Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы



    Unit:3 Hollidays and travel


    Teacher’s name:


    Date:


    Grade:7

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    At home

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    7. 3.1 understand the main points in a growing range of short, simple texts on general and curricular topics

    7.3.1 understand independently specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics

    Lesson objectives:

    All learners will be able to:

    • Use vocabulary for furniture.

    • Use prepositions of place.

    Most learners will be able to:

    • Play a memory game about furniture.

    Some learners will be able to:

    • Use key phrases for finding things.

    .

    Value link:

    Be friendly, respect each other.

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Warming-up

    3 min.


    Organization moment:

    Greeting.

    • With books closed, write the words Furniture and Rooms on the board and check that students understand them

    . • Ask students to work in pairs and write down as many English words as they can under the two headings.

    Good afternoon teacher!


    • Elicit some words from the class and write them on the board under the correct heading.


    At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”

    Power point

    presentation


    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    Team work

    5 min.


    Exercise 1

    • Students check the meanings in their dictionaries.

    • Check answers with the class. In a weaker class, if students have missed any of the items in the picture, help them by pointing out where the items are.

    • In a stronger class, encourage students to correct any wrong answers given by their classmates, by explaining in English where the items are in the photo.

    • Model and drill pronunciation of all the words in the box if necessary.



    • Students can work in pairs to decide which things are not in the photo. Allow them a few minutes to study the photo carefully, as it is designed to test the students’ observational skills

    Shape1

    Descriptor:

    - can find extra word

    - can make sentence

    - know vocabulary of previous lesson.


    Total: 1point




    Whiteboard




    Student’s book

    Middle of the lesson

    Presentation part.


    .

    8 min.


    «Describing» method is used to open up the theme of the lesson.

    Exercise 2

    • Focus students on the groups of words, and explain that in each group there is one item that does not belong in the room.

    Before students complete the activity, check understanding of the rooms by asking for translations

    . • To extend the activity, encourage students to say the room where this item would be found

    Students make the exercise 2. And find odd word out

    1 wardrobe 2 microwave 3 desk, bed 4 lamp


    Descriptor:

    -can find extra word

    -can answer the general questions

    Total: 1point

    Whiteboard

    Student’s book

    Smart board with PPT


    Team work

    6 min.



    Exercise 3 $ 1.16 • Students complete the sentences with the prepositions. They will need to study the photo carefully again. In a weaker class, allow them to work in pairs.

    Play the CD for students to listen and check.

    next to

    in front of

    under

    between

    behind


    • . Check themselves that understand the prepositions by asking some more questions about objects in the picture, for example, What is on the table? What is next to the sofa?



    Other teams check and evaluate them.

    Descriptor:

    -cooperate as a team

    -work with new words

    -can complete the answers


    Total: 1point

    Whiteboard

    Student’s book



    Individual work

    8 min.

    Exercise 4

    • Allow students time to read the sentences carefully. Explain that they should amend the bold words in order to produce the correct versions.

    • In a stronger class, you could ask students to write more false sentences about the picture and give these to their partner to correct.

    1. in front of

    2. behind

    3. next to

    4. on

    5. under




    Carefully read the sentences and produce the correct versions.


    Descriptor:

    -can use active vocabulary

    -can use in sentence.

    - can use new words

    Total: 2 point


    Whiteboard

    Student’s book

    PPT


    Work in pairs.

    10 min


    Speaking task


    • Demonstrate the key phrases by asking a confident student one or two questions and eliciting the answers. • Read the instructions for the memory game with the class, and check the class understands these. Explain that they should study the photo carefully in order to write their own questions, and also to help them remember as much as they can when they come to answer their partner’s questions.


    • Shape2 Students write their questions individually, then ask and answer with a partner. Go round and monitor for accuracy. • Once they have finished, find out how many students were able to answer all their partner’s questions correctly.


    Descriptor:

    -know new words-1point.

    -can ask and answer the questions

    -can make a dialogue -1point.

    Whiteboard

    Student’s book

    End of the lesson.


    Reflection



    Individual work:

    5 min.

    “Think, pair and share” method is used in this task

    Aim: enlarge vocabulary knowledge

    Efficiency:

    Ss use new vocabulary and practice it with groupmates.

    • Refer fast finishers to the Finished? activity.

    Students can write their anagrams, then give them to another fast finisher to solve

    One student have to write the new word in anagrams

    Other students have to find the correct word.

    TABH – BATH


    Descriptor:

    - Speak on the theme Red list

    -can use new words and phrases

    -can share idea - 2points.


    Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

    Well done! Brilliant! Good job! I like it!


    Whiteboard

    Student’s book .













    Unit: Holidays and travel


    Teacher’s name:


    Date:


    Grade:7

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    Seeing stars

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    • Read an advert and a postcard about a celebrity home. Read for general meaning and specific information.

    • Talk about houses.

    Lesson objectives:

    All learners will be able to:

    • Use vocabulary for furniture.

    • Use prepositions of place.

    Most learners will be able to:

    • Play a memory game about furniture.

    Some learners will be able to:

    • Use key phrases for finding things.

    .

    Value link:

    Be friendly, respect each other.

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Warming-up

    3 min.


    Organization moment:

    Ask individual students: Where do you live? Describe your house. Is your house big?

    Elicit some answers from the class, then ask: Do you know any very big houses? Who lives in them?


    Good afternoon teacher!


    • Elicit some words from the class and write them on the board under the correct heading.


    At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”

    Power point

    presentation


    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    Team work

    5 min.


    Exercise 1

    Ask the question to the class and elicit ideas. If students find this difficut, brainstorm features which might be found in a famous person’s house, such as swimming pools, cinema rooms, big gardens, etc. Use L1 if necessary, and write suitable ideas on the board.

    Ask students to explain the reasons for their choices.



    • Students can work in pairs to ask the questions of teacher and elicit their use the preposition of places


    Descriptor:

    - can find extra word

    - can make sentence

    - know vocabulary of previous lesson.


    Total: 1point




    Whiteboard




    Student’s book

    Middle of the lesson

    Presentation part.


    .

    8 min.


    Exercise 2

    Tell students to look at the advert and the photo to find the answer to the question. Point out that at this stage, they only need to scan the text for the specific information, and they do not need to understand every word.



    ANSWER

    A three-hour tour of celebrities’ homes in Los Angeles in a Cadillac car.


    Descriptor:

    -can find extra word

    -can answer the general questions

    Total: 1point

    Whiteboard

    Student’s book

    Smart board with PPT


    Team work

    6 min.



    Exercise 3 $ 1.17

    Focus students on the postcard image and explain that it shows the house of a celebrity. Ask for ideas about who the celebrity might be.

    Tell students to read the sentences carefully and to think about whether they are true or false as they listen.


    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Устемиров Олжас Ерланұлы
    24 Желтоқсан 2021
    499
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Сабақ жоспары

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Сабақ жоспары

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Жаіартылған бағдарлама бойынша 472 бұйрықпен жасалған ағылшын тіліне арналған қысқа мерзімді сабақ жоспары
    Материалдың қысқаша нұсқасы



    Unit:3 Hollidays and travel


    Teacher’s name:


    Date:


    Grade:7

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    At home

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    7. 3.1 understand the main points in a growing range of short, simple texts on general and curricular topics

    7.3.1 understand independently specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics

    Lesson objectives:

    All learners will be able to:

    • Use vocabulary for furniture.

    • Use prepositions of place.

    Most learners will be able to:

    • Play a memory game about furniture.

    Some learners will be able to:

    • Use key phrases for finding things.

    .

    Value link:

    Be friendly, respect each other.

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Warming-up

    3 min.


    Organization moment:

    Greeting.

    • With books closed, write the words Furniture and Rooms on the board and check that students understand them

    . • Ask students to work in pairs and write down as many English words as they can under the two headings.

    Good afternoon teacher!


    • Elicit some words from the class and write them on the board under the correct heading.


    At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”

    Power point

    presentation


    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    Team work

    5 min.


    Exercise 1

    • Students check the meanings in their dictionaries.

    • Check answers with the class. In a weaker class, if students have missed any of the items in the picture, help them by pointing out where the items are.

    • In a stronger class, encourage students to correct any wrong answers given by their classmates, by explaining in English where the items are in the photo.

    • Model and drill pronunciation of all the words in the box if necessary.



    • Students can work in pairs to decide which things are not in the photo. Allow them a few minutes to study the photo carefully, as it is designed to test the students’ observational skills

    Shape1

    Descriptor:

    - can find extra word

    - can make sentence

    - know vocabulary of previous lesson.


    Total: 1point




    Whiteboard




    Student’s book

    Middle of the lesson

    Presentation part.


    .

    8 min.


    «Describing» method is used to open up the theme of the lesson.

    Exercise 2

    • Focus students on the groups of words, and explain that in each group there is one item that does not belong in the room.

    Before students complete the activity, check understanding of the rooms by asking for translations

    . • To extend the activity, encourage students to say the room where this item would be found

    Students make the exercise 2. And find odd word out

    1 wardrobe 2 microwave 3 desk, bed 4 lamp


    Descriptor:

    -can find extra word

    -can answer the general questions

    Total: 1point

    Whiteboard

    Student’s book

    Smart board with PPT


    Team work

    6 min.



    Exercise 3 $ 1.16 • Students complete the sentences with the prepositions. They will need to study the photo carefully again. In a weaker class, allow them to work in pairs.

    Play the CD for students to listen and check.

    next to

    in front of

    under

    between

    behind


    • . Check themselves that understand the prepositions by asking some more questions about objects in the picture, for example, What is on the table? What is next to the sofa?



    Other teams check and evaluate them.

    Descriptor:

    -cooperate as a team

    -work with new words

    -can complete the answers


    Total: 1point

    Whiteboard

    Student’s book



    Individual work

    8 min.

    Exercise 4

    • Allow students time to read the sentences carefully. Explain that they should amend the bold words in order to produce the correct versions.

    • In a stronger class, you could ask students to write more false sentences about the picture and give these to their partner to correct.

    1. in front of

    2. behind

    3. next to

    4. on

    5. under




    Carefully read the sentences and produce the correct versions.


    Descriptor:

    -can use active vocabulary

    -can use in sentence.

    - can use new words

    Total: 2 point


    Whiteboard

    Student’s book

    PPT


    Work in pairs.

    10 min


    Speaking task


    • Demonstrate the key phrases by asking a confident student one or two questions and eliciting the answers. • Read the instructions for the memory game with the class, and check the class understands these. Explain that they should study the photo carefully in order to write their own questions, and also to help them remember as much as they can when they come to answer their partner’s questions.


    • Shape2 Students write their questions individually, then ask and answer with a partner. Go round and monitor for accuracy. • Once they have finished, find out how many students were able to answer all their partner’s questions correctly.


    Descriptor:

    -know new words-1point.

    -can ask and answer the questions

    -can make a dialogue -1point.

    Whiteboard

    Student’s book

    End of the lesson.


    Reflection



    Individual work:

    5 min.

    “Think, pair and share” method is used in this task

    Aim: enlarge vocabulary knowledge

    Efficiency:

    Ss use new vocabulary and practice it with groupmates.

    • Refer fast finishers to the Finished? activity.

    Students can write their anagrams, then give them to another fast finisher to solve

    One student have to write the new word in anagrams

    Other students have to find the correct word.

    TABH – BATH


    Descriptor:

    - Speak on the theme Red list

    -can use new words and phrases

    -can share idea - 2points.


    Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

    Well done! Brilliant! Good job! I like it!


    Whiteboard

    Student’s book .













    Unit: Holidays and travel


    Teacher’s name:


    Date:


    Grade:7

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    Seeing stars

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    • Read an advert and a postcard about a celebrity home. Read for general meaning and specific information.

    • Talk about houses.

    Lesson objectives:

    All learners will be able to:

    • Use vocabulary for furniture.

    • Use prepositions of place.

    Most learners will be able to:

    • Play a memory game about furniture.

    Some learners will be able to:

    • Use key phrases for finding things.

    .

    Value link:

    Be friendly, respect each other.

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Warming-up

    3 min.


    Organization moment:

    Ask individual students: Where do you live? Describe your house. Is your house big?

    Elicit some answers from the class, then ask: Do you know any very big houses? Who lives in them?


    Good afternoon teacher!


    • Elicit some words from the class and write them on the board under the correct heading.


    At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”

    Power point

    presentation


    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    Team work

    5 min.


    Exercise 1

    Ask the question to the class and elicit ideas. If students find this difficut, brainstorm features which might be found in a famous person’s house, such as swimming pools, cinema rooms, big gardens, etc. Use L1 if necessary, and write suitable ideas on the board.

    Ask students to explain the reasons for their choices.



    • Students can work in pairs to ask the questions of teacher and elicit their use the preposition of places


    Descriptor:

    - can find extra word

    - can make sentence

    - know vocabulary of previous lesson.


    Total: 1point




    Whiteboard




    Student’s book

    Middle of the lesson

    Presentation part.


    .

    8 min.


    Exercise 2

    Tell students to look at the advert and the photo to find the answer to the question. Point out that at this stage, they only need to scan the text for the specific information, and they do not need to understand every word.



    ANSWER

    A three-hour tour of celebrities’ homes in Los Angeles in a Cadillac car.


    Descriptor:

    -can find extra word

    -can answer the general questions

    Total: 1point

    Whiteboard

    Student’s book

    Smart board with PPT


    Team work

    6 min.



    Exercise 3 $ 1.17

    Focus students on the postcard image and explain that it shows the house of a celebrity. Ask for ideas about who the celebrity might be.

    Tell students to read the sentences carefully and to think about whether they are true or false as they listen.


    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 7 сынып
    24.12.2021
    499
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Устемиров Олжас Ерланұлы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации