Reading for pleasure

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Reading for pleasure

Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ 5 сынып Reading for pleasure тарауы тақырыбы Saund track
Материалдың қысқаша нұсқасы




Unit 6 Reading for pleasure.


School:


Teacher name:


Date:


Grade: 5

Number present:

absent:

Lesson title

Grammar track

Learning objectives

5. 3.6.1.To express one’s thoughts clearly and concretely in sentences in pairs,groups and with the whole class.

5. 4. 5.1. identify the main idea from the context of short texts within the framework of some familiar general and educational topics;

Lesson objectives

(assessment criteria)

Learners will be able to:

- to listen and learn the grammar tables

- to read factual information about fruit

- to be a 'grammar detective


Stages/

Time

Teachers actions

Students actions

Assessment

Resources

Beginning

5 mi

Greeting. (Whole class, Individually)

Welcome the students to the lesson. Ask familiar questions, such as What's the date? What's the weather like?

Checking the home work with strategy “Number speak

Warm up: .”Pictinory” method

Explain the aims of the lesson.

T shows different fruits from pictures.

Say Today we're going to find out about fruit that has seeds and fruit that has a stone. We're also going to learn about when we say 'a', 'an', 'some' or 'any' and be grammar detectives too!




Learners read the given sentences on the board and guess the topic and share with their ideas.


Remember and recognize the main vocabulary.

Teacher controles the process, gives feedback and asks additional questions if it’s nessasery.

Teacher evaluate pupils with phrases like:

Good job!

W ell done!”









Sheets of peppers

Pictures of to be



Middle

10 min





Reading task 10 min

Task. I (Wh, I) (pair dicsussion)

Ex: 11 P 58

The students look at the pictures. Point out their difference between seeds and stones in fruit.


Fruits are good for your health.They come in many colours,like red,yellow and green.Some fruits are small,like grapes,and some are big like watermelon.Apples are sweets and oranges are juicy.Bananas are yellow and soft .Many people eat fruits every day because they are healthy and tasty.

Fruits are bad for your health F.

Grapes are small fruits.T

Watermelons are small F

Apples are sweet T

Oranges are sour F



Learners listen and read. Identify fruit with seeds and fruit with a stone.




Learners read the text carefully,and raise their cards that called T or F

Descriptor:

- identify fruit with seeds

Total: 2 point




Descriptor:

-reads the text and understands

Total 2 min



Student’sbook

Task for Whole class 5 min

Task. II (Wh, I) (Task for location)

Ex: 12 P 58

The students take turns to name different fruit. The other students respond by stating whether that fruit has seeds or a stone. For example, Grapes! / There are some small seeds inside grapes. / Avocados! / There aren't any small seeds inside avocados. There's a stone.


Learners name different fruits.


Descriptor:

- names different fruit

Total: 2 point



Task. III (Wh, I) (pair dicsussion)

Ex: 13 P 58

The students listen and repeat the sentences in the grammar tables.

The students learn the grammar tables and use them for reference and revision.

Learners listen and repeat the sentences in the grammar tables.



Descriptor:

- listen and repeat

- learn the grammar tables

Total: 2 point


Group work 10 min.

Teacher gives two groups “Fruit poster”1 group writes about which fruits have seeds and juice,and second group writes about which fruits do not grow in our country.


Learners protect the poster by doing their tasks.


Descriptor:

- write their own idea and complete the task. Total:2 point


End

5 min

FEEDBACK

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.


Home task:Write about your favourite fruits.

Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!


Poster Success Ladder


Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
02.03.2025
138
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі