сабақ жоспары 3-сынып "body parts" №1 Дінмұхамед Қонаев мектебі

Тақырып бойынша 11 материал табылды

сабақ жоспары 3-сынып "body parts" №1 Дінмұхамед Қонаев мектебі

Материал туралы қысқаша түсінік
сабақ жоспары
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan


Unit: Unit 6. HEALTH


Lesson 11

School:

Dinmuhamed Konaev

Teacher’s name:

Soltanay G.D.

Date:

14.02.25

Grade: 3

Number present:

absent:

Lesson title

This is me. Body parts

Learning objectives

3.3.3.1 understand short, simple instructions used in familiar everyday contexts;

3.3.3.2 find out the main points in short simple descriptions with visual support

Lesson objectives

(assessment criteria)

Remember and learn new words

Practice grammar has got

improve reading skills

Values ​​and its purpose:

"Law and Order"

Know the basics of the legal system and human rights


Stages/

Time

Teachers actions

Students actions

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

5 min

Organization moment :

1.Greeting.

Greet students , students respond to greeting and sing Hello song. Asks students take your places.

Tongue twister

T tells to ss listen to a tongue twister and repeat after teacher. This prepare their language for the lesson.

This prepare their tongue to learn English.

Teacher asks Ss. to look at the picture and guess the theme of the lesson.

New words: Fingers, toes, eyes, nose, arms, legs, hair, head, feet, ears, mouth.

Lead – In



Greet the teacher and classmates.


Students listen

to a tongue twister and repeat after teacher

Ss. Look at the picture and name a topic of the lesson.

Ss. Repeat after teacher and name a new words .




Teacher controles the process, gives feedback and asks additional questions if it’s nessasery.

Teacher evaluate pupils with phrases like:

Good job!

Well done!”

Formative Assessment


https://youtu.be/tVlcKp3bWH8?feature=shared














Middle of the lesson

Presentation part.

35 min


Task. I

Matching the words with picture

T asks to look at the pictures of the body parts.

T tells to the Ss match the words with correct picture.

Learners look at the pictures of the body parts and matching with pictures.

Transcript

Fingers, toes, eyes, nose, arms, legs, hair, head, feet, ears, mouth.

T’s feedback


Descriptor:

- look at the picture

- match words with pictures

Point 2



Task. II

Put the missing letters

T tells to look the words and complete the missing words.

Give the instructions

Learners listen to the words and put the missing letters.



Descriptor:

- read the words

- Find out and put the missing letter

Point 2







Warm-up

T asks to stand up and do the warming up together.

Task. III

Complete the text with the missing words.

T asks has he got...? Asks the pupils to read and complete the sentences. Check the pupils’ answers.

Asks questions, e.g. What has ET got? Focus attention on each frame. Asks children has he got 4legs. Asks children has he got big nose. Asks children has he got a small head?


Task IV.

Pair work. Make and say

Explain the activity.T asks to make monster and say what it has. Asks the pupils to come to the front and present their completed drawing. Go around the classroom providing any necessary help.

Sing and do exercise



Learners look at the poster while you play the recording. Point to each speech bubble as you hear the text








Ss make the monster with the picture and describe




Descriptor:

- Complete the text

- answer the question

Point 2








Descriptor:

-Make the monster

-describe the monster

4point

https://youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY&feature=shared


https://learningapps.org/watch?v=puff7iyut25







Handout


End of the lesson

5 min

Briefly ask students what they learned today (greetings, names of characters, introducing themselves).

Home task: Draw you monster

Pupils evaluate themselves

Reflection.

Self- Assessment.














Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
26.02.2025
156
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі