Тақырыбы: Қыз бала — ұлттың ұяты, халықтың шырайы
Мақсаты:
Қазақ қызының бойындағы ұлттық дәстүрімізге
сай әдептілік, көріктілік, ептілік, инабаттықылық, кішіпейілділік,
сұлулық т.б. жан-жақты ұлттық қасиеттерін таныта
білу;
- Оқушылардың ойлау, есте сақтау, танымдық
қасиеттерін дамыта
оқыту;
- Қазақ халқының әдет – ғұрпы арқылы қыз бала
тәрбиесіне тән қасиеттерді бойына сіңіру, жаман әдеттерден бойларын
аулақ сақтап, жақсы қасиеттерді дарыта
білу;
Кіріспе:
Бала тәрбиесi – игiлiктi iс.
Берерi де, сұрауы да, жемiсi де мол тәрбие саласының ең
өзектiсi.Халықта «Ағаш түзу өсу үшін оған көшет кезінде көмектесуге
болады, ал үлкен ағаш болғанда оны түзете алмайсың» деп бекер
айтылмаған. Сондықтан баланың бойына жастайынан ізгілік,
мейірімділік, яғни адамгершілік құнды қасиеттерді сіңіріп, өз-өзіне
сенімділікке тәрбиелеуде отбасы мен педагогтар шешуші роль
атқаратыны белгілі.
Бүгінгі ұл – ертеңгі әке, ол әкеге қарап өседі.Бүгінгі қыз –ертеңгі
ана,ол шешеге қарап өсіп, бой түзейді. Балаға білім,тәрбие беруде
басты тұлға ұстаз болса, оны жалғастырушы, демеуші – ата –ана және
қоғам.
Мектеп өмірі, оқушы тұлғасын
әлеуметтендіру проблемасы әріптестік педагогиканы талап етеді. Және
мектеп пен ата-ана, қоғам бірлескен кезде ғана тәрбие үрдісі өз
жемісін нәтижелі бере бастайды.
Ынтымақ бар жерде тәрбие де бар. Ынтымақ бар
жерде береке, бірлік те бар. Қоғамдық тәрбие жанұядан басталады. Ал
сол жастар «рухани» байлықпен қалаптасады. Қандай
бағытпен жүреді, қандай ізгі істер жасайды, қандай қоғам келешекті
қалыптастырады? Ол жалғыз мектеп проблемасы болмауы керек. Оған
ата-аналар да, қоғамның әрбір мүшесі де бірігіп атсалысуы
қажет.
«Бала — басты байлығымыз
Ертеңгі ана, бүгінгі қыздарымызды
тәрбиелеу ананың және барша қауымның
міндеті. Халқымыз «Қызға қырық үйден тыю, қала берсе
қара күңнен тыю» деген мақалға қаншама философиялық ой
сыйғызған. Яғни қыз бала тәрбиесіне тек қана анасы ғана
жауапты емес, бүкіл ауыл, ру жауапты болып
отыр. Қыз баланы құрметтеу, олардың
алдында дөрекі сөйлемей, ізетті болу — халқымыздың игі
дәстүрлерінің бірі.
Ал, қазіргі заманда бала тәрбиесіне тек қана ана емес, радио мен
теледидар, газет-журнал, кітаптар мен кинолар, барлар мен
дискотекалар жан-жақты әсер етіп, оны тәрбиелеуде. Бұл тәрбиенің
жағымды жақтары да, жағымсыз жақтары да толып жатыр. Ата-аналары
күн ұзақ жұмыста, бала тәрбиесіне бөлінетін уақыт күннен-күнге
азайып барады. Сондықтан қыздарымыз өзімен-өзі қалып бара жатқан
жайы бар.Мектеп жасындағы қыз балалар тәрбиесін негізінен үш
кезеңге бөлуге болады. Бастауыш сыныптар кезеңіндегі тәрбиенің
мақсаты тазалыққа, ұқыптылыққа, жинақылыққа үйрете отырып, баланың
көп білуге құштарлығын арттыру, кітап оқу мәдениетін
дамыту.
Бесінші-сегізінші сыныптар арасында алғашқы кезеңдегі тәрбие түрлері ары қарай дамытыла түседі. Бұл тұста, жас ерекшелігіне қарай, қыз бала анасынан
ешнәрсе бүкпейді. Қит еткен нәрсенің бәрін айтып келеді. Сол шыншылдығы мен ашықтығын пайдаланып, қыз баланың келешегіне ең керекті нәзіктік, ілтипаттылық, үлкенді сыйлау, кішіге қамқор болу, тұрақтылық сияқты мінездерді қалыптастыру-басты борыш. Сонда бұл сипаттар келешекте жарасымды жар, аяулы ана, қоғамымыздың белсенді мүшесі болатын қыз баланың бойынан әрқашан нұр болып төгіледі.Үшінші кезең тоғызыншы-он бірінші сыныптарды қамтиды. Бұл аралықтағы тәрбие алдыңғы кезеңдермен тығыз байланысты. Адамға деген мейірім бала кезден, ең жақын адамын сүюден басталады. Сондықтан әрбір қыз балаға ата-анасын, туыстарын, ұстазын сыйлап, қадірлей білуді үйретсе, болашақта одан елін, жерін, халқын сүйетін, өз шаңырағын ардақтайтын, балаларын жанындай жақсы көретін қамқор ана, қайратты жан, нәзік ару шығары сөзсіз.
Қорытынды:
Бүгінгі заман
жастарымыздан терең білімді, салауаттылықты, ұлттық тіліміз бен
дінімізді құрметтейтін мәдениетті талап етеді. Осы талап тұрғысынан
көріне білуге мемлекеттімізде барлық жағдай жасалған. Біз, ата –
аналар, мұғалімдер өмірден көрген – білгенімізді жастарға үлгі –
өнеге, ұлағат ретінде айта жүру парызымыз. Оларға әркез аялы
алақан, мәпелеген бап
керек.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
қыз ұлт болашағы
қыз ұлт болашағы
Тақырыбы: Қыз бала — ұлттың ұяты, халықтың шырайы
Мақсаты:
Қазақ қызының бойындағы ұлттық дәстүрімізге
сай әдептілік, көріктілік, ептілік, инабаттықылық, кішіпейілділік,
сұлулық т.б. жан-жақты ұлттық қасиеттерін таныта
білу;
- Оқушылардың ойлау, есте сақтау, танымдық
қасиеттерін дамыта
оқыту;
- Қазақ халқының әдет – ғұрпы арқылы қыз бала
тәрбиесіне тән қасиеттерді бойына сіңіру, жаман әдеттерден бойларын
аулақ сақтап, жақсы қасиеттерді дарыта
білу;
Кіріспе:
Бала тәрбиесi – игiлiктi iс.
Берерi де, сұрауы да, жемiсi де мол тәрбие саласының ең
өзектiсi.Халықта «Ағаш түзу өсу үшін оған көшет кезінде көмектесуге
болады, ал үлкен ағаш болғанда оны түзете алмайсың» деп бекер
айтылмаған. Сондықтан баланың бойына жастайынан ізгілік,
мейірімділік, яғни адамгершілік құнды қасиеттерді сіңіріп, өз-өзіне
сенімділікке тәрбиелеуде отбасы мен педагогтар шешуші роль
атқаратыны белгілі.
Бүгінгі ұл – ертеңгі әке, ол әкеге қарап өседі.Бүгінгі қыз –ертеңгі
ана,ол шешеге қарап өсіп, бой түзейді. Балаға білім,тәрбие беруде
басты тұлға ұстаз болса, оны жалғастырушы, демеуші – ата –ана және
қоғам.
Мектеп өмірі, оқушы тұлғасын
әлеуметтендіру проблемасы әріптестік педагогиканы талап етеді. Және
мектеп пен ата-ана, қоғам бірлескен кезде ғана тәрбие үрдісі өз
жемісін нәтижелі бере бастайды.
Ынтымақ бар жерде тәрбие де бар. Ынтымақ бар
жерде береке, бірлік те бар. Қоғамдық тәрбие жанұядан басталады. Ал
сол жастар «рухани» байлықпен қалаптасады. Қандай
бағытпен жүреді, қандай ізгі істер жасайды, қандай қоғам келешекті
қалыптастырады? Ол жалғыз мектеп проблемасы болмауы керек. Оған
ата-аналар да, қоғамның әрбір мүшесі де бірігіп атсалысуы
қажет.
«Бала — басты байлығымыз
Ертеңгі ана, бүгінгі қыздарымызды
тәрбиелеу ананың және барша қауымның
міндеті. Халқымыз «Қызға қырық үйден тыю, қала берсе
қара күңнен тыю» деген мақалға қаншама философиялық ой
сыйғызған. Яғни қыз бала тәрбиесіне тек қана анасы ғана
жауапты емес, бүкіл ауыл, ру жауапты болып
отыр. Қыз баланы құрметтеу, олардың
алдында дөрекі сөйлемей, ізетті болу — халқымыздың игі
дәстүрлерінің бірі.
Ал, қазіргі заманда бала тәрбиесіне тек қана ана емес, радио мен
теледидар, газет-журнал, кітаптар мен кинолар, барлар мен
дискотекалар жан-жақты әсер етіп, оны тәрбиелеуде. Бұл тәрбиенің
жағымды жақтары да, жағымсыз жақтары да толып жатыр. Ата-аналары
күн ұзақ жұмыста, бала тәрбиесіне бөлінетін уақыт күннен-күнге
азайып барады. Сондықтан қыздарымыз өзімен-өзі қалып бара жатқан
жайы бар.Мектеп жасындағы қыз балалар тәрбиесін негізінен үш
кезеңге бөлуге болады. Бастауыш сыныптар кезеңіндегі тәрбиенің
мақсаты тазалыққа, ұқыптылыққа, жинақылыққа үйрете отырып, баланың
көп білуге құштарлығын арттыру, кітап оқу мәдениетін
дамыту.
Бесінші-сегізінші сыныптар арасында алғашқы кезеңдегі тәрбие түрлері ары қарай дамытыла түседі. Бұл тұста, жас ерекшелігіне қарай, қыз бала анасынан
ешнәрсе бүкпейді. Қит еткен нәрсенің бәрін айтып келеді. Сол шыншылдығы мен ашықтығын пайдаланып, қыз баланың келешегіне ең керекті нәзіктік, ілтипаттылық, үлкенді сыйлау, кішіге қамқор болу, тұрақтылық сияқты мінездерді қалыптастыру-басты борыш. Сонда бұл сипаттар келешекте жарасымды жар, аяулы ана, қоғамымыздың белсенді мүшесі болатын қыз баланың бойынан әрқашан нұр болып төгіледі.Үшінші кезең тоғызыншы-он бірінші сыныптарды қамтиды. Бұл аралықтағы тәрбие алдыңғы кезеңдермен тығыз байланысты. Адамға деген мейірім бала кезден, ең жақын адамын сүюден басталады. Сондықтан әрбір қыз балаға ата-анасын, туыстарын, ұстазын сыйлап, қадірлей білуді үйретсе, болашақта одан елін, жерін, халқын сүйетін, өз шаңырағын ардақтайтын, балаларын жанындай жақсы көретін қамқор ана, қайратты жан, нәзік ару шығары сөзсіз.
Қорытынды:
Бүгінгі заман
жастарымыздан терең білімді, салауаттылықты, ұлттық тіліміз бен
дінімізді құрметтейтін мәдениетті талап етеді. Осы талап тұрғысынан
көріне білуге мемлекеттімізде барлық жағдай жасалған. Біз, ата –
аналар, мұғалімдер өмірден көрген – білгенімізді жастарға үлгі –
өнеге, ұлағат ретінде айта жүру парызымыз. Оларға әркез аялы
алақан, мәпелеген бап
керек.
шағым қалдыра аласыз













