Сабақтың
басы
Ынтымақтастық атмосферасын
қалыптастыру
5
минут
|
«Миға
шабуыл» стратегиясы (Карточкалар көмегімен берілген
сұрақтарға жауап беру)
1. Математикадағы “” және
“_________деп аталады.
2. Мұндағы, “” және
“
3. Координаталық сәуледе
кіші сан_______жақтағы нүктемен, ал одан үлкен сан ____жақтағы
нүктемен кескінделеді.
4.Салыстырылатын екі
натурал санның разрядтар саны __________.
5. Разрядтар саны әр түрлі
екі натурал санның қайсысының разряды __________ болса, сол сан
үлкен болады.
6.Салыстырылатын екі
натурал санның разрядтар саны
__________________.
7.Разрядтар саны бірдей екі
натурал сан жоғарғы разрядтарынан бастап _______________ разрядтары
бойынша салыстырылады.
8.Егер екі натурал санның
разрядтар саны бірдей және аттас разрядтардағы цифрлары бірдей
болса, онда мұндай натурал сандар
өзара___________________болады.
9.Кез келген 3 санды
салыстыру___________түрінде жазылады.
10.Қос
теңсіздіктер___________ саннан бастап
оқылады.
|
Шаттық
шебері
|
Сабақтың
ортасы
8
минут
|
I тәсіл. Натурал сандарды
санауы бойынша
салыстыру.
Анықтама:
Екі натурал санды санағанда
өсуретімен алғашқы айтылғаны кіші, ал кейін айтылғаны үлкен
болады.
Мысал
келтіріңдер:
II тәсіл. Натурал сандарды
жазылуы бойынша
салыстыру.
Анықтама:
Екі натурал санның жазылуында
қайсысының разряды үлкен болса, сол сан үлкен және қайсысының
разряды кіші болса сол сан кіші болады.
Мысалы, 101 > 99, өйткені
101 санның жазылуында үш разряд, ал 99 санның жазылуында екі разряд
бар, яғни 101 санның разрядтар саны 99 санның разрядтар санынан
көп.
Анықтама: Разрядтары бірдей
екі натурал санның қайсысының
(солдан оңға қарай) бірдей разрядтағы цифры үлкен болса, сол сан
үлкен болады.
Мысалы,
себебі
3>1.
Салыстырыңдар: 5814 □ 5814,
6230□6240
Анықтама:
Екі натурал
санның разрядтар саны мен
бірдей разрядтағы цифрлары бірдей
болса, онда олар тең болады.
Мысалы,
III тәсіл. Натурал сандардың
координаталық сәуледе орналасуы бойынша
салыстыру.
Анықтама:
Екі натурал
санның координаталық сәуледе сол
жақта орналасқаны кіші, ал оң жақта орналасқаны үлкен
болады.
Мысалы,
О
1-сурет
0 1 14
19
19 саны 14 санының оң жағында
орналасқан, сондықтан 19 >14.
Егер қандай да бір сан біреуі
сол жағында, ал екіншісі оң жағында орналасқан екі санмен
салыстырылса, онда қос теңсіздік
қолданылады.
Мысалы,
О
•
• • • 2-сурет
0 1 12 15
19
15 саны
координаталық сәуледе 12 санының оң жағында, ал 19 санының сол
жағында орналасқан. Онда 12<15 <19 деп жазамыз. Мұндай
жазуды қос
теңсіздік дейміз.
12<15 <19 қос
теңсіздігінің оқылуы:
-15 саны 12-ден
үлкен, бірақ 19-дан кіші немесе 15 саны 19-дан кіші, 12-ден
үлкенОқулықтағы тапсырмалармен
жұмыс жүргізу.
Қосымша
тапсырма.
.
Белгісіз цифрлары жұлдызшалармен ауыстырылатын сандарды
салыстырыңдар:
1)3**
және 7*;
2) 42*
және 81*;
3) **1
және ***4;
4)45**9
және 36**2;
5) 56**3
және 54***3;
6)***7
және **7.
Теңсіздіктегі жұлдызшаның орнына теңсіздік тура болатындай
ең кіші сан шығатын цифрды
қойыңдар:
1)3715
371*;
2) 476*8
;
3) *3 204
63204;
4)1*296 10
497;
5) 104 927 *3
812;
6)*65 913
397 224.
|
Таныстырылым, оқулықпен
жұмыс
|
Аяқталуы
16
минут
Қызықты
тапсырма
8
минут
|
5, 0
және 3 цифрларының әрқайсысы бір рет қана пайдаланып, үш таңбалы
сандарды жазыңдар. Осы сандардың ең үлкені ең кішісінен қанша
артық?
Шешуі:
305;
350; 503; 530 сандары; 530-305=225-ке
артық.
Сандарды кему ретімен
ата:
25 , 98 , 78 , 64 , 52 , 46
, 89 , 87
48 , 32 , 23 , 19 , 91 , 84
, 71 , 17
Сандарды өсу ретімен
ата:
18 , 28 , 5 , 14 , 15 , 29
, 105
189 , 156 , 12 , 31 , 178 ,
10
Жауабы:
Сандарды кему ретімен
ата:
98 , 89 , 87 , 78 ,64 , 52
, 46 , 25
91 , 84 , 71 , 48 , 32 , 23
, 19 , 17
Сандарды өсу ретімен
ата:
5 , 14 , 15, 18 , 28 , 29 ,
105
10 , 12 , 31 , 156 , 178 ,
189
|
Оқулық,
дәптерлер.
|