Материалдар / Сабақ жоспары

Сабақ жоспары

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқушылар тақырыптағы жаңа сөздер арқылы сөйлеу артикуляциясын дамытады,демеулік шылау сөзбен,көлік түрлерімен танысады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
18 Желтоқсан 2017
447
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

LESSON 23 We are going to China by train

School:Secondary school named after M.Zhumabayev





Date:Teacher name:Kusherbayeva.R.Zh
CLASS: 3 ӘNumber present: 15absent:
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to W2 write letters and familiar high frequency words when read aloud or spelt. W3 write short phrases to identify people. R1 read and spell out words for others. R5 understand the main points of simple sentences on familiar topics by using contextual clues. S1 make basic statements related to personal information, people.
Lesson objectivesAll learners will be able to:To revise learnt in the second grade. To revise English Alphabet, colours and number






Most learners will be able to: To answer the questions. Solve the tasks. Read and translate the text






Some learners will be able to: read and translate, discuss the text in group, presentation picture




Previous learningLet’s meet at the Duman.
Plan
Planned timingsPlanned activities (replace the notes below with your planned activities)Resources


5 minutes







  • Organization moment
  • Greeting.
  • Hello, children!
  • Hello, teacher!
  • How are you?
  • We are fine!
  • Warm up.
  • What is your name?
  • My name is ….
  • How old are you
  • I’m ….
  • Where are you from?
  • I’m from Kazakhstan….
  • What time do you get up?






  • Video





    Pictures


    35 minutes







































































































    End
  • minutes
  • MAIN: The rule of reading of the letters pl[pl]Ex.1, p. 92. (The pupils repeat after the speaker then after the teacher. The teacher asks to read the words everyone) pl [pl] plum planetplate plantplace playplane plasticYou must tick words in the book with a pencil. Then write ticked words in the exercise 3.Remember. by bike by truck by taxi by traingo by plane by bus by car on foot by shipConsolidation Now let’s recall the structure to be going to(The teacher gives pupils cards. The cards are cut. They must put the words in the right order)I am goingYou are goingHe is goingShe is goingIt is goingWe are goingThey are going.Ex. 4, p. 93. Look and say.from London to AlmatyShe is going to London to Almaty.

    from Taraz to Amatty__________________________.

    from Kokshetau to Astana__________________________.

    from Atyrau to Aktau.__________________________.Singing a songBefore singing the song the teacher presents the words: Russia [ˊR˄ʃә], Spain [ˊspein],Egypt [ˊәƷipt], China [ˊtʃaina].A song “We travel everywhere”.Speaking. (pupils look at the map and say the directions of transport) 1. Bobby is going from Atyrau to Aktau by ship. 2. Miss Blue ______from______to by _______. 3. Ademy______from______to by _______. 4. Temirlan ______from______to by _____. 5. Ted ______from______to by _____.

    5. Masha and Nick ______from______to by _____.



    Home task: p. 93 learn grammar rule. Vocabulary workAssessment. Reflection.Teacher gives her comments about students work and awards students giving images of different smiles




    Slide - presentation































    Cards with pictures
    Additional information
    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able





    learners?
    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?Cross-curricular linksHealth and safety checkICT linksValues links




    Summary evaluationWhat two things went really well (consider both teaching and learning)?1What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?1 What have I learned from this lesson about the class or achievements/difficulties of individuals that will inform my next lesson?1
















    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ