Материалдар / Сабақ жоспары: 10 сынып
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Сабақ жоспары: 10 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
ағылшын тілі мұғалімдеріне
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
14 Қаңтар 2021
444
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short term plan

10

School:

Date:

Teacher name: Assanaliyeva Aruzhan

Grade: 10 “A”

Number present:

Absent:

Theme of the lesson: “Shopping”

Learning objectives (s) that this lesson is contributing to




10. to write new words related with “Shopping”

10. to make an interest to the subject, to teach to work creatively

10. to respect differing points of view

10. to enlarge pupils knowledge in speaking, reading and writing skills


Lesson objectives

All learners will be able to:

- express their ideas

- complete tasks with some support

Most learners will be able to:

- speak, using proper grammar rules with some support

- complete tasks with minimal support

- give critical feedback to their classmates


Some learners will be able to:

- complete tasks independently

- speak and write independently

- provide assistance and support to less able classmates

Assessment criteria



Language objective

Use subject specific vocabulary

Value links

Responsibility, Global Citizenship, Collaboration

Intercultural awareness


Cross curricular links


ICT skills

Laptops for online dictionaries

Previous learning


Pastoral Care

Assure the needs of all learners are met

Health and safety

Make sure to ventilate the room before the lesson and remind the learners to be careful with cords and corners

Plan

Planned timings

Planned activities

Resources

Beginning of the lesson

5 min.







Main activities

30 min









End of the lesson

5 min

Greeting


Checking hometask


Warm up:

A quick warm-up game is played. Explain to the class that you are going to say a sentence and will chooses someone to continue the sentence with a new item of shopping. Say the sentence:

Yesterday I went shopping and I bought a newspaper.

Choose a member of class to continue:

Yesterday I went shopping and I bought a newspaper and a . . .

That person then nominates another learner and so on. The game

finishes when no one can remember the whole list.


With the help of PPT “Quizlet” teacher introduces new words by their definitions.


Let’s look at this picture! You need to make a dialogue using this picture with your partner and write down it on your copybooks.


Let’s watch the video about online shopping and traditional shopping!


Discussion

  • How do you think, what is more comfortable: online shopping or offline shopping?

  • What are the advantages of online/offline shopping?

  • What are the disadvantages of online/offline shopping?


Giving a home task














https://quizlet.com/ru/518245275/shopping-part-1-flash-cards/





























https://www.youtube.com/watch?v=LUMot71BxrM






Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Critical thinking

Less able learners:

(4-10) Learners work in pairs and can be helped by classmates

More able learners:

(4-10) Provide support to partners that need help

Observe learners when creating and writing their essays.

Pay attention to their reflection. Did they feel comfortable during the lesson? What can you do to improve the lesson?


Learners think about how the story would have ended if something changed.


Learners create cinquains as a form of reflection.

Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What have I learned from this lesson about the class or achievements/ difficulties of individuals that will inform my next lesson?



Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!