Материалдар / Reading for pleasure : Great expectations
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Reading for pleasure : Great expectations

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл материал 7 сынып бойынша Reading for pleasure: Great expectations тақырыбына сабақ жоспары, жас мұғалімдерге алып үйреніп сабақта қолдана алатын бірнеше әдіс-тәсілдер бар
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
10 Мамыр 2022
412
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Lesson: Unit: Reading for pleasure

Lesson title: Creat expactations


School: #44 lyceum named after Oralkhan Bokey

Date: 21.01.22

Teacher name: Serikbaeva G.

CLASS:7 A

Number present:10


Learning objectives

7.1.2.1- use speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers;

7.1.3.1- respect differing points of view;

7.4.2.1- understand specific information and detail in texts on a range of familiar general and curricular topics;

Lesson objectives




Most learners will be able to:

read the next part of a novel.

learn vocabulary for describing important things

practice guessing the meaning of vocabulary from context

Assessment criteria

Understand the meaning words

Can make sentences

Can answer general questions

Values links

Respect and cooperation

Level of thinking skills

Knowledge, understanding and application

Cross-curricular links

Literature

Previous learning

a biography of Charles Dickens

Plan

Planned timings

Teacher’s action


Student’s action

Resour

ces

Start

5 min





Middle

3 m

Greeting.

Teacher asks: What will you do today? Please look at the slides and define the theme.

What do you think will come next in the text?

OK, great, you are right.

Today you will read next part of the novel and do different tasks Warm up: Task 1 “Finished sentences”. You should finish sentences about Charles Dickens

Born in ….

Lived in…

He worked..

Wife’s name is…

Married in…

Wrote his first book…

Died in

Students great to each other, teacher


Say their opinion


Students complete sentences

ICT

pictures









ICT










5 m







5 m

8-10 m

10-13 m













Ending

3 -5 m






Task 2 repeat and write New words

Veil- бетперде

Bride- қалыңдық

Jewels-қымбат әшекей

Fade-солу

Withered-солған

Weird- біртүрлі

Heavy- ауыр

Task 2 (Skimming) P 58 read yourselves:

Post reading: Try to complete sentences with new words from the text and about yourself with some support

I bought….

The flowers …

The house was…

My bag…

I saw…

Watch the part of film compare things answering Yes or No :

  1. Did the young lady take away the candle with her?

  2. Was woman leaning on her hand?

  3. Was he room a fairly large?

  4. Was the boy afraid?

  5. Was she dressed in white?

  6. Did she wear some bright jewels on her neck?

  7. Were all things shining?

Descriptor

A learner:

  • Makes sentences with new words

  • Answers yes/no questions

Assessment: self-assessment

Feedback “Blob tree” learners paint a person in the tree and say

why he painted him and he can use this sentence :

I choose this person because I liked this lesson, I could do all tasks

Teacher does conclusion and gives homework.

Write new words

on their copybooks







students read the part



students try to use new words and Read their sentences





students watch part of film and answer





















Say their feedback















ICT









https://youtu.be/DJABptpYaJE















pictures









`




Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!