Материалдар / Reading: The age of cybernetics Excel-9

Reading: The age of cybernetics Excel-9

Материал туралы қысқаша түсінік
Learners will be able to: - introduce the topic and predict the content of the text - read for specific information - consolidate new vocabulary
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Short term plan

Unit: 9 Science and technology


lesson 92

School

№120 B. Momyshuly

Teacher name

Yesbolganova G.A

Date:

05.04-05.2025y

Grade: 9 “Б”, “B”

Number present:

absent:

Lesson title

Reading: The age of cybernetics

Learning objectives

9.3.4.1 respond with growing flexibility at both sentence and discourse level to unexpected comments on a range of general and curricular topics;

9.4.3.1 understand the detail of an argument in extended texts on a range of familiar general and curricular topics;

Lesson objectives

(assessment criteria)

Learners will be able to:

- introduce the topic and predict the content of the text

- read for specific information

- consolidate new vocabulary


Stages/

Time

Teachers actions

Students actions

Assessment

Resources

Beginning

5 min

Greeting. (Whole class, Individually)

T tells the class to make groups of 2.

Warm up:

Teacher write yes and no on the board. Ask: Which word do you say more – yes or no? Elicit some ideas.

Ask: Do you think your life would be different if you always said ‘yes’? How? Would the consequences be good or bad? Elicit a range of ideas.

Teacher tells values of this month. The ability to develop strong relationships with others and actively participate in community life.

Checking the home task




Learners read the given sentences on the board and guess the topic and share with their ideas.





Learners do the home task


The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Descriptor:

-do the home task-1

Assessment sheet

Shape1


Middle

35 min

Task. I (Wh, I)

Ex:1 P:100

Teacher direct Ss' attention to the dictionary definition and elicit what a cyborg is.

Direct Ss attention to the pictures and elicit how Ss think they are like a cyborg.

Play the recording. Ss listen and follow the text in their books and find out.







Learners read the definition. What is a cyborg? In which sense are the people in the pictures cyborgs?

Listen and read to find out

ANSWERS

A cyborg is a being which is part-mechanical and part- biological.

Suggested Answer Key

Terminator is a cyborg in the sense that he is a machine that looks human and has living flesh on top of a metal skeleton.

Robocop is a cyborg in the sense that he has a robotic body with a human mind and human feelings.

Jesse Sullivan is a cyborg in the sense that he is human with robotic arms

Descriptor:

A learner

- read the definition-1

- listen and read to find out-3

Point-4



Pictures




Task. II (Wh, I)

Ex: 2 P: 100

Teacher asks direct Ss' attention to the Study Skills box. Read it out and point out that this advice will help Ss to

complete the task successfully.

Ask Ss to read the five questions and the possible answers.

Give Ss time to read the text again and complete the task and then check Ss' answers. Ask Ss to justify their answers.


Differentiation:

Learners will be supported by teacher and by helpers from his class.

Learners read the text and for questions 1-5 choose the best answer A, B, C

ANSWERS

1 D (lines 9-10)

2 A (lines 16-17)

5 C (lines 35-37)

3 C (lines 17-19)

4 C (lines 25-27

Descriptor:

A learner

- read the text-1

- choose the best answer-2

Point -3



Stickers




Task. III (Task for understanding)

Ex: 3 P: 101

Teacher asks Go through the list of verbs and explain/elicit their meanings.

Give Ss time to complete the task and then check Ss answers.


Learners fill the gaps

ANSWERS

1 connect

2 develop, function

3 dream

4 control

5 become



Descriptor:

A learner

- fill the gaps-1

- complete the task-1

Point -2

Total points 10











End

5 min

Learners provide feedback on what they have learned at the lesson and draw it on the face of students prototype.

Ex:

Home task:

Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!

The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”


Poster



17 Сәуір 2025
223
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі