Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Қызықты математика
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
ҚЫЗЫҚТЫ
МАТЕМАТИКА
АВТОРЛЫҚ БАҒДАРЛАМА
2
3
УДК 373
ББК 74.243.5
Рецензенты:
Мұқатаев О.О. педагог мастер, Қазақстан Республикасы «Өркениет» ғылыми-
әдістемелік орталығының аға ғылыми қызметкері;
Қызықты математика/құрастырған Мусаева Б.С., Адилбаева Б.А. / Шымкент
қаласы, 2023. – 119б.
ISBN 978-631-5789-56-8
Бағдарлама оқушылардың логикалық ойлауын, математикалық қабілеттерін және
математикаға қызығушылығын дамытуға, стандартты емес есептерді шешу
дағдыларын қалыптастыру арқылы функционалдық сауаттылықты қалыптастыруға
бағытталған.
УДК 373
ББК 74.243.5
«Өркениет» ғылыми-әдістемелік орталығының 2023 жылғы «07» қарашадағы №1
хаттамасына сәйкес сараптау комиссиясының шешімімен баспаға ұсынылды
ISBN
© ҚР «Өркениет» ҒӘО, 2023
978-631-5789-56-8
4
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ
«ÓRKENIET» ҒЫЛЫМИ -ӘДІСТЕМЕЛІКТІҢ БАСПАСЫНА ҰСЫНЫЛДЫ
Рецензент:
Рецензенттер: «Órkenіet» ғылыми-әдістемелік орталығының аға ғылыми қызметкері
О.О. Мұқатаев
Құрастырған: Шымкент қаласы, «Болашақ» мектебі мекемесінің бастауыш сынып
мұғалімі Мусаева Бакытгуль Сагинтаевна
Шымкент қаласы, «Болашақ» мектебі мекемесінің бастауыш сынып мұғалімі
Адилбаева Ботагоз Абилсаматовна
© Қазақстан Республикасы «Órkenіet» ҚР ҒӘО, 2023ж.
5
Түсінік хат
Дәстүрлі білім беру жүйесінде ауызша дағдылармен қатар логикалық
математикалық дағдыларды қолдануға және дамытуға баса назар аударылады.
Қазіргі заманғы өндіріс, қоғамды компьютерлендіру, заманауи ақпараттық
технологияларды енгізу математикалық сауаттылықты қажет етеді. Бұл нақты
математикалық білімді де, математика жасаған белгілі бір ойлау стилін де қамтиды.
Бағдарламаның өзектілігі - математикаға әлі бейімділік танытпайтын оқушылардың
білімін тереңдету және пәнге деген қызығушылығын дамыту, оқушылардың
математикалық стандартты емес есептерді шешуде аналитикалық және
синтетикалық іс-әрекеттің әдістерін игеруінде.
Бағдарлама бастауыш сынып оқушыларына мектеп бағдарламасынан тыс көптеген
қызықты математика сұрақтарымен танысуға, осы ғылымның проблемасы туралы
тұтас идеяны кеңейтуге мүмкіндік береді. Логикалық ойлаумен байланысты
математикалық есептерді шешу балалардың танымдық іс-әрекетке деген
қызығушылығын нығайтады, ақыл -ой операцияларын дамытуға, жалпы
интеллектуалды дамуға, өз бетінше жұмыс істеуге, ойлауға, шығармашылық
есептерді шешуге, сондай-ақ белгілі бір мәселе бойынша өз ұстанымын дәлелдеу
дағдыларын жетілдіруге ықпал етеді.
Бағдарламаның мазмұны бастауыш сынып оқушыларының танымдық
мүмкіндіктеріне сәйкес келеді және оларға оқу мотивациясын дамыта отырып,
жоғары талаптар деңгейінде жұмыс істеуге мүмкіндік береді, математикалық білімді
кеңейтеді және тереңдетеді, бастауыш сынып оқушысының интеллектуалдық іс-
әрекетін қосуға мүмкіндік береді, баланың зейінін, есте сақтау қабілетін, эмоциясы
мен сөйлеуін дамытуға оң әсер етеді, пәнге деген қызығушылықты оятады және осы
білімді практикада қолдануға мүмкіндік береді. Бағдарлама балалардың
математикалық ойлау тәсілін дамытуға бағытталған: сөйлеудің қысқалығы,
символизмді шебер қолдану, математикалық терминологияны дұрыс қолдану. Ол
математикалық жобаларды құруға, талдауға, жұмбақтарды, жұмбақтарды шешуге,
жалпылауға және қорытынды жасауға ықпал етеді. Бағдарламаның педагогикалық
орындылығы ақыл-ой әрекетінің әдістерін қалыптастырумен түсіндіріледі: талдау,
синтез, салыстыру, жіктеу, ұқсастық және жалпылау.
Білім беру процесін ұйымдастыруда құралдар жүйесін қолдана отырып оқытудың
әртүрлі әдістері мен формалары қолданылады: мультимедиялық сүйемелдеумен
біріктірілген сабақтар, аралас сабақтар. Бағдарламаны іске асыру барысында
түсіндіру әдісі, көрнекі әдістер, практикалық әдістер, проблемалық-іздеу әдісі,
өзіндік жұмыс әдісі, ынталандыру әдісі қолданылады.
Бағдарлама дәстүрлі сабақтарды, аралас сабақтарды, жалпылама сабақтарды, сынақ
сабақтарын, ойын сабақтарын өткізуді қарастырады. Фронтальды, топтық, жеке
жұмыс, жұптық жұмыс қолданылады. Оқушылар әртүрлі шығармашылық
тапсырмаларды орындау арқылы бақылауды, салыстыруды, жалпылауды, талдауды
үйренеді.
6
Бағдарлама мақсаты:
Оқушылардың логикалық ойлауын, математикалық қабілеттерін және математикаға
қызығушылығын дамыту, стандартты емес есептерді шешу дағдыларын
қалыптастыру арқылы функционалдық сауаттылықты қалыптастыру.
Бағдарлама міндеттері:
• Математика пәнінің бағдарламалық материалы бойынша оқушылардың
білімін кеңейту және тереңдету.
• Оқушылардың оқу және ғылыми-көпшілік әдебиеттермен өз бетінше және
шығармашылықпен жұмыс істеу қабілетін дамыту.
• Стандартты емес мәселелерді шешудің негізгі әдістерімен танысу.
• Математиканың жекелеген мәселелері бойынша оқушылардың білімін
тереңдету.
• Оқушылардың математиканың мектеп курсында қарастырылмаған
материалды танымал, практикалық, ойын деңгейінде игеруі.
Бағдарлама ерекшелігі:
• Бұл бағдарлама бастауыш сынып оқушыларының бастапқы зерттеу
дағдыларын қалыптастырады, бастауыш сынып оқушыларын белсенді
танымдық іс-шараларға, атап айтқанда оқу-зерттеу жұмыстарына қосады.
• Бағдарлама математикалық білімді толықтырады және кеңейтеді, пәнге деген
қызығушылықты оятады және осы білімді іс жүзінде қолдануға мүмкіндік
береді.
• Бағдарламаның мазмұны бастауыш сынып оқушыларының танымдық
мүмкіндіктеріне сәйкес келеді және оларға оқу мотивациясын дамыта отырып,
жоғары талаптар деңгейінде жұмыс істеуге мүмкіндік береді.
Күтілетін нәтижелер:
• Бастауыш математиканың әртүрлі салаларында оқушылардың көкжиегін
кеңейту және тереңдету;
• Оқушылардың математикалық ойлау тәсілін дамыту;
• Балалардың зерттеу белсенділігін дамыту;
• Әлемнің ғылыми бейнесімен таныстыру;
• Шығармашылық ойлауды қалыптастыру;
• Әр түрлі деңгейдегі қиындықтарды шешу дағдыларын дамыту;
• Олимпиадаларда, математикалық ойындарда және конкурстарда табысты өнер
көрсетуге көмектесу.
7
Күнтізбелік-тақырыптық жоспар
№ Тақырыбы Сағат саны Мерзімі Ескертулер
1. Екі таңбалы сандарды қосу 1
2. Екі таңбалы сандарды азайту 1
3. Көбейту 1
4. Бөлу 1
5. Геометриялық фигуралар мен
өлшемдер
1
6. Үш таңбалы сандар 1
7. Мыңдықтар 1
8. Үш таңбалы сандардың
разрядтық бірліктерінің
қосындысы
1
9. Мың санының разряд
бірліктерінің қосындысы
1
10. Үш таңбалы сандарды салыстыру 1
11. Мыңдаған, жүздеген, ондаған
және бірліктер арасындағы
байланыс
1
12. 1000 шегінде сандарды қосу
әдістері
1
13. 1000 шегінде сандарды қосу
әдістері
1
14. 1000 шегінде сандарды азайту
әдістері
1
15. 1000 шегінде сандарды азайту
әдістері
1
16. Қосу тапсырмалары 1
17. Азайту тапсырмалары 1
18. Қосу және азайту есептері 1
19. Сандар мен фигуралар тізбегінің
логикалық жалғасы
1
20. Сандарды көбейту және бөлу 1
21. Екі таңбалы санды бір таңбалы
санға көбейту
1
22. Үш таңбалы санды бір таңбалы
санға көбейту
1
23. Үш таңбалы санды бір таңбалы
санға көбейту
1
24. Екі таңбалы санды бір таңбалы
санға бөлу
1
25. Екі таңбалы санды екі таңбалы
санға бөлу
1
8
26. Екі таңбалы санды бір таңбалы
және екі таңбалы санға бөлу
1
27. Үш таңбалы санды бір таңбалы
санға бөлу
1
28. Көбейту және бөлу есептері 1
29. Қалдықпен бөлу 1
30. Бөлшектер 1
31. Бөлгіштері бірдей бөлшектерді
қосу
1
32. Бөлгіштері бірдей бөлшектерді
азайту
1
33. Бөлшектерді салыстыру. Тең
бөлшектер.
1
34. Өлшем бірліктері 1
35. Массаның және уақыттың өлшем
бірліктері
1
36. Координаталық бұрыш.
Диаграммалар
1
9
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2021 жылғы 16
қыркүйектегі № 472 бұйрығына сәйкес қысқа мерзімді сабақ жоспарлары
Бөлім
Педагогтің аты-жөні
Күні:
Сынып: Қатысушылар саны:
Қатыспағандар саны:
Сабақтың тақырыбы Екі таңбалы сандарды қосу
Оқу бағдарламасына
сәйкес оқыту
мақсаттары
Оқушылардың логикалық ойлауын, математикалық қабілеттерін
және математикаға қызығушылығын дамыту, стандартты емес
есептерді шешу дағдыларын қалыптастыру арқылы функционалдық
сауаттылықты қалыптастыру.
• Математика пәнінің бағдарламалық материалы бойынша
оқушылардың білімін кеңейту және тереңдету.
• Оқушылардың оқу және ғылыми-көпшілік әдебиеттермен өз
бетінше және шығармашылықпен жұмыс істеу қабілетін
дамыту.
• Стандартты емес мәселелерді шешудің негізгі әдістерімен
танысу.
• Математиканың жекелеген мәселелері бойынша
оқушылардың білімін тереңдету.
• Оқушылардың математиканың мектеп курсында
қарастырылмаған материалды танымал, практикалық, ойын
деңгейінде игеруі.
Сабақтың мақсаты Барлық оқушылар: Берілген тақырыпты ашып, әңгімелеп айтады,
негізгі ойды ашады.
Көптеген оқушылар: шығармашылыққа негізделген тапсырмаларды
орындайды.
Кейбір оқушылар: берілген тақырып бойынша ой қорыту жасай
алады.
Сабақтың барысы
Сабақтың
кезеңі/уақыт
Педагогтің әрекеті Оқушының әрекеті Бағалау Ресурстар
Сабақтың
басы
Oқушылapмен
сәлемдесу, оқушыларды
түгeлдeу, oқушылapдың
нaзapын caбaққa aудapу
.
Сабақтың тақырыбы
мен мақсаттарымен
таныстыру, жаңа
тақырыпқа шолу
Психологиялық ахуал
орнату
Мұғаліммен амандасады.
Сабақтың тақырыбын
дәптерге жазады, сабақтың
мақсаттарымен танысады.
«Түрлі – түсті доптар»
жаттығуы
Мақсаты: оқушылардың
есту арқылы есте сақтауын
дамыту
Қағаз бетіне екі кішкентай
Түрлі –
түсті
доптар
10
қызыл және жасыл доп,
қызыл доп пен жасыл
доптың ортасына үлкен
көк доп сал, ал жасыл
доптың жанына кішкентай
сары доп сал.
Сабақтың
ортасы
Жаңа тақырыпты
түсінуге бағытталған
бағытталған
оқыту ортасын құрады
Мұғалім ұсынған
тапсырмаларды
орындайды
Тапсырма. Амалдарды орындаңыз
Тапсырма. Қойларды тиісті салмақпен орналастыр.
11
Тапсырма. Қанша болады?
Сабақтың
аяғы
Оқушыларға өзін-өзі
бағалауды
ұйымдастыру
Кері байланыс орнату
Өзін-өзі бағалау
«Сұрақты өзгерту» әдісі
тура жауапты қажет ететін
сұрақтың орнына нақты
дәлелді талап ететін
сұраққа өзгертіңіз.
Мысалы, «Химия маңызды
пән бе?» сұрағын «Химия
пәнінің маңызы неде?» деп
өзгертуге болады.
бағалау
парақтары
Бөлім
Педагогтің аты-жөні
Күні:
Сынып: Қатысушылар саны:
Қатыспағандар саны:
Сабақтың тақырыбы Екі таңбалы сандарды азайту
Оқу бағдарламасына
сәйкес оқыту
мақсаттары
Оқушылардың логикалық ойлауын, математикалық қабілеттерін
және математикаға қызығушылығын дамыту, стандартты емес
есептерді шешу дағдыларын қалыптастыру арқылы функционалдық
сауаттылықты қалыптастыру.
• Математика пәнінің бағдарламалық материалы бойынша
оқушылардың білімін кеңейту және тереңдету.
• Оқушылардың оқу және ғылыми-көпшілік әдебиеттермен өз
бетінше және шығармашылықпен жұмыс істеу қабілетін
дамыту.
• Стандартты емес мәселелерді шешудің негізгі әдістерімен
танысу.
• Математиканың жекелеген мәселелері бойынша
оқушылардың білімін тереңдету.
• Оқушылардың математиканың мектеп курсында
қарастырылмаған материалды танымал, практикалық, ойын
деңгейінде игеруі.
Сабақтың мақсаты Барлық оқушылар: Берілген тақырыпты ашып, әңгімелеп айтады,
негізгі ойды ашады.
12
Көптеген оқушылар: шығармашылыққа негізделген тапсырмаларды
орындайды.
Кейбір оқушылар: берілген тақырып бойынша ой қорыту жасай
алады.
Сабақтың барысы
Сабақтың
кезеңі/уақы
т
Педагогтің әрекеті Оқушының әрекеті Бағалау Ресурста
р
Сабақтың
басы
Oқушылapмен
сәлемдесу,
оқушыларды түгeлдeу,
oқушылapдың
нaзapын caбaққa aудapу
.
Сабақтың тақырыбы
мен мақсаттарымен
таныстыру, жаңа
тақырыпқа шолу
Психологиялық ахуал
орнату
Мұғаліммен амандасады.
Сабақтың тақырыбын
дәптерге жазады,
сабақтың мақсаттарымен
танысады.
«Менің көңіл - күйім»
жаттығуы
Мақсаты: көңіл - күйін
игере білуге және
басқаруға, қадағалауға,
дұрыс бағалай білуге
тәрбиелеу. Алдарыңдағы
бланкіге өз көңіл -
күйлеріңді суреттеп
салыңдар.
Қағаз
бланктер
Сабақтың
ортасы
Жаңа тақырыпты
түсінуге бағытталған
бағытталған
оқыту ортасын құрады
Мұғалім ұсынған
тапсырмаларды
орындайды
Тапсырма. Азайту ережесін есіне ал. Белгісізді тап.
Тапсырма. Дүкенге қанша килограмм картоп әкелінді. Бұл өрнектер нені
білдіреді.
13
Тапсырма. Суреттер бойынша өрнектер жаса. Жолдастармен бәсекелесіңіз, кім
көп өрнек құрастырады?
Тапсырма. Берілген шеңберлердегі сандарды пайдаланып, түстерге сәйкес
өрнектер жаса және олардың мәндерін тап.
Сабақтың
аяғы
Оқушыларға өзін-өзі
бағалауды
ұйымдастыру
Кері байланыс орнату
Өзін-өзі бағалау
«А,В,С» әдісі
А - сұрақ қояды.
В - жауап береді.
С – айтқан жауаптарды
бақылайды, толық
болмаса толықтырады.
Оқушылар топта үшеуден
отырады. А — сұрақ
қоюшы, В – жауап
беруші, С — бақылаушы
рөлін атқарады.
бағалау
парақтары
14
Бақылаушы қажетті
жерлерін түртіп алып,
әңгіме соңында
қорытынды береді.
Оқушылар осы сұрақтарға
жазбаша стикерге жауап
береді. Ұсыныс,
тілектерін айтады.
Бөлім
Педагогтің аты-жөні
Күні:
Сынып: Қатысушылар саны:
Қатыспағандар саны:
Сабақтың тақырыбы Көбейту
Оқу бағдарламасына
сәйкес оқыту
мақсаттары
Оқушылардың логикалық ойлауын, математикалық қабілеттерін
және математикаға қызығушылығын дамыту, стандартты емес
есептерді шешу дағдыларын қалыптастыру арқылы функционалдық
сауаттылықты қалыптастыру.
• Математика пәнінің бағдарламалық материалы бойынша
оқушылардың білімін кеңейту және тереңдету.
• Оқушылардың оқу және ғылыми-көпшілік әдебиеттермен өз
бетінше және шығармашылықпен жұмыс істеу қабілетін
дамыту.
• Стандартты емес мәселелерді шешудің негізгі әдістерімен
танысу.
• Математиканың жекелеген мәселелері бойынша
оқушылардың білімін тереңдету.
• Оқушылардың математиканың мектеп курсында
қарастырылмаған материалды танымал, практикалық, ойын
деңгейінде игеруі.
Сабақтың мақсаты Барлық оқушылар: Берілген тақырыпты ашып, әңгімелеп айтады,
негізгі ойды ашады.
Көптеген оқушылар: шығармашылыққа негізделген тапсырмаларды
орындайды.
Кейбір оқушылар: берілген тақырып бойынша ой қорыту жасай
алады.
Сабақтың барысы
Сабақтың
кезеңі/уақы
т
Педагогтің әрекеті Оқушының әрекеті Бағалау Ресурста
р
Сабақтың
басы
Oқушылapмен
сәлемдесу, оқушыларды
түгeлдeу, oқушылapдың
нaзapын caбaққa aудapу
.
Сабақтың тақырыбы
мен мақсаттарымен
Мұғаліммен амандасады.
Сабақтың тақырыбын
дәптерге жазады,
Түрлі –
түсті
доптар
15
таныстыру, жаңа
тақырыпқа шолу
Психологиялық ахуал
орнату
сабақтың мақсаттарымен
танысады.
«Мен басқаның
көзімен»
Ортаға бір оқушыдан
кезекпен шығып, қалған
қатысушылар ол жайлы
қандай ой - пікірде екенін
айтады. Оқушы өзін
басқаның көзімен қандай
адам екенін анықтайды.
Сабақтың
ортасы
Жаңа тақырыпты
түсінуге бағытталған
бағытталған
оқыту ортасын құрады
Мұғалім ұсынған
тапсырмаларды
орындайды
Тапсырма. Кестені пайдаланып бос ұяшықтарға сәйкес келетін сандарды тап.
Тапсырма. Үстелге қанша қарындаш тимейді
16
Тапсырма. Теңдеулерді шеш.
Есепте.
Сабақтың
аяғы
Оқушыларға өзін-өзі
бағалауды
ұйымдастыру
Кері байланыс орнату
Өзін-өзі бағалау
«Айна» әдісі
Оқушылар жұптасып, бір-
біріне қарама-қарсы
тұрады (немесе партада
отырып та болады).
Олардың біреуі
қолдарымен, аяқтарымен,
денесімен, бет-әлпетімен
әртүрлі қимылдар
жасайды, ал екінші
оқушы оларды айна
секілді қайталайды: оңды
сол қылады, солды оң
жасайды. Бір минуттан
кейін оқушылар
рөлдерімен алмасады.
бағалау
парақтары
Бөлім
Педагогтің аты-жөні
Күні:
Сынып: Қатысушылар саны:
Қатыспағандар саны:
17
Сабақтың тақырыбы Бөлу
Оқу бағдарламасына
сәйкес оқыту
мақсаттары
Оқушылардың логикалық ойлауын, математикалық қабілеттерін
және математикаға қызығушылығын дамыту, стандартты емес
есептерді шешу дағдыларын қалыптастыру арқылы функционалдық
сауаттылықты қалыптастыру.
• Математика пәнінің бағдарламалық материалы бойынша
оқушылардың білімін кеңейту және тереңдету.
• Оқушылардың оқу және ғылыми-көпшілік әдебиеттермен өз
бетінше және шығармашылықпен жұмыс істеу қабілетін
дамыту.
• Стандартты емес мәселелерді шешудің негізгі әдістерімен
танысу.
• Математиканың жекелеген мәселелері бойынша
оқушылардың білімін тереңдету.
• Оқушылардың математиканың мектеп курсында
қарастырылмаған материалды танымал, практикалық, ойын
деңгейінде игеруі.
Сабақтың мақсаты Барлық оқушылар: Берілген тақырыпты ашып, әңгімелеп айтады,
негізгі ойды ашады.
Көптеген оқушылар: шығармашылыққа негізделген тапсырмаларды
орындайды.
Кейбір оқушылар: берілген тақырып бойынша ой қорыту жасай
алады.
Сабақтың барысы
Сабақтың
кезеңі/уақыт
Педагогтің әрекеті Оқушының әрекеті Бағалау Ресурстар
Сабақтың
басы
Oқушылapмен
сәлемдесу, оқушыларды
түгeлдeу, oқушылapдың
нaзapын caбaққa aудapу.
Сабақтың тақырыбы
мен мақсаттарымен
таныстыру, жаңа
тақырыпқа шолу
Психологиялық ахуал
орнату
Мұғаліммен амандасады.
Сабақтың тақырыбын
дәптерге жазады,
сабақтың мақсаттарымен
танысады.
«Атомдар мен
молекулалар» әдісі
Әр қатысушы - жеке
атомдар. Жүргізушінің
айтуы бойынша атомдар
қозғалысқа түседі, бір -
бірімен жеңіл қақтығысқа
түседі. Жүргізуші қанша
атомның қосындысынан
молекула құралатынын
айтады, сол кезде сол
санға сай бірігіп тұра
Түрлі –
түсті
доптар
18
қалу керек. Молекула
құрамына кірмей
қалғандар ойыннан
шығады.
Сабақтың
ортасы
Жаңа тақырыпты
түсінуге бағытталған
бағытталған
оқыту ортасын құрады
Мұғалім ұсынған
тапсырмаларды
орындайды
Тапсырма. Қайыққа кім тезірек жетеді.
Тапсырма. Шеңберлердің қай бөлігі боялған? Бұл бөліктерді атап бер.
Тапсырма. Фигуралар қандай бөліктерге бөлінді? Олар бірдей ме? Тең
бөліктерге бөлінген пішіндерді тауып, оларды боя.
19
Сабақтың
аяғы
Оқушыларға өзін-өзі
бағалауды
ұйымдастыру
Кері байланыс орнату
Өзін-өзі бағалау
«Айналмалы бекеттер»
әдісі
Әр шағын топты бекетте
орналастырып,
арандататын сұрақты
талқылауға және ойларын
қағазға немесе тақтаға
жазуға 10 минут беріңіз.
Уақыт аяқталғанда топ
басқа бекетке ауысып
алдағы топтың жұмысын
жалғастырады. Ауысу әр
10 минут сайын болып
тұрады, әр топ барлық
позицияларда болып
шыққанға және барлық
топтардың ойларын
ойлап шыққанға дейін
жалғаса береді.
бағалау
парақтары
Бөлім
Педагогтің аты-жөні
Күні:
Сынып: Қатысушылар саны:
Қатыспағандар саны:
Сабақтың тақырыбы Геометриялық фигуралар мен өлшемдер
Оқу бағдарламасына
сәйкес оқыту
мақсаттары
Оқушылардың логикалық ойлауын, математикалық қабілеттерін
және математикаға қызығушылығын дамыту, стандартты емес
есептерді шешу дағдыларын қалыптастыру арқылы функционалдық
сауаттылықты қалыптастыру.
• Математика пәнінің бағдарламалық материалы бойынша
оқушылардың білімін кеңейту және тереңдету.
20
• Оқушылардың оқу және ғылыми-көпшілік әдебиеттермен өз
бетінше және шығармашылықпен жұмыс істеу қабілетін
дамыту.
• Стандартты емес мәселелерді шешудің негізгі әдістерімен
танысу.
• Математиканың жекелеген мәселелері бойынша
оқушылардың білімін тереңдету.
• Оқушылардың математиканың мектеп курсында
қарастырылмаған материалды танымал, практикалық, ойын
деңгейінде игеруі.
Сабақтың мақсаты Барлық оқушылар: Берілген тақырыпты ашып, әңгімелеп айтады,
негізгі ойды ашады.
Көптеген оқушылар: шығармашылыққа негізделген тапсырмаларды
орындайды.
Кейбір оқушылар: берілген тақырып бойынша ой қорыту жасай
алады.
Сабақтың барысы
Сабақтың
кезеңі/уақы
т
Педагогтің әрекеті Оқушының әрекеті Бағалау Ресурста
р
Сабақтың
басы
Oқушылapмен
сәлемдесу,
оқушыларды түгeлдeу,
oқушылapдың
нaзapын caбaққa aудapу
.
Сабақтың тақырыбы
мен мақсаттарымен
таныстыру, жаңа
тақырыпқа шолу
Психологиялық ахуал
орнату
Мұғаліммен амандасады.
Сабақтың тақырыбын
дәптерге жазады,
сабақтың мақсаттарымен
танысады.
Афирмациялар әдісі
«Ол жасаған іс менің де
қолымнан келеді»,« Мен
жетістіктің адамымын»,«
Менің жағдайым күннен –
күнге жақсаруда»
Түрлі –
түсті
доптар
Сабақтың
ортасы
Жаңа тақырыпты
түсінуге бағытталған
бағытталған
оқыту ортасын құрады
Мұғалім ұсынған
тапсырмаларды
орындайды
Тапсырма. Ешкінің жерге соғылған қазықтың айналасында бір бұралуы қандай
фигураны құрады? Фигурадағы жерге соғылған қазық нені білдіреді? Ешкі
байланған қазық пен арқан неменеге ұқсайды.
21
Тапсырма. Әр жәндіктің ұзындығын тап. Егер сен оларды бір қатарға
орналастырсан, қанша сантиметр болады?
Тапсырма. Келесі пішінді сыз. Ол неше шаршыдан тұрады?
Тапсырма. Пішіндердің симметриясын тексер.
Сабақтың
аяғы
Оқушыларға өзін-өзі
бағалауды
ұйымдастыру
Кері байланыс орнату
Өзін-өзі бағалау
«Аквариум» әдісі
бағалау
парақтары
22
«Аквариум әдісі» -
балаларға мәселені «қоғам
алдында» талқылауға
ұсынғандағы диалог
формасы. Шағын топ
белгілі бір мәселе
бойынша диалогті
жүргізуге кімге сеніп
тапсыруға болатынын
таңдайды. Кейде тілек
білдірушілер бірнеше
болуы мүмкін. Қалған
барлық оқушылар
көрермен рөлін атқарады.
Сондықтан да мұны
«аквариум» деп атайды.
Барлық сынып алда өз
пікірін білдіргені болмаса,
ыстық орындық сияқты.
Олар алтын балыққа
арналған аквариумда,
басқалары оларға сұрақ
қойып түсініктемелер
сұрай алады және т.б.
Бөлім
Педагогтің аты-жөні
Күні:
Сынып: Қатысушылар саны:
Қатыспағандар саны:
Сабақтың тақырыбы Үш таңбалы сандар
Оқу бағдарламасына
сәйкес оқыту
мақсаттары
Оқушылардың логикалық ойлауын, математикалық қабілеттерін
және математикаға қызығушылығын дамыту, стандартты емес
есептерді шешу дағдыларын қалыптастыру арқылы функционалдық
сауаттылықты қалыптастыру.
• Математика пәнінің бағдарламалық материалы бойынша
оқушылардың білімін кеңейту және тереңдету.
• Оқушылардың оқу және ғылыми-көпшілік әдебиеттермен өз
бетінше және шығармашылықпен жұмыс істеу қабілетін
дамыту.
• Стандартты емес мәселелерді шешудің негізгі әдістерімен
танысу.
• Математиканың жекелеген мәселелері бойынша
оқушылардың білімін тереңдету.
• Оқушылардың математиканың мектеп курсында
қарастырылмаған материалды танымал, практикалық, ойын
деңгейінде игеруі.
23
Сабақтың мақсаты Барлық оқушылар: Берілген тақырыпты ашып, әңгімелеп айтады,
негізгі ойды ашады.
Көптеген оқушылар: шығармашылыққа негізделген тапсырмаларды
орындайды.
Кейбір оқушылар: берілген тақырып бойынша ой қорыту жасай
алады.
Сабақтың барысы
Сабақтың
кезеңі/уақы
т
Педагогтің әрекеті Оқушының әрекеті Бағалау Ресурста
р
Сабақтың
басы
Oқушылapмен
сәлемдесу,
оқушыларды түгeлдeу,
oқушылapдың
нaзapын caбaққa aудapу
.
Сабақтың тақырыбы
мен мақсаттарымен
таныстыру, жаңа
тақырыпқа шолу
Психологиялық ахуал
орнату
Мұғаліммен амандасады.
Сабақтың тақырыбын
дәптерге жазады,
сабақтың мақсаттарымен
танысады.
«Таңғажайып дорба»
ойыны
Дорбада бірнеше жеміс,
көкөніс бөліктері бар.
Бала көзі жабылып,
дорбадағы заттың дәмін
татып, оның қай жеміс
екенін, дәмі, исі, формасы,
түсі жайында ажырата
баяндайды.
Түрлі –
түсті
доптар
Сабақтың
ортасы
Жаңа тақырыпты
түсінуге бағытталған
бағытталған
оқыту ортасын құрады
Мұғалім ұсынған
тапсырмаларды
орындайды
Тапсырма. Сандарды өз сөзіңізбен ата
24
Тапсырма. Пайда болған сандарды жазып, оларды оқып шығыңыз
Тапсырма. Бұл машиналар не үшін қажет? Шақыру үшін қандай үш таңбалы
сандарды білу керек?
25
Сабақтың
аяғы
Оқушыларға өзін-өзі
бағалауды
ұйымдастыру
Кері байланыс орнату
Өзін-өзі бағалау
«Алфавит» әдісі
Оқушылар әрқайсысы
алфавиттің бір-бір әрпін
алып, жыл көлемінде
оқыған материалдарынан
өздеріне түскен әріпке
сәйкес тақырыптарды
айтып шығады. Мысалы,
Қорытынды сабақтарда,
емтиханға дайындықта,
есте сақтауын дамытуда
көмекке келеді.
бағалау
парақтары
Бөлім
Педагогтің аты-жөні
Күні:
Сынып: Қатысушылар саны:
Қатыспағандар саны:
Сабақтың тақырыбы Мыңдықтар
Оқу бағдарламасына
сәйкес оқыту
мақсаттары
Оқушылардың логикалық ойлауын, математикалық қабілеттерін
және математикаға қызығушылығын дамыту, стандартты емес
есептерді шешу дағдыларын қалыптастыру арқылы функционалдық
сауаттылықты қалыптастыру.
• Математика пәнінің бағдарламалық материалы бойынша
оқушылардың білімін кеңейту және тереңдету.
• Оқушылардың оқу және ғылыми-көпшілік әдебиеттермен өз
бетінше және шығармашылықпен жұмыс істеу қабілетін
дамыту.
• Стандартты емес мәселелерді шешудің негізгі әдістерімен
танысу.
• Математиканың жекелеген мәселелері бойынша
оқушылардың білімін тереңдету.
• Оқушылардың математиканың мектеп курсында
қарастырылмаған материалды танымал, практикалық, ойын
деңгейінде игеруі.
Сабақтың мақсаты Барлық оқушылар: Берілген тақырыпты ашып, әңгімелеп айтады,
негізгі ойды ашады.
Көптеген оқушылар: шығармашылыққа негізделген тапсырмаларды
орындайды.
Кейбір оқушылар: берілген тақырып бойынша ой қорыту жасай
алады.
Сабақтың барысы
26
Сабақтың
кезеңі/уақыт
Педагогтің әрекеті Оқушының әрекеті Бағалау Ресурстар
Сабақтың
басы
Oқушылapмен
сәлемдесу, оқушыларды
түгeлдeу, oқушылapдың
нaзapын caбaққa aудapу.
Сабақтың тақырыбы
мен мақсаттарымен
таныстыру, жаңа
тақырыпқа шолу
Психологиялық ахуал
орнату
Мұғаліммен амандасады.
Сабақтың тақырыбын
дәптерге жазады,
сабақтың мақсаттарымен
танысады.
Мен қандай адаммын?
әдісі
Әр қатысушы өзінің
жағымды, жағымсыз
қасиеттерін айтады. Сол
бойынша қорытынды
жүргізіледі.
Түрлі –
түсті
доптар
Сабақтың
ортасы
Жаңа тақырыпты
түсінуге бағытталған
бағытталған
оқыту ортасын құрады
Мұғалім ұсынған
тапсырмаларды
орындайды
Тапсырма. Суреттерді пайдаланып сандарды оқып, жазыңыз
Тапсырма. Сандар қандай ретпен өседі. Әр қатарға үш санды разряд бойынша
бөліңіз.
Тапсырма. Белгісіз сандарды тап.
27
Тапсырма. Модельдерде көрсетілген сандарды разряд бірліктері ретінде жаз.
Тапсырма. Фигуралардың бұрыштарының саны бойынша қандай үш таңбалы
сандарды жасауға болады.
Сабақтың
аяғы
Оқушыларға өзін-өзі
бағалауды
ұйымдастыру
Кері байланыс орнату
Өзін-өзі бағалау
«Ара ұясы» техникасы
Мұғалім жұптағы
оқушыларға не білгендігі
туралы пікір алмасуды
және екі сұрақтан
дайындауын тапсырады.
Содан кейін әрбір жұп
кезектесіп сұрақ қояды,
ол сұраққа жауапты
мұғалім немесе басқа
оқушылар береді.
Сонымен берілген осы
техника негізінде
мұғалімнің берген
мәліметтері
қорытындыланылады,
өңделеді
бағалау
парақтары
28
Бөлім
Педагогтің аты-жөні
Күні:
Сынып: Қатысушылар саны:
Қатыспағандар саны:
Сабақтың тақырыбы Үш таңбалы сандардың разрядтық бірліктерінің
қосындысы
Оқу бағдарламасына
сәйкес оқыту
мақсаттары
Оқушылардың логикалық ойлауын, математикалық қабілеттерін
және математикаға қызығушылығын дамыту, стандартты емес
есептерді шешу дағдыларын қалыптастыру арқылы функционалдық
сауаттылықты қалыптастыру.
• Математика пәнінің бағдарламалық материалы бойынша
оқушылардың білімін кеңейту және тереңдету.
• Оқушылардың оқу және ғылыми-көпшілік әдебиеттермен өз
бетінше және шығармашылықпен жұмыс істеу қабілетін
дамыту.
• Стандартты емес мәселелерді шешудің негізгі әдістерімен
танысу.
• Математиканың жекелеген мәселелері бойынша
оқушылардың білімін тереңдету.
• Оқушылардың математиканың мектеп курсында
қарастырылмаған материалды танымал, практикалық, ойын
деңгейінде игеруі.
Сабақтың мақсаты Барлық оқушылар: Берілген тақырыпты ашып, әңгімелеп айтады,
негізгі ойды ашады.
Көптеген оқушылар: шығармашылыққа негізделген тапсырмаларды
орындайды.
Кейбір оқушылар: берілген тақырып бойынша ой қорыту жасай
алады.
Сабақтың барысы
Сабақтың
кезеңі/уақыт
Педагогтің әрекеті Оқушының әрекеті Бағалау Ресурстар
Сабақтың
басы
Oқушылapмен
сәлемдесу, оқушыларды
түгeлдeу, oқушылapдың
нaзapын caбaққa aудapу.
Сабақтың тақырыбы
мен мақсаттарымен
таныстыру, жаңа
тақырыпқа шолу
Психологиялық ахуал
орнату
Мұғаліммен амандасады.
Сабақтың тақырыбын
дәптерге жазады,
сабақтың мақсаттарымен
танысады.
Менің
қиыншылықтарым
Қатысушылар
Түрлі –
түсті
доптар
29
бастарынан өткен
қиыншылықтарды
естеріне түсіріп, ортаға
салады, өзгелермен ой
бөліседі.
Сабақтың
ортасы
Жаңа тақырыпты
түсінуге бағытталған
бағытталған
оқыту ортасын құрады
Мұғалім ұсынған
тапсырмаларды
орындайды
Тапсырма. осы модельдер негізінде сандарды разряд бірліктерінің қосындысы
ретінде жаз.
Тапсырма. Сандардың қосындысына сәйкес келетін сандарды тап.
Тапсырма. Айша, Арман және Дастан секіруді санап секірді. Әр секіру кезінде
сандар қаншаға артады?
Тапсырма. Бос ұяшықтарды толтыр.
30
Тапсырма. Қарындаштар сал және бос ұяшықтарды толтыр.
Сабақтың
аяғы
Оқушыларға өзін-өзі
бағалауды
ұйымдастыру
Кері байланыс орнату
Өзін-өзі бағалау
«Арқаға жазылған
комплименттер» әдісі
Әр оқушының арқасына
түйрегішпен (немесе
скотчпен) А-4
форматындағы қағаз
бекітіледі. Оқушылар
сынып ішін аралап жүріп,
бір-бірінің
арқаларындағы
қағаздарға жылы, жұмсақ
сөздер жазып, бірін-бірі
мақтайды. 2-3 минуттан
кейін олар қағаздарын
алып, шағын топ ішінде
бір-біріне жазылған
комплименттерді оқып
береді.
бағалау
парақтары
Бөлім
Педагогтің аты-жөні
Күні:
Сынып: Қатысушылар саны:
Қатыспағандар саны:
Сабақтың тақырыбы Мың санының разряд бірліктерінің қосындысы
Оқу бағдарламасына
сәйкес оқыту
мақсаттары
Оқушылардың логикалық ойлауын, математикалық қабілеттерін
және математикаға қызығушылығын дамыту, стандартты емес
есептерді шешу дағдыларын қалыптастыру арқылы функционалдық
сауаттылықты қалыптастыру.
• Математика пәнінің бағдарламалық материалы бойынша
оқушылардың білімін кеңейту және тереңдету.