Материалдар / Сабақ жоспары Classroom routines
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Сабақ жоспары Classroom routines

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақ жоспары: Classroom routines , 1 сынып All learners will be able to: • recognize the language of classroom routines • pronounce the majority of words on the topic intelligibly • use simple imperative forms for basic commands
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
19 Желтоқсан 2021
380
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


Қысқа мерзімді жоспар / Краткосрочный план / Short-term lesson plan

     

Бөлім / Раздел / Subject

Unit 2: My school

Педагогтің аты-жөні / ФИО педагога / Teachers name


Күні / Дата / Date

1

Сынып / Класс / Grade 1

Қатысушылар саны: / Количество присутствующих: / Present:

Қатыспағандар саны: / Количество отсутствующих: / Absent:

Оқулық / Учебник / Student’s Book

Smiles 1

Сабақтың тақырыбы / Тема урока / Theme of the lesson

Lesson 14. Classroom routines (listen, read, write, sing, say, look)

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары / Цели обучения в соответствии
с учебной программой /
Learning objectives

1.1.1.1 recognise short basic instructions for a limited range of classroom routines spoken slowly and distinctly

1.2.3.1 pronounce familiar words and expressions intelligibly

1.5.8.1 use simple imperative forms [positive] for basic commands or instructions

1.5.13.1 use can/can’t to describe ability

Сабақтың мақсаты / Цели урока / Lesson Objectives

All learners will be able to:

  • recognize the language of classroom routines

  • pronounce the majority of words on the topic intelligibly

  • use simple imperative forms for basic commands

     

Сабақтың барысы / Ход урока / Plan:


Сабақтың кезеңі/ уақыт / Этап урока/ Время

Lesson steps / timing



Педагогтің әрекеті / Действия педагога / Teacher’s activities



Оқушының әрекеті / Действия ученика / Students’ activities



Бағалау / Оценивание / Assessment



Ресурстар / Ресурсы / Resources

Start

2 min









3 min

Organization moment

(W)

Organization moment:

Teacher greets students

T: -Let’s smile to each other and start our lesson.



Warm up

(W) (T-Ss)

T. introduces the letter Hh.

T: -Listen to me and repeat after me.

H h [ eitʃ ]

H h [h] – horse |hɔːs|, hat |hæt|, hill |hɪl|



Ss respond to greeting, take their places.









Ss listen and repeat.



Thank you!







Perfect!














Poster

Middle

7 min


ABC revision

T-Ss

T. shows the flashcard and asks:

-What letter is it?

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z






Ss name the letters.

Oral assessment

Good job!




Flashcards








8 min









5 min







3 min





2 min



5 min



7 min

Demonstration

(W)

T.introduces new words

Listen! [ˈlɪsən] Тыңдаңыз!

Look! [luk] Қараңыз!

Open your book! [ˈəʊpən jɔː(r) bʊk] Кітабыңызды ашыңыз!

Close your book! [kləʊz jɔː(r) bʊk] Кітабыңызды жабыңыз!

Pick up your pencil! [pɪk ʌp jɔː(r) ˈpens(ə)l] Қарындашыңызды алыңыз!

Put up your hand! [pʊt ʌp jɔː(r) hænd] Қолыңызды көтеріңіз!

Practice

(T-Ss)

Activity 9. The classroom routines game.

Choose one or more pupils to come to the front. Show a flashcard or whisper a word and have the pupils act it out.

Listen look pick up your pencil

Activity 10. Let’s listen

Energizer

(W)

-Let’s have a rest.

Activity 8. Circle the same.

Activity 4. Draw lines. Match. Point and say.

The letter Hh.





Ss listen and repeat.













Ss play the game and say the words.





Ss watch the video.







Ss repeat the actions from the video.

Ss circle the same.



Ss draw lines and match.



Ss trace the letter Hh.





Oral assessment

Perfect!









Oral assessment

Perfect!























Thank you!











Oral assessment

Good job!

Brilliant!





cards













Flashcards

PB p.22





PB p.23



Video : Hokey Pokey





PB p.22



AB p.12

cards

End

2 min

Feedback

T asks:

-Can you understand basic commands?

-Name the commands .

T: -Please, show me your feelings and emotion.

(Thumbs up/ down)

S-s answer Yes or No.

Students share opinion if they liked/disliked the lesson by putting their thumbs up/down and explaining the reasons using simple language.



Thank you for your active work!





Additional information

Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Health and safety check

For less able students teacher may provide in L1 for better understanding and memorizing.

To challenge more able students teacher may organize face-to-face dialog with various types of greetings and personal questions

through questioning and flashcard game

Fact-based observation



Breaks and physical activities used.

Careful movement around the room

Boy-girl-boy-girl arrangement within sitting and standing circles to encourage positive behaviours like keeping hands to self.

Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

What did the learners learn today?

What was the learning atmosphere like?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?

Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.





     


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!