Reading: True stories

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Reading: True stories

Материал туралы қысқаша түсінік
Reading: True stories
Материалдың қысқаша нұсқасы

Unit 7: Natural disaster

Lesson 67

Teacher name:

Bostanbay G.G

Date:

21.01.2025

Grade: 7

Number present:

absent:

Lesson title

Reading: True stories

Learning objectives


7.3.8.1 recount some extended stories and events on a growing range of

7.4.2.1 understand specific information and detail in texts on a range of familiar general and curricular topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

- To predict the content of a text, to listen and read in order to check understanding

- To read for specific information and main ideas

- To think of an alternative title for a story

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Introduction

5 min













Main part

35 min

Organization moment :

1.Greeting.

Ask about the weather.

Establishing a psychological climate

I’m glad to see you, because…….’ method.


Checking up homework ‘Hologram clock’ method.


The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Lead – In

Reading: True stories


Individual work

Ex: 1 P: 76

Direct Ss' attention to the title and the pictures. Elicit what they show (a tropical beach, a huge wave, a flooded village). Elicit Ss' guesses as to what the text is about.

Play the recording. Ss listen and follow the text in their books and check if their guesses were correct.


New words ( write in a exercise book)


shine, breeze, roar, screan, wonder, massive, swallow, breathe, grab, gaps for air, rescue

жарқырау, самал, гүрілдеу, сықырлау, таңдану, жаппай, жұту, тыныс алу, ұстап алу, ауа саңылаулары, құтқару



Students of the class are listed.

Students' attention is drawn to the lesson.



Students go to the blackboard



Scans, listens,

translates







Determines the topic and purpose of the lesson

Students reveal the topic through a puzzle





Pupils look at the pictures and read the key words/phrases.

ANSWERS

I think the text is about a person on holiday in Thailand who is caught in a tsunami




Students write new the words



The teacher to assess learners for their ability.

Good job!

Well done!”









Formative Assessment

Good job!









Descriptor:

- look at the pictures

- read the key words/phrases

Total: 2 point





Pictures
























Individual work

Ex:2 P:76

Ask Ss to read the text again and complete the sentences.

Remind Ss they can use a minimum of two and a maximum of four words in the gaps.

Point out that there is more than one possible answer.

Allow Ss time to complete the exercise and check their answers around the class





Level tasks “Case Study”

method.

Translate the words.

Simple level

Wet, prepare, pointing at, swalloweb, palm tree, felt like, unable to move, rescue, flood, avalanche


Дымқыл, дайын, меңзеп, жұтып қой, пальма ағашы, мен қозғала алмайтындай сезіндім, құтқарылдым,су тасқыны, көшкін


Level tasks “Identification”

Ex:4 P:77 Middle level

Match the adjectives to their synonyms.



Level tasks. High level

Make 3.4 sentences using the appropriate words and placing yourself on Mark's piece




Fixing the stem

Umbrella”



Pupils read the text again and complete the sentences. Use two to words.

ANSWERS

1 to Thailand

2 went to the beach

3 a loud roar

4 swallowed him

5 him up

6 came to rescue them

7 lonely and lost

8 days later

9 to be alive

10 the locals




Students translate the given words


Pupils match the adjectives with their synonymous.

ANSWERS

1 c

2 a

3 b

4 f

5 d

6 е



ANSWERS

If I were Mark, I would feel shocked, lonely and helpless after such an experience, but at the same time, relieved to be rescued. I would also feel sorry for those people who lost their homes or didn't survive.


Students translate the words given in the umbrella

Descriptor:

- read the text

- complete the sentences.

Total: 2 point














Descriptor:

- Translates words

Total: 1 point





Descriptor:

- Understands the meaning of words

- Correctly matches

Total: 2 point





Descriptor:

- Uses key words.

- Instead of Mark, he makes a sentence by putting himself

- Explains the cause and consequences.

Total: 3 point





Card

Worksheet




Students book

Conclusion

5 min

FEEDBACK «Padlet board»

Home task:Learn the new words


Learners provide feedback on what they have learned at the lesson.


Poster Success





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
23.07.2025
99
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі