Материалдар / Reading for pleasure
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Reading for pleasure

Материал туралы қысқаша түсінік
Pre-reading and while reading lesson plan for teachers. The lesson plan includes different interactive activities for teachers to use during their English language lessons.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
28 Қазан 2022
386
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

LESSON:

Reading for pleasure

Pre-reading work

While-reading work

School:

Date:

Teacher name:

CLASS:

Number present:

absent:

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to


Lesson objectives

All learners will be able to:

  • enlarge their active vocabulary

  • use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings


Previous learning


Plan

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources

Beginning

5 minutes

(GW)












3 minutes

Warm up

Learners list types of genres and share with their favourite books and authors.

Teacher asks to discuss the following questions and share with their opinion:

Discussion

Do you like reading?

What kind of books do you like?

Have you ever heard about Guinness Book?

Have you ever read interesting facts from Guinnes Book of World Records?


Tell them the objectives of the lesson and what they are going to speak about, then give KWL organizer, where students should fill the first 2 column.






















(See Appendix 1)

Middle

2 minutes

(P)







10 minutes

(I)




15 minutes

(P)





15 minutes

(G)









15 minutes

(W)









10 minutes

(W)

PRE-READING TASK:

  1. Teacher encourages learners to discuss their reading:

  2. What do you particularly like about the content or the style of writing?

  3. Do you have a favourite character and why?

Why do you enjoy reading about (computers, dinosaurs, birds, trains etc)?


Teacher introduces learners with the new words. They read the words and definitions. After learners have to make up their own sentences(5 sentence at least).


Activity: Learners must create situations or dialogs by using these active words. They should connect them with real life. In pairs they speak out their dialogs.



WHILE READING TASK:


Learners are divided into 3 groups(by coloured cards). Each group will read their own text, which are given by teacher. Then tell the content of theirpassage to the other groups. Then the learners share their opinions about the Guinness Book in general.



Watching a video

Teacher shows a video about Guinness Book …

Then all together analyse this video, teacher asks some questions, pupils answer:

  1. What the video is about?

  2. Why these activities are weird?

  3. Have you ever seen such kind of strange people?



Learners are given time at the end of the lesson to reflect on their bookroom sheets, each learner makes up and asks critical thinking questions to his group mates. Such as:

  1. Why Guinness Book of Records so popular?

  2. Why people all over the world try their names to be in this book?










(See Appendix 2)











(See Appendix 3)

Speak Out, appendix5










(See Appendix 4)

https://www.youtube.com/

watch?v=VyATmziAga0

End

5 minutes

  • Learners fill the third column of KWL Chart and find out:

What did they learn during the lesson: e.g. new vocabulary, interesting facts

What skills did they develop? e.g. critical analysis, speaking, reading..




Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!