Тақырыбы: "Руханият-бейбітшілік пен келісімге
жол"
Мақсаты:
Тәрбиеленушілерді "руханият" , "толеранттылық"
ұғымдарымен, толерантты және төзімсіз тұлғаның негізгі белгілерімен
таныстыру;
Міндеттері:
Білім беру:
1.
Оқушыларға басқаларды құрметтеу неге маңызды екенін түсінуге
көмектесу.
2.
Оқушыларға проблемаларды бейбіт жолмен шеше білу өте маңызды екенін
түсіндіру.
Дамытушылық:
1.
Сөйлеуді дамыту, оқушылардың сөздік қорын байыту.
2.
Іскерліктерін қалыптастыру және өз ой-пікірлерін жетік білу, өзара
құрметтеуге, бөтен пікірі.
Тәрбиелік:
1.
Оқушылардың өзіне, достарына, сыныптастарына, сыныптастарына,
кешіруге деген ықыласы мен қабілетіне оң көзқарас
қалыптастыру.
Тәрбие сағатының
барысы:
- Бүгін біздің әңгімеміз
Рухани келісім күніне арналды, тура 24 жыл бұрын 1993 жылғы 18
қазанда Қазақстанда Дүниежүзілік Рухани Келісім Конгресі өтті. 24
жыл бұрын дөңгелек үстелге барлық мәселелерді талқылау және діндер
арасындағы рухани келісімге келу үшін барлық дін өкілдері жиналды.
Рухани келісім қоғамдағы толеранттылықсыз мүмкін емес. Қазіргі адам
міндетті түрде толерантты болуы керек.
Толерантты адам-өзін-өзі бағалау сезімі бар және
басқаларды құрметтейтін адам. Толеранттылық жеке адамның, топтың,
жалпы қоғамның жоғары рухани және интеллектуалдық дамуының белгісі
болып саналады.
Өмірде адам әртүрлі ұлт өкілдерімен, әлеуметтік
топтармен қарым-қатынас жасайды, сондықтан өз халқының да, басқа
мәдениет пен дін өкілдерінің де мәдени құндылықтарын құрметтеуді
үйрену, ортақ тіл табуды үйрену маңызды. Сонымен қатар, төзімділік
адамның сапасы ретінде жаңа күтпеген жағдайларға сәтті бейімделу
үшін қажет деп саналады. Төзімділікке ие емес адамдар, категориялық
түрде көрсете отырып, өмір бізден талап ететін өзгерістерге
қабілетсіз.
І. Жаңа ұғыммен танысу.
Тәрбиеші: төзімділік (лат. tolerantia-шыдамдылық) - бұл
біздің әлемнің мәдениеттерінің бай алуан түрлілігін, өзін-өзі
көрсету формалары мен адам тұлғасын көрсету тәсілдерін құрметтеу,
қабылдау және дұрыс түсіну.
Тәрбиеші: жақында толеранттылық туралы айту сәнге айналды,
толеранттылық мәселесі өте өзекті. Сіз қалай ойлайсыз,
неге?
Балалар: агрессивтіліктің, қақтығыстардың, қылмыстың
белсенді өсуі байқалады.
-
Төзімділік сөзін мен күн түрінде бейнеледім. Жауаптарыңызды
сәулелер түрінде суреттейік. (Қатысушылар өз пікірлерін айтады).
Мысалы:
Кез-келген адам өмірде әртүрлі әрекеттер жасайды.
Кейбір жағдайларда ол дұрыс әрекет етеді және өзінің жақсы
қасиеттерін көрсетеді, бірақ кейде ол болады және
керісінше...
-
Енді толерантты тұлғаға тән қасиеттер мен толерантты тұлғаға тән
белгілерді бөлейік:
Шыдамдылық, әзіл сезімі, түсінбеушілік,
басқалардың пікірін құрметтеу, елемеу, өзімшілдік, ізгілік,
өзін-өзі басқару қабілеті, төзбеушілік, немқұрайдылықты білдіру,
ашуланшақтық, әңгімелесушіні тыңдау қабілеті, немқұрайлылық,
цинизм, түсіну және қабылдау, сезімталдық, қызығушылық, гуманизм,
қозғалмайтын агрессивтілік.
ІІ. "Сиқырлы
дүкен"жаттығуы
Жүргізуші қатысушыларға шынайы толерантты адамдар
деп санау үшін қандай қасиеттер жетіспейтінін анықтауға мүмкіндік
береді.
Енді 2 "Сиқырлы Дүкен"ойынын ойнайық. Мұнда
қандай қасиеттер бар. Оның кейбір қасиеттері бар деп ойлайтындар
оны дүкеннен алып, осы сапа жеткіліксіз деп санайтын оқушыға
береді.(Барлығы қатысады).
Төзімділік
Білу сострадать
Кешіре білу
Ыстық мінез
Бір
нәрсені бірге жасауға деген ұмтылыс
Мейірімділік
Гуманизм Ізгілік
Басқалардың құқықтарын
құрметтеу
Ұстамдылық
Басқасын сол қалпында қабылдау
Кешіре білу
Жомарттық
Руханият
Әдептілік
ІІІ."Төзімділік ағашы"
тапсырмасы
-
Әрқайсысын парақшадан алыңыз және оларға жазыңыз, сіздің ойыңызша,
балалар үйі толеранттылық кеңістігіне айналуы үшін, яғни ондағы
қатынастар мүмкіндігінше толерантты болуы үшін не істеу керек.
(Оқушылар қағаз парақтарына кез-келген ағаш парағы түрінде мектеп
"толеранттылық кеңістігіне" айналуы үшін не істеу керек екенін
жазады, жапырақтары жапырақтары жоқ ағаштың символдық үлгісіне
жабыстырылады және ол сыныпта ілінеді.)
ІV. Проблемалық жағдайларды
шешу.
Топтардағы жұмыс.
Тәрбиеші. Әр
түрлі жағдайларда төзімділік танытуды үйренейік.
Әр
топ жағдайды сипаттайтын тапсырма алады. Қажет болса кеңесу тырысу
естуге әрбір айту және жалпы шешімі қалай әр түрлі
жағдайларда.
1 жағдаят.
Дәлізде ойнау кезінде біреу сізді қатты итеріп
жіберді. Сен қалай поступишь с обидчиком?
2 жағдаят.
Сыныптағы балалар бір-біріне ұялы телефондарын
көрсетті. Пашада телефон жоқ. Жігіттер оған күле бастады. Сенің
қандай?
3 жағдаят.
Сіздің досыңыз сіздің күнделігіңізге рұқсатсыз
қарап, жігіттерге сізде қандай белгілер бар екенін айта бастады.
Сен қалай поступишь?
4 жағдаят.
Сізде топта біртүрлі бала бар. Ол күлкілі
сөйлейді, ерекше әрекеттер жасайды, бірақ ешкімге жамандық
жасамайды. Жігіттер оны мазалай бастады. Сенің
қандай?
Балалар топтарда жағдайды талқылайды, спикерді
таңдап, топтың жалпы шешімін айтады.
-
Сонымен, кез-келген жанжалды шешудің мақсаты қандай? Балалардың
жауаптары.
Қорытынды:
жанжалды жанжалдан сындарлы диалогқа айналдыру және ымыраға келу
(екі жақ та жеңілдіктерге барады)
-
Соңында балалар үйі – үлкен отбасы деп айтқым келеді. Мен бұл
отбасында әрдайым мейірімділік, құрмет, өзара түсіністік орнағанын
қалаймын, ант та, жанжал да болмайды. Біреу сіз туралы жаман
сөйледі ме?
-
Сол кезде сіз не сезіндіңіз?
-
Сіз біреу туралы жаман сөйлестіңіз бе?
-
Бұл адам не сезінді деп ойлайсыз?
-
Балалар, мұндай жағдайларда адамдар бір-біріне ашуланады, кейде
күресуге деген ұмтылыс пайда болады. Адамдар бірге туындаған
мәселелерді бейбіт жолмен шешуі керек. Күрес проблемаларды шешудің
ең жақсы тәсілі емес.
-
Сіз туралы мейірімді және жақсы сөздер айтылғанын есту әрқашан өте
жақсы. Сізге не істеу жағымды – адамдарға жақсы сөздер немесе
жағымсыз сөздер айту керек пе?
-
Сізге қандай тәлім-тәрбие әлемде өмір сүруге
көмектеседі?
Балалар: Алтын ереже: "адамдарға сізге қалай қарау керек
болса, солай жасаңыз.
Тәрбиеші: біз
өзімізді жақсы жаққа өзгерте аламыз ба?
-
Адам өзін жақсы жаққа өзгертуге, өзімен және басқалармен тату өмір
сүруге ұмтылуы керек.
-
Бізге толерантты болуға не көмектеседі? Төзімді?
Балалар: руханият пен толеранттылық қағидаларын білу және
сақтау.
Тәрбиеші: мен
сізге жанжал жағдайында өзін қалай ұстау керектігін үйрететін
жадынама ұсынғым келеді.
Жадынама.
* Ашуланған кезде сабырлы
болыңыз.
• Владей собой, имей шыдамдылық және
хладнокровие.
* Әңгімелесушіні тыңдауға шыдамдылық
танытыңыз.
* Өз көзқарасыңызды тыныш
түсіндіріңіз.
• Ойлан, содан дау
туындады.
Бейнетаспа көру. "Нақылда о гвоздях және
обидах.»
V. Рефлексия. "Толеранттылық Ағашы"
Стратегиясы
Слайд № 12. Егер әркім бір-біріне шыдамды болса,
онда біз бірге әлемді толерантты етеміз
-
Енді біздің үйде дәстүрлі төзімділік ағашын өсіреміз. Ол үшін біз
шығармашылық жұмыс жасаймыз. Біздің ағаш жапырақтарды гүлдеп,
жасылға айналсын. Біз ағаштың тәжін "толеранттылық
мектебі"тақырыбындағы мәлімдемелеріңіз бар парақшалардан жасаймыз.
Әрқайсыңызды парақшадан алыңыз және оларға біздің сынып, мектебіміз
толеранттылық кеңістігіне айналуы үшін не істеу керектігін жазыңыз,
яғни олардағы қатынастар мүмкіндігінше толерантты болуы үшін. Содан
кейін жапырақтарды ағашқа жабыстырыңыз....
Үлгі жазулар:
1. Керек барлық сүю және
құрметтеуге.
2. Мектеп пен үйді таза
ұстаңыз
3. Бір-бірін түсіну.
4. Үйрену кешірімді.
5. Бір-бірін, отбасы мүшелерін
қорғаңыз.
6. Мүмкін курстастарына
төзімді.
7. Қарттарды құрметтеу.
8. Есту және тыңдау
мүмкіндігі.
9. Кеңес бере білу, басқаның кеңесін
тыңдау.
10. Үлкендердің пікірін
тыңдау.
11. Бір-біріне дауыс
көтермеңіз.
12. Быть милосердными.
13. Бәріне жанашырлық.
14. Қабылдауға адамдар осындай, қандай олар
бар.
15. Толерантты болу.
16. Өзгелердің пікіріне, сеніміне,
мінез-құлқына төзімділік таныту.
17. Басқа адамның құқықтарын
құрметтеу.
18. Ата-аналармен ынтымақтасу, оны мақтан
тұту
Менің тілектерім:
* Балалар, басқалармен бірге олар сізбен бірге
болғысы келетіндей әрекет етіңіз.
* Мейірімді болыңыз: сүйетін, Мұқият, шыдамды,
қамқор, мейірімді, қоштасу.
* Сенімді болыңыз: адал, шыншыл, жүрегі таза,
уәделеріңізді орындаңыз.
* Қамқор болыңыз: сыпайы, мұқият,
мейірімді.
* Жомарт болыңыз: ашкөз емес, риясыз, Жомарт
емес, көмектесуге дайын.
-
Осының бәрі сізге бейбітшілік пен рухани келісімде өмір сүруге
көмектеседі