Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
School-gymnasium
#153 Almaty
Short
plan
Unit
Unit 8 Our
neighbourhood
Teacher
Ibaidulla
D.A.
Date
11.04.2023
Grade
6
Number
present:
Absent:
Theme of the
lesson
Reading a
map
Learning
objectives
6.L5understand most
specific information and detail of short, supported talk on a wide
range of familiar topics
6.R5deduce meaning from
context in short texts on a limited range of familiar general and
curricular topics
6.S1provide basic
information about themselves and others at sentence level on an
increasing range of general topics
Lesson
objectives
Learners will be
able to:
Learn vocabulary and
key phrases for reading a
map
Practice reading a
map
Steps of the
lesson
Stages of the
lesson/time
Teacher
activities
Pupil
activities
Evaluation
Resources
Starter/2 min
Remembering
/5min
Org moment:
The lesson
greeting.
Check-up the
homework.
The homework
was
closing
gaps
Greet the teacher.
Ss should complete the
sentences using the City
Simulation.
self-assessment
3min
Warm up
(W)
Our lesson
objectives :
The teacher sets the
lesson objectives, letting students know what to anticipate from
the lesson. Then to create a positive learning environment the
teachers asks students to start the lesson giving each other
compliments.
Write the word MAP on
the board and elicit the
meaning
What information we can
find on maps?
When we use
maps?
Answer the
questions
PPT Handout
1
Middle
New
words
Hill –холм
Railway –железнодорожный
Scale –масштаб
Equals –равняется
Dot–точечный
Activity:1 Check the meaning
of the words and match them with symbols
1-6
(forunderperforming
students)
Activity 2: Read the text.
What other symbols are on a
map?
Activity:3
Look at map A and
choose the correct words..
(forcapable
children)
Activity
4
Look at map B and
answer the questions
Ss should match the words with the
symbols
Descriptor:
A
learner
-learns vocabulary for
reading a map
- practice reading a
map
Answer the questions
FA
SB p100
CD 2.36
End
Giving the home
task.
A park in Almaty or in
London. Students express their attitude to the lesson and give
self-assessment using the method: “Six thinking hats”: •Green: How
can you use today's learning in different
subjects?
•Red: How do you feel about your work
today?
•White: What have you leant today? •Black: What were the
weaknesses of your work?
•Blue: How much progress have you made in this lesson? (Now
I can, I still need to work on, I've improved in, Today I learnt...
)
Yellow: What did you
like about today's lesson?
Descriptor:
A
learner
- read the text
attentively;
-learns vocabulary for
places in a town
- find
phrasesfrom the
text
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз