Ұзақ
мерзімді жоспар: 6.3А Бір айнымалысы
бар сызықтық теңдеу
|
Мектеп: Ж.Әбдірашев атындағы №62
мектеп-лицейі
|
Күні: 13.01.2020ж
|
Мұғалімнің аты-жөні: Рахманова
Гүлзат
|
Сынып: 6 в
|
Қатысқан оқушы саны:
|
Қатыспаған оқушы саны:
|
Сабақтың тақырыбы:
|
Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу. Мәндес теңдеулер. Бір
айнымалысы бар сызықтық теңдеулерді шешу
|
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу
мақсаттары
|
6.2.2.2 бір айнымалысы бар
сызықтық теңдеудің, мәндес теңдеулердің анықтамаларын
білу;
6.2.2.3 бір
айнымалысы бар сызықтық теңдеулерді шешу.
|
Сабақтың мақсаты
|
Барлығы:
Бір айнымалысы бар сызықтық
теңдеудің, мәндес теңдеулердің анықтамаларын
біледі
Басым
бөлігі:
Бүтін санды бір
айнымалысы бар сызықтық теңдеулерді шешеді;
Кейбірі:
Бөлшек санымен берілген бір айнымалысы бар сызықтық
теңдеулерді шешеді;
|
Бағалау критерийлері
|
Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеулерді
шешеді
|
Тілдік мақсат
|
Түйінді
сөздер:
ax = b түріндегі теңдеу бір
айнымалысы бар теңдеу деп аталады.
Теңдеу – уравнение –
equation
Талқылауға арналған
сұрақтар:
|
Құндылықтарды дамыту
|
Әділдікке, патриоттыққа тәрбиелеу, адамгершілік қасиеттерін
дамыту
|
Пәнаралық байланыс
|
Ағылшын тілі
|
АКТ қолдану дағдылары
|
Интернет ресурстары (сайттар, видеолар, есептер), таратпа
материалдар, көрнекі-демонстрациялық құралдар
|
Бастапқы білім
|
Санды және әріпті
өрнектер
|
Сабақ
барысы
|
Сабақтың
кезеңдері
|
Сабақта орындалатын
іс-әрекеттер
|
Оқыту
ресурстары
|
Басы
7
минут
|
Ұйымдастыру
кезеңі
Ынтымақтастық атмосферасын
орнату.
Топтарға
біріктіру.
І топ
ІІ
топ
ІІІ
топ
Үй тапсырмасына берілген
есепті слайд арқылы тексеру.
Өрмекші шырмауынан шығып
көр». Мақсаты: Оқушылар бір-біріне сұрақтар қою
арқылы өткен тақырыпты қайталау.
-
Қандай өрнектер
теңбе-тең өрнектер деп аталады?(екі өрнектегі
айнымалылардың қабылдайтын мәндері тең өрнектерді айтады
)
-
Қандай теңдік
теңбе-теңдік деп аталады? (айнымалылардың қабылдайтын
мәндерінің кез-келгенінде тура болатын теңдікті
айтады)
-
Теңбе-тең түрендіру
дегеніміз не? (өрнекті оған теңбе-тең
өрнекпен алмастыруды өрнекті теңбе-тең түрлендіру деп
атайды)
-
Екі тура санды теңдік
қалай қосылады? (екі тура санды мүшелеп
қосады. a=b және c=d болса, онда
а+c=b+d)
-
Екі тура санды теңдік
қалай көбейтіледі? (екі тура санды мүшелеп
көбейтеді. a=b және c=d болса,
аc=bd)
|
|
Сабақтың
ортасы
Топпен
жұмыс
15
минут
|
Жаңа материалмен
жұмыс.
-Бүгін біздің сабағымыздың
тақырыбы – бір айнымалысы бар сызықтық
теңдеу
Анықтама: ах=b (мұндағы
х – айнымалы, а және b сандар) түрінде берілген теңдеуді бір
айнымалысы бар сызықтық теңдеу деп аталады.
а саны айнымалының коэффиценті, b санын бос мүше деп атайды.
Берілген теңдеуді шешу барысында теңдеуіміз мәндес теңдеуге түрленеді. Мысалы: 3(x+2)=0; және
3x+6=0 теңдеулерінің
түбірі -2 тең.
Анықтама: Түбірлері бірдей
немесе түбірі болмайтын теңдеулер мәндес теңдеулер деп
аталады
Енді берілген бір
айнымалысы бар сызықтық теңдеуді ах=b түріне ықшамадау үшін
теңдеудің мынадай қасиеттері пайдаланылады:
1-қасиет: Теңдеудегі қосылғыштың
таңбасын қарама-қарсыға өзгертіп, оны теңдеудің бір жағынан екінші
жағына көшіргенде теңдеу мәндес теңдеуге
түрленеді.
2-қасиет: Теңдеудің екі жағында
да нөлден өзге бірдей санға көбейткенде немесе бөлгенде мәндес
теңдеуге түрленеді
Мысалы: 0.8x+14=2-1.6x
0.8x+1.6x=2-14 (1-қасиет
бойынша)
2.4x= -12
x = -12/2.4 (2-қасиет
бойынша)
x = - 5
Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеуді шешу алгоритмі:
-
Теңдеуді
теңбе-тең
түрлендіріп
ықшамдау
қажет;
-
Айнымалысы бар
мүшелерді теңдеудің сол жағына, бос мүшелерді
теңдеудің
оң
жағына
жинақтау
қажет;
-
Теңдеудегі
ұқсас
мүшелерді
біріктіріп, теңдеуді ах=b
түріне келтіру қажет;
-
Теңдеудің екі бөлігін де
айнымалының коэффицентіне
бөліп, теңдеудің
х=түбірін табу қажет.
|
|
Жеке
жұмыс
10
минут
|
Оқулықпен
жұмыс:
№780
№781
Дескриптор:
Айнымалыларды теңдіктің
бір жағына жинайды;
Амалдар
қолданады;
Дұрыс жауабын табады.
|
|
Соңы
5
минут
|
Сабақты
бекіту
Рефлексия
Қызыл - өзіне сенімді, алдына мақсат қоя
білетін жандар
Жасыл – ақ көңіл, табиғатты сүйетін
жандар\
Сары – ниеті таза, пейілі кең жомарт
жандар
Көк – мейірімді, сенімді, биік армандарды
көздейтін жандар
Үйге тапсырма: №783
Бағалау
|
|