Материалдар / "Reality TV" 8сынып

"Reality TV" 8сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл тақырыпта теледидардың пайдалы және пайдасыз жақтары айтылған. Біздің жасөспірімдеріміз теледидарға тәуелді болып қалған сияқты.Әрине оның жақсы жағы да бар.Біз үйімізден шықпай көптеген жаңалықтарды біліп отырамыз. Жаман жағы басымдау деп ойлаймын. Өйткені теледидардан арсы,ұятты киноларды, мән мағынасы жоқ мультхикаяларды және мүлдем қажет етпейтін жарнамаларды беріп жатады. Жалпы айтқанда бұндай бағдарламалар жасөспірімдердің тәлім-тәрбиесіне және санасына кері әсер етеді.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
13 Қараша 2018
658
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short term plan
Term 2Unit 3"Entertainment and media"School: №90
Date:05_.10.2018Teacher’s name: Adikhanova A.S

Grade 8 А, Ә, Б, В, Г, ДNumber present:Number absent:
Theme of the lesson:Reality TV
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to8.C7 develop and sustain a consistent argument when speaking or writing8.R2 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts
Lesson objectives All learners will be able to:


  • identify the meaning of the text about reality TV.
  • applyregular and irregular verbs.


  • Most learners will be able to:


  • discuss and give opinions about reality TV.


  • Some learners will be able to:


  • express ideas about reality TV building extended sentences.
  • Value linksInformation and media literacy.
    Crosscurricular linksSocial studies.
    Previous learningExchanging opinions about TV.
    Useof ICTSmart board for showing a presentation, getting additional information, playing the audio files.
    Intercultural awarenessLearners share and compare popular reality shows in Kazakhstan and other cultures.
    Health and SafetyBreaks and physical activities used.
    Plan
    Planned timingsPlanned activitiesResources
    Beginning the lessonThe lesson greeting.The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.Warm up.Free talk.
  • What does it mean "reality show"?
  • What reality shows do you watch?
  • Do you know any reality shows that are about teenagers?
  • Would you like to go on a reality show?


  • Main ActivitiesEx.1 p.34.Prediction based on the title, pictures. Skimming.Answers:CEx.2 p.34.Detailed reading. Answering multiple-choice questions. Answers:1) b 2) c 3) b 4) c 5) aEx.3 p.34.Word formation activity.Classifying words.Answers:Regular verbs: live-lived, show-showed, love-loved, try-tried, attract-attracted, solve-solved, receive-received, follow-followedIrregular verbs: make-made, choose-chose, leave-left, win-won, broadcast-broadcast, become-became, do-did, try-triedEx.4 p.34.Quiz.Ex.5 p.34.Speaking in a form of discussion.

    CD



    Ending the lessonGiving the hometask.WB p.28. Self-assessment.
  • “Five”. Children draw a picture of their hand and write the most important things about the lesson on each finger. The thumb - something interesting, the index finger - something difficult, the middle one - something that was not enough, the ring finger - the mood, the little finger - the suggestions.


  • End1minFeedback: Teacher asks students what task was difficult to them and which pair worked well.

    Additionalinformation
    Differentiation –how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?Assessment –how are you planning to check learners’learning?Critical thinking

    Differentiation can be achieved through the selection of activities, identification of learning outcomes for a certain student, provision of individual support to learners, selection of learning materials and resources based on the individual abilities of learners.Assessment criteria:
  • Make an argument and evolve reasoning while speaking.
  • Identify particular information and details in reading passage.


  • Descriptor:A learner:
  • concludes ideas and arguments based on own experience.
  • completes sentences with right phrases.


  • Observation
  • Feedback on the work
  • Self-assessment
  • Students think critically, exploring, developing, evaluating and making choices about their own and others’ ideas






    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ