Материалдар / Сабақ жоспары: Dare it

Сабақ жоспары: Dare it

Материал туралы қысқаша түсінік
dare it тақырыбында еш нәрседен қорқпау, өз-өзіне мотивация беріп армандарына жету туралы айтылған. The ability to read without mistakes, students can understand the main idea of the text, are able to work with a dictionary and use new words in practice. Students should also be able to correctly pose a question.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
17 Қазан 2021
546
0 рет жүктелген
770 ₸ 770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Lesson plan

Unit of a long term plan: Across the Curriculum 1F

School: №23

Date: 28.09.2021

Trainee’s name: Mukanova Akmaral




Grade:

Number present:

Absent:

Lesson theme

Dare it (song)

Learning objectives

9.C9 Explain and justify their own point of view on a range of general and curricular topics

9.C7 understand specific information and detail in texts on a range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

9.R2 write with moderate grammatical accuracy on a wide range of familiar general and curricular topics


Lesson objectives

All pupils will be able to:

-can read correctly;

-can work with a dictionary.

Most pupils will be able to:

-answer the questions according to the topic;

- read and understand the meaning of the text.

Some pupils will be able to:

-read and translate the text;

-discussion of the song.

Assessment criteria

The ability to read without mistakes, students can understand the main idea of the text, are able to work with a dictionary and use new words in practice. Students should also be able to correctly pose a question.

Values links

Develop the ability to work in a team, open up students ' interest .

Cross-curricular

l links

Psychology

Previous learning

A blog entry about your favorite hobby!

Plan

Planned timings

Planned activities








Resources

Start

5min






















Middle

10 min











10 min






















5min











5min








M


2min

Organization moment.

I. Warm up

-Good morning, children?

How are you?

Who is on duty today?

Who is absent?

What day is it today?

What date is it today?

What is the weather like today?

Looking at the pictures, what do you think of today’s topic?

O

f course today’s topic is courage!

Task 1. Work with new words and listen to song.

Brave-[ breɪv]- батыл

Fearless-[ ˈfɪəlɪs]- қорықпайтын

Risk lives-[ rɪsk lɪvz]- өмірге қауіп

Harsh conditions-[ hɑːʃ kənˈdɪʃənz]- қатал жағдайлар

Face danger-[ feɪs ˈdeɪnʤə]- қауіпке тап болу

Snow fear- [snəʊ fɪə]-қардан қорқу

Meet a challenge- [miːt ə ˈʧælɪnʤ]- сынаққа қарсы тұру

Stand still- [ stænd stɪl ]- орнында тұру

Take a risk-[ teɪk ə rɪsk]- тәуекел ету

Motivate-[ ˈməʊtɪveɪt]- ынталандыру

Bring out you best-[ brɪŋ aʊt juː bɛst]- өзінің жақсы қасиеттерің ашу


Task2. Listen and understand


Answer for the questions:

1. What did you understand in this song?

2. What makes brave and fearless people their lives?

3. If you let your life stand still, don’t be afraid to do what?

Divide the students into 2 groups and distribute the words.

Task3. How can these qualities help people achieve their dreams? Discuss with your partner.

(_______ can help people achieve their dreams)

  • Physical strength

  • Ability to evaluate risks

  • Determination

  • Positive energy

  • Competitiveness

  • Courage

  • Wisdom

  • Creativity


Task4. Do the quiz. Mark the sentences as T (true) and F(false).

(If it's correct, then we clap our heads. If not right then we knock with our feet.)

  • To make a wooden sculpture, you need a carving tool. T

  • You need gloves to go canoeing. F

  • Bethany stiil swims at the beach where the accident happened. F

  • As a young girl, Bakhargul made Kazakh souvenirs. F

  • Baiga is a well-know sport in Kazakhstan. T

  • Victorians enjoyed playing different sports and cycling. T


Home work:

  1. To learn new words.

  2. Learn one paragraph of a song.


























https://youtu.be/fPi2lH-6HLk













Work with book














Work with book

















Work with book












End

3min

Concluding the lesson.

Reflection “Magic tree”







Stickers,pens.









Methodist: Sekenova A.M ____________

Teacher’s name:Zhumagalieva T.S ____________

Trainee’s name: Mukanova A.E ____________

Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!