Материалдар / "Reality TV" 8сынып
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

"Reality TV" 8сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл тақырыпта теледидардың пайдалы және пайдасыз жақтары айтылған. Біздің жасөспірімдеріміз теледидарға тәуелді болып қалған сияқты.Әрине оның жақсы жағы да бар.Біз үйімізден шықпай көптеген жаңалықтарды біліп отырамыз. Жаман жағы басымдау деп ойлаймын. Өйткені теледидардан арсы,ұятты киноларды, мән мағынасы жоқ мультхикаяларды және мүлдем қажет етпейтін жарнамаларды беріп жатады. Жалпы айтқанда бұндай бағдарламалар жасөспірімдердің тәлім-тәрбиесіне және санасына кері әсер етеді.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
13 Қараша 2018
670
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short term plan

Term 2

Unit 3"Entertainment and media"

School: №90

Date:05_.10.2018

Teacher’s name: Adikhanova A.S


Grade 8 А, Ә, Б, В, Г, Д

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Reality TV

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

8.C7 develop and sustain a consistent argument when speaking or writing

8.R2 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • identify the meaning of the text about reality TV.

  • applyregular and irregular verbs.

Most learners will be able to:

  • discuss and give opinions about reality TV.

Some learners will be able to:

  • express ideas about reality TV building extended sentences.

Value links

Information and media literacy.

Crosscurricular links

Social studies.

Previous learning

Exchanging opinions about TV.

Useof ICT

Smart board for showing a presentation, getting additional information, playing the audio files.

Intercultural awareness

Learners share and compare popular reality shows in Kazakhstan and other cultures.

Health and Safety

Breaks and physical activities used.

Plan

Planned timings

Planned activities

Resources

Beginning the lesson

The lesson greeting.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

Warm up.Free talk.

  • What does it mean "reality show"?

  • What reality shows do you watch?

  • Do you know any reality shows that are about teenagers?

  • Would you like to go on a reality show?


Main Activities

Ex.1 p.34.Prediction based on the title, pictures. Skimming.

Answers:

C

Ex.2 p.34.Detailed reading. Answering multiple-choice questions.

Answers:

1) b 2) c 3) b 4) c 5) a

Ex.3 p.34.Word formation activity.Classifying words.

Answers:

Regular verbs: live-lived, show-showed, love-loved, try-tried, attract-attracted, solve-solved, receive-received, follow-followed

Irregular verbs: make-made, choose-chose, leave-left, win-won, broadcast-broadcast, become-became, do-did, try-tried

Ex.4 p.34.Quiz.

Ex.5 p.34.Speaking in a form of discussion.


CD



Ending the lesson

Giving the hometask.WB p.28.

Self-assessment.

  • Five”. Children draw a picture of their hand and write the most important things about the lesson on each finger. The thumb - something interesting, the index finger - something difficult, the middle one - something that was not enough, the ring finger - the mood, the little finger - the suggestions.


End

1min

Feedback: Teacher asks students what task was difficult to them and which pair worked well.


Additionalinformation

Differentiation –

how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment –

how are you planning to check learners’learning?

Critical thinking


Differentiation can be achieved through the selection of activities, identification of learning outcomes for a certain student, provision of individual support to learners, selection of learning materials and resources based on the individual abilities of learners.

Assessment criteria:

  1. Make an argument and evolve reasoning while speaking.

  2. Identify particular information and details in reading passage.


Descriptor:

A learner:

  • concludes ideas and arguments based on own experience.

  • completes sentences with right phrases.


  • Observation

  • Feedback on the work

  • Self-assessment

Students think critically, exploring, developing, evaluating and making choices about their own and others’ ideas





Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!