Rivers of the world

Тақырып бойынша 12 материал табылды

Rivers of the world

Материал туралы қысқаша түсінік
Rivers of the world
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan Term 2

Unit 3 Our planet


Lesson

Teacher name:


Date:

20.11.2024

Grade: 9 A, B

Number present:

absent:

Lesson title

Rivers of the world

Learning objectives


9.1.9.1Use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings.

9.4.2.1. understand specific information and detail in texts on a range of familiar general and curricular topics

9.4.4.1 read a wide range of extended fiction and non-fiction texts on familiar and unfamiliar general and curricular topics


Lesson objectives

Learners will be able to:

- identify facts and details in paragraphs and extended texts

- read authentic texts for pleasure and academic purposes

Value links

Integrity – Integrity is the quality of having strong moral principles. So, a person with integrity will always act with honesty and adhere to their own moral code regardless of what others do.

Plan


Stages / Time

Teachers’ actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

Warming-up

3 min














1.Greeting.

Ask about the weather, сhecking absence

Check home work











Psychological spirit:

1)Divide class into three groups.

Lead – In













The wish flower” method helps to start the lesson with good wishes to each other.


The aims:

-To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

-Learn new words

-Practice them

-Ask and answer

Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .




Students express their ideas


How many rivers are there in Kazakhstan?


1 point


«The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

Good job!

Well done!”



Shape1

Good job!





Pictures




PPT








Middle of the lesson

Presentation part.

37 min













Ex:1 P:37

Introduce the topic and listen and read for specific information

Ask Ss to look at the pictures. Then elicit their guesses in answer to the questions.

Play the recording Ss listen and follow the text in their books and find out.


Differentiation:

«Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.


Ex: 2 P:37

Read for specific information (comprehension questions)

Give Ss some time to read the text and answer the questions.

Check Ss answers.


Work in groups

Each group should present one river on a poster


ООП






LS - A








Ex: 3 P:37 LS- B

Complete a table and present rivers in pairs

Explain the task. Ss copy the table into their notebooks and complete it with information from the texts.

Ask various Ss to present the rivers to the class using the completed

table

LS- C

Find key words from the text


-Make CCQ questions

True / False



Students look at the pictures.













Students read the text and answer the questions.

ANSWERS:

1 You can cross the River Thames by bridge a y cable car.

2 It begins in the Cotswold Hills and ends in the North Sea.

3 It freezes over.

Student Discuss the questions about the situation in your town or city














Students copy and complete the table.

ANSWERS:


















Descriptor:

- read the text

- answer the question.

Total: 2 point




Descriptor:

-make a presentation

Total: 3 point

















Descriptor:

- copy and complete the table

Total: 2 point







Descriptor:

-choose true or false

Total: 2 point







Cards


Student’s book





Worksheets





Student’s book




End of the lesson

5 min









Giving the hometask.

Ex: make a poster, learn new words

Self-reflection


Peer-assessment. Two stars and a wish.

  • You did a really good job on ...

  • I really like how you ...

Maybe you could ...

Students use their stickers to show their knowledge according to the lesson.

Poster Success







































Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
21.02.2025
132
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі