Сабақ

Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ
Авторы:
13 Наурыз 2025
145
0 рет жүктелген
Материал тегін
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Unit: 4. Weather.






Lesson 28

School: T.Amandosov


Teacher’s name:Tokabaeva.Ainur


Date:14.12.24year


Grade: 3ә

Number present:

absent:0

Lesson title

Phonics

Learning objectives

3.1.1.1 recognise the sounds of phonemes and phoneme blends in words

3.2.1.1 pronounce various sounds of phonemes and phoneme blends using appropriate stress, rhythm, and intonation

3.3.1.2 identify and read separate sounds (phonemes) within words, which may be represented by more than one letter

Lesson objectives

(assessment criteria)

Learners will be able to:

-To recognise the upper- and lower-case forms of the letters e, f, g, h and to associate them with their corresponding sounds

-To pronounce the sounds /e/, /f/, /g/, /h/ on their own and at the beginning of words

-To learn the names of letters e, f, g, h

Values ​​and its purpose:

Unity and Solidarity

Ability to listen, understand and conduct dialogue


Stages/

Time

Teachers actions

Students actions

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

5 min

Organization moment :

1.Greeting. . (Whale class, Individually)

Warm-up

Play "Twelve months in a year" song (CD 39).

Write months on board, chant together, then erase and have students say them individually.

Lead – In

Use flashcards to introduce seasons vocabulary (spring, summer, autumn, winter) and "season" word. Model pronunciation.

Ask students about weather and activities in each season. Find out their favorite season.

D iscuss hibernation and why animals might do it (winter, cold weather, less food).












Listen and sing along to the song.

Repeat months after teacher, then individually.

Help classmates who struggle to remember.


Repeat vocabulary words after teacher. Describe weather and activities associated with each season.

Share their favorite season.

Discuss reasons for hibernation.






Teacher controles the process, gives feedback and asks additional questions if it’s nessasery.

Teacher

evaluate pupils with phrases like:

Good job!

Well done!”

Formative Assessment

Total:1point



pictures

Middle of the lesson

Presentation part.

35 min


Task. I

Ex:1 P:29

Listen, point and repeat.

Play recording (CD 43) for students to listen and point to pictures of seasons (Exercise 1).

Repeat activity with students saying the words chorally and individually.



Pupils listen to recording, point to pictures, and repeat vocabulary.

Participate in choral and individual repetition.




T’s feedback


Descriptor:

-listen to recording

-point to the pictures

- repeat vocabulary.

Total: 3 point




CD 43




Task II

Ex: 2 P: 29

Introduce story about a bear (CD 44). Ask students to predict the story based on pictures. Write predictions on the board.

Play recording twice: first for silent listening, second for comprehension.

Ask comprehension questions about the story (weather, bear's location, waking up, activities).


Learner look at pictures and predict the story.

Listen to the story and answer questions.







T’s feedback


Descriptor:

- look at pictures

- predict the story.

-answer the question

Total: 3 point




Worksheet



Task. III

Ex: 3 P: 29

Read questions from "Read and answer" section. Allow time for individual and partner checking of answers. Discuss answers as a class.

Explain the phrase "in" when referring to seasons (Let's Learn! box).

Learners read questions, find answers in the text, and write them down. Check answers with partners. Participate in class discussion.


Self -assessment


Descriptor:

- read questions

- find answers in the text

-discuss with class

Total: 3 point


CCQ

https://wordwall.net/ru/resource/4430035


End of the lesson

5 min

Ask students to find 3 objects at home of different sizes and measure them using a ruler or tape measure. Encourage them to write down the object, its measurement, and the unit of measurement (e.g., book - 25 cm).


Poster Success


Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі