Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Reading for pleasure
Материал туралы қысқаша түсінік
Pre-reading and while reading lesson plan for teachers. The lesson plan includes different interactive activities for teachers to use during their English language lessons.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
LESSON:
Reading
for pleasure
Pre-reading
work
While-reading
work
School:
Date:
Teacher name:
CLASS:
Number present:
absent:
Learning objectives(s) that this lesson
is contributing to
Lesson
objectives
All learners will be able
to:
enlarge their active
vocabulary
use imagination to express thoughts,
ideas, experiences and feelings
Previous
learning
Plan
Planned
timings
Planned
activities (replace the notes below with your planned
activities)
Resources
Beginning
5 minutes
(GW)
3 minutes
Warm up
Learners list types of genres and share
with their favourite books and authors.
Teacher asks to discuss the following
questions and share with their opinion:
Discussion
• Do you like reading?
• What kind of books do you like?
• Have you ever heard about Guinness
Book?
• Have you ever read interesting facts from
Guinnes Book of World Records?
Tell them the objectives of the lesson and
what they are going to speak about, then give KWL organizer, where
students should fill the first 2 column.
(See Appendix 1)
Middle
2
minutes
(P)
10
minutes
(I)
15
minutes
(P)
15
minutes
(G)
15
minutes
(W)
10
minutes
(W)
PRE-READING TASK:
Teacher encourages learners to discuss their
reading:
What do you particularly like
about the content or the style of writing?
Do you have a favourite
character and why?
Why do you enjoy reading about
(computers, dinosaurs, birds, trains etc)?
Teacher introduces learners with the new
words. They read the words and definitions. After learners have to
make up their own sentences(5 sentence at least).
Activity: Learners must create situations
or dialogs by using these active words. They should connect them
with real life. In pairs they speak out their dialogs.
WHILE READING TASK:
Learners are divided into
3 groups(by
coloured cards). Each group will read their own text, which
are given by teacher. Then tell the content of theirpassage to the
other groups. Then the learners share their opinions about the
Guinness Book in general.
Watching a video
Teacher shows a video about Guinness Book
…
Then all together analyse this video,
teacher asks some questions, pupils answer:
What the video is
about?
Why these activities are
weird?
Have you ever seen such kind of
strange people?
Learners are given time at the
end of the lesson to reflect on their bookroom sheets, each learner makes
up and asks critical thinking questions to his group mates. Such
as:
Why Guinness Book of Records so
popular?
Why people all over the world
try their names to be in this book?
Learners fill the third column of KWL
Chart and find out:
What did they learn during the
lesson: e.g. new vocabulary, interesting facts
What skills did they develop?
e.g. critical analysis, speaking, reading..
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз