Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Sample questions and mark scheme Tasks for the Summative Assessment for term 4


    Listening

    Task 1. Listen to the recording and choose the best option A, B, C or D.

    Use the link to listen: http://www.esl-lab.com/story1/storysc1.htm

    1. What did the man report to the police officer? He reported about [1]

      1. flying object.

      2. unusual home.

      3. pristine hill.

      4. strange car.


    1. What did the man see FIRST when he was returning home from the party? [1]

      1. headlights of a driving car

      2. low flying airplane

      3. bright light of a sauce

      4. nocturnal giant sea creature


    1. Where was the man coming from when he first saw the Unidentified Flying Object (UFO)? [1]

      1. He was returning home from a party.

      2. He just got off work when he saw the UFO.

      3. He was driving home from a restaurant.

      4. He was returning home from the school.


    Task 2. Complete the given sentences. Write no more than TWO words.

    1. The car was attached by a huge, long-haired _______ _ [1]

    2. Probably the beast took the man into a round _____ _ [1]

    3. The Police Officer offered the man a help of a ______ __ [1]


    Total [6]



    Reading

    Search for Supernova

    Sometimes a star explodes. The explosion is called a supernova. Supernovas are the biggest explosions that happen in space. They are one of the most powerful events in the universe. Usually, changes to planets and stars happen very, very slowly. For example, it took millions of years for our solar system to form. That is a very long time. A supernova, however, happens very quickly. The explosion lasts only about 15 seconds.

    In Galaxies Far, Far Away

    A galaxy is a system of millions of stars and the planets that circle them. Our solar system is in the Milky Way galaxy. In galaxies like ours, there are two or three supernovas every hundred years. There are many, many galaxies in the universe. Scientists can usually observe a few hundred supernovas every year.

    Ingredients for Planets

    Supernovas are important for shooting elements into the universe. Everything in the Universe is made of matter, and matter is made of elements. Huge stars are kind of like factories. The burning core of a star cooks up the elements needed to make everything else in the universe. When a star explodes, it shoots the elements into space. Eventually, the elements form new stars and new planets. These become solar systems, which make up galaxies. The elements are ingredients for making planets, moons, and even us!

    Task 1. Read the questions and choose the best option A, B, C or D.


    1. Which question is answered in the section "Search for Supernovas"? [1]

      1. What causes supernovas?

      2. Who can discover supernovas?

      3. Where do supernovas happen?

      4. Why do scientists study supernovas?


    1. What information do you get from the section "Ingredients for Planets"? [1]

      1. details about what kinds of stars can eventually become supernovas

      2. facts about how long most supernovas last

      3. details about what causes supernovas to happen

      4. facts about how supernovas help make other things in the universe


    1. Which detail from the article BEST states its MAIN idea? [1]

      1. A galaxy is a system of millions of stars and the planets that circle them.

      2. Everything in the Universe is made of matter, and matter is made of elements.

      3. There are many, many galaxies in the universe.

      4. Supernovas are one of the most powerful events in the universe.


    Task 2. Answer the following questions using NO MORE THAN TWO WORDS or/and a NUMBER from the text.

    1. What is the duration of a supernova?

    ___ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _

    1. What does star explosions necessary for?

    ___ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _

    1. Where are elements to create new planets evolved?

    ___ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _

    [1]


    [1]


    [1]



    Total [6]



    Writing

    Task. Read the beginning of the story and continue it. Open the brackets in the final sentence correctly.

    It is the year 3034. We are on our way to visit unknown planet Bibblebop in a faraway galaxy. Our huge spaceship flies for months past planets, stars and galaxies. At last, we have arrived. We open a door and look out – this planet is very green. There is an alien behind the tree. He is very scary… (why he feels some terror, what happened next)


    (Express your feelings to this planet and people, write the end of your story)


    If we (decide) to make a living at this planet some years ago, we (have) so many problems now.

    Total [6]

    SPEAKING

    Students work in pairs. They are suggested two pictures (as the example below) to show own point of view on suggested ideas. They ask and answer to the questions of each other.


    Card 1

    You can see two pictures. Discuss with your friend the topic of the pictures. Ask questions, agree or disagree. You have 1 minute to prepare your speech and 2-3 minutes to speak. Questions can help you to organise your answer.


    1. Would you like to travel into space? Why or why not?

    2. What do you think about space tourism?

    3. How important is learning about space?

    4. Which planet in our solar system is the smallest?

    5. Which planet in our solar system is closest to the sun?

    6. Which planet in our solar system is farthest from the sun?


    Card 2

    You can see two pictures. Discuss with your friend the topic of the pictures. Ask questions, agree or disagree. You have 1 minute to prepare your speech and 2-3 minutes to speak. Questions can help you to organise your answer.



    1. Will humans ever travel to different solar systems? Why or why not?

    2. What is the most interesting thing you know about space?

    3. Have you ever seen any of the following movies: ET, Alien, Star Wars? Which one is your favorite? Why?

    4. Which planet in our solar system would you most want to visit?

    5. How is the Earth unique in our solar system?

    6. Do you think life exact on other solar systems?


    Total [6] Total marks /24

    Mark scheme Listening and Reading


    Question №

    Answer

    Mark

    Additional information

    Listening

    1

    2

    3


    4


    5


    6

    A

    1


    C

    1


    A

    1


    creature

    1


    flying saucer

    1


    (great) therapist

    1


    Reading

    1

    2

    3


    4


    5


    6

    C

    1


    D

    1


    D

    1


    15 seconds

    1

    Full answers are not accepted.

    shooting elements

    1

    (burning) core

    1

    Total marks

    12




    CRITERIA FOR MARKING WRITING

    Mark scheme Writing and Speaking

    Give a mark out of 6 for each criterion (content, organisation, vocabulary, grammar and punctuation) and then calculate a mean to give an overall total out of 6. All fractional marks should be rounded up to the closest whole mark.


    Mark / Criterion

    Content (relevance and development of ideas)

    Organisation (cohesion, paragraphing, and format)

    Vocabulary (style and accuracy)

    Grammar (style and accuracy) and Punctuation (accuracy)







    6

    • All content is relevant to the task.

    • The register completely corresponds to the requirements of the task; consistent and intentional misuse of register* may indicate a writer’s personal style.

    • All content points are fully addressed and developed in a balanced way.

    *Such misuse of register should not harm the format of writing.

    • Uses a wide range of connectors accurately; referencing is mostly clear.

    • Uses paragraphs to separate ideas; all paragraphs revolve around one idea or a set of like ideas; the size of each paragraph allows for a proper and

      Жүктеу
      ЖИ арқылы жасау
      ЖИ арқылы жасау
      bolisu
      Бөлісу
      1 - айлық
      Материал тарифі
      -96% жеңілдік
      00
      05
      00
      ҚМЖ
      Ашық сабақ
      Тәрбие сағаты
      Презентация
      БЖБ, ТЖБ тесттер
      Көрнекіліктер
      Балабақшаға арнарлған құжаттар
      Мақала, Эссе
      Дидактикалық ойындар
      және тағы басқа 400 000 материал
      Барлық 400 000 материалдарды шексіз
      жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
      1 990 ₸ 49 000₸
      1 айға қосылу
      Материалға шағымдану

      Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

      Жариялаған:
      Тилекши Тасболат
      13 Мамыр 2024
      415
      Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

      SA for term 4 grade 10 action

      Тақырып бойынша 11 материал табылды

      SA for term 4 grade 10 action

      Материал туралы қысқаша түсінік
      SA for term 4 grade 10 action
      Материалдың қысқаша нұсқасы

      Sample questions and mark scheme Tasks for the Summative Assessment for term 4


      Listening

      Task 1. Listen to the recording and choose the best option A, B, C or D.

      Use the link to listen: http://www.esl-lab.com/story1/storysc1.htm

      1. What did the man report to the police officer? He reported about [1]

        1. flying object.

        2. unusual home.

        3. pristine hill.

        4. strange car.


      1. What did the man see FIRST when he was returning home from the party? [1]

        1. headlights of a driving car

        2. low flying airplane

        3. bright light of a sauce

        4. nocturnal giant sea creature


      1. Where was the man coming from when he first saw the Unidentified Flying Object (UFO)? [1]

        1. He was returning home from a party.

        2. He just got off work when he saw the UFO.

        3. He was driving home from a restaurant.

        4. He was returning home from the school.


      Task 2. Complete the given sentences. Write no more than TWO words.

      1. The car was attached by a huge, long-haired _______ _ [1]

      2. Probably the beast took the man into a round _____ _ [1]

      3. The Police Officer offered the man a help of a ______ __ [1]


      Total [6]



      Reading

      Search for Supernova

      Sometimes a star explodes. The explosion is called a supernova. Supernovas are the biggest explosions that happen in space. They are one of the most powerful events in the universe. Usually, changes to planets and stars happen very, very slowly. For example, it took millions of years for our solar system to form. That is a very long time. A supernova, however, happens very quickly. The explosion lasts only about 15 seconds.

      In Galaxies Far, Far Away

      A galaxy is a system of millions of stars and the planets that circle them. Our solar system is in the Milky Way galaxy. In galaxies like ours, there are two or three supernovas every hundred years. There are many, many galaxies in the universe. Scientists can usually observe a few hundred supernovas every year.

      Ingredients for Planets

      Supernovas are important for shooting elements into the universe. Everything in the Universe is made of matter, and matter is made of elements. Huge stars are kind of like factories. The burning core of a star cooks up the elements needed to make everything else in the universe. When a star explodes, it shoots the elements into space. Eventually, the elements form new stars and new planets. These become solar systems, which make up galaxies. The elements are ingredients for making planets, moons, and even us!

      Task 1. Read the questions and choose the best option A, B, C or D.


      1. Which question is answered in the section "Search for Supernovas"? [1]

        1. What causes supernovas?

        2. Who can discover supernovas?

        3. Where do supernovas happen?

        4. Why do scientists study supernovas?


      1. What information do you get from the section "Ingredients for Planets"? [1]

        1. details about what kinds of stars can eventually become supernovas

        2. facts about how long most supernovas last

        3. details about what causes supernovas to happen

        4. facts about how supernovas help make other things in the universe


      1. Which detail from the article BEST states its MAIN idea? [1]

        1. A galaxy is a system of millions of stars and the planets that circle them.

        2. Everything in the Universe is made of matter, and matter is made of elements.

        3. There are many, many galaxies in the universe.

        4. Supernovas are one of the most powerful events in the universe.


      Task 2. Answer the following questions using NO MORE THAN TWO WORDS or/and a NUMBER from the text.

      1. What is the duration of a supernova?

      ___ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _

      1. What does star explosions necessary for?

      ___ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _

      1. Where are elements to create new planets evolved?

      ___ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _

      [1]


      [1]


      [1]



      Total [6]



      Writing

      Task. Read the beginning of the story and continue it. Open the brackets in the final sentence correctly.

      It is the year 3034. We are on our way to visit unknown planet Bibblebop in a faraway galaxy. Our huge spaceship flies for months past planets, stars and galaxies. At last, we have arrived. We open a door and look out – this planet is very green. There is an alien behind the tree. He is very scary… (why he feels some terror, what happened next)


      (Express your feelings to this planet and people, write the end of your story)


      If we (decide) to make a living at this planet some years ago, we (have) so many problems now.

      Total [6]

      SPEAKING

      Students work in pairs. They are suggested two pictures (as the example below) to show own point of view on suggested ideas. They ask and answer to the questions of each other.


      Card 1

      You can see two pictures. Discuss with your friend the topic of the pictures. Ask questions, agree or disagree. You have 1 minute to prepare your speech and 2-3 minutes to speak. Questions can help you to organise your answer.


      1. Would you like to travel into space? Why or why not?

      2. What do you think about space tourism?

      3. How important is learning about space?

      4. Which planet in our solar system is the smallest?

      5. Which planet in our solar system is closest to the sun?

      6. Which planet in our solar system is farthest from the sun?


      Card 2

      You can see two pictures. Discuss with your friend the topic of the pictures. Ask questions, agree or disagree. You have 1 minute to prepare your speech and 2-3 minutes to speak. Questions can help you to organise your answer.



      1. Will humans ever travel to different solar systems? Why or why not?

      2. What is the most interesting thing you know about space?

      3. Have you ever seen any of the following movies: ET, Alien, Star Wars? Which one is your favorite? Why?

      4. Which planet in our solar system would you most want to visit?

      5. How is the Earth unique in our solar system?

      6. Do you think life exact on other solar systems?


      Total [6] Total marks /24

      Mark scheme Listening and Reading


      Question №

      Answer

      Mark

      Additional information

      Listening

      1

      2

      3


      4


      5


      6

      A

      1


      C

      1


      A

      1


      creature

      1


      flying saucer

      1


      (great) therapist

      1


      Reading

      1

      2

      3


      4


      5


      6

      C

      1


      D

      1


      D

      1


      15 seconds

      1

      Full answers are not accepted.

      shooting elements

      1

      (burning) core

      1

      Total marks

      12




      CRITERIA FOR MARKING WRITING

      Mark scheme Writing and Speaking

      Give a mark out of 6 for each criterion (content, organisation, vocabulary, grammar and punctuation) and then calculate a mean to give an overall total out of 6. All fractional marks should be rounded up to the closest whole mark.


      Mark / Criterion

      Content (relevance and development of ideas)

      Organisation (cohesion, paragraphing, and format)

      Vocabulary (style and accuracy)

      Grammar (style and accuracy) and Punctuation (accuracy)







      6

      • All content is relevant to the task.

      • The register completely corresponds to the requirements of the task; consistent and intentional misuse of register* may indicate a writer’s personal style.

      • All content points are fully addressed and developed in a balanced way.

      *Such misuse of register should not harm the format of writing.

      • Uses a wide range of connectors accurately; referencing is mostly clear.

      • Uses paragraphs to separate ideas; all paragraphs revolve around one idea or a set of like ideas; the size of each paragraph allows for a proper and

        Жүктеу
        bolisu
        Бөлісу
        ЖИ арқылы жасау
        Файл форматы:
        docx
        Шет тілі Сабақ жоспары 10 сынып
        13.05.2024
        415
        Жүктеу
        ЖИ арқылы жасау
        Жариялаған:
        Тилекши Тасболат
        Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
        шағым қалдыра аласыз
        Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
        Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
        Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
        Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
        Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
        Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
        Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
        Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
        Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
        Министірлікпен келісілген курстар тізімі

        Химия пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Тарих пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Биология пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Ағылшын тілі пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        География пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Информатика пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Мектепке дейінгі білім беру

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Дене шынықтыру

        пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Білім алушылардың білім сапасын арттыру

        мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Инклюзивті білім беру

        жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ
        Ғылыми-әдістемелік орталығы
        Редакциямен байланыс
        +7 (771) 234-55-99
        Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
        жұма, 9:00 – 18:00
        Мекенжай:
        Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
        4 этаж, 406-кабинет
        Электронды пошта
        ustaztilegi@gmail.com
        Сведения об организации
        Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
        Политика конфиденциальности
        Сведения об организации