құрау.
2-деңгей.Оқулықтағы жаттығуды орындату.Зат есімдерді
құрамына, мағынасына қарай талдау.Диалог
құру.
II
деңгей
Жаңа сөздерді
қатыстыра отырып,сөйлемдер
құрастыру.
I
деңгей
Мәтінді
мазмұндау.
Дәстүр-халықтың атадан балаға
көшіп,жалғасын және дамып отыратын тарихи әлеуметтік,
мәдени-тұрмыстық, кәсіптік, салт-сана,
әдет-ғұрып,мінез-құлық,тәлім-тәрбие және рухани іс-әрекеттер
көрінісі.
Қазақтың бірнеше дәстүрлерін
атап өтсек.
1)Тыштырма(дәстүр)Сәбиді бесікке салар
кезде бесіктің түбегі тұратын тесіктен құрт,ірімшік, тәттілер
өткізіп «тыштыма,тыштыма»деп ырым жасайды және оны «тыштырма» деп
атайды.Тыштырманы әйелдер ырым етіп бөлісіп, бала-шағаларына
үлестіріп береді.
2)
Базарлық(дәстүр) -алыс сапарға шыққан
адамдардың жақындарына (жерлес,көрші-көлем,жас балалар, сыйлас
адамдарына) әкелген сыйлығы.
3)
Байғазы(дәстүр)-балалардың, жастардың
жаңа киім үшін берілетін ақшалай,заттай
сый.
4)Тілашар(дәстүр).Баласы 7 жасқа толған
соң балаға жаңа киім кигізіп,оқу жабдықтарын дайындап,шағын той
өткізеді.Мұны «тілашар»тойы деп
атайды.
5)
жеті
ата(дәстүр). Халқымыз кейінгі
ұрпаққа жеті атасын білдіруді міндеттеген.Олай болса жеті
ата:Бала,Әке, Ата, Арғы ата, Баба, Түп ата, Тек
ата.
6)
Асату(дәстүр).ет желініп болған соң
төрде отырған ақсақал табақта қалған етті жас балалар мен
жігіттерге асатады.
|