Пән: химия | Мерзімі: |
| Мектеп: Ғани Мұратбаев атындағы мектеп-гимназиясы |
Сабақ: 12 | Мұғалімнің аты-жөні: Рахметкулқызы М. |
Сабақтың тақырыбы: Изотоптар. БЖБ №3 |
Сынып: 7 «а», «ә», «б» | Қатысқандар: | Қатыспағандар: |
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары | 7.1.2.7 - «изотоп» түсінігін білу; |
Сабақ мақсаттары | Барлық оқушылар: изотоп ұғымын біледі. |
| Оқушылардың басым бөлігі: изотоптардың құрамын сипаттайды. |
| Кейбір оқушылар: изотоптар арасындағы ұқсастық пен айырмашылықтарды біледі. |
Бағалау критерийлері | 1.Изотоптың анықтамасын тұжырымдайды. 2.Элементтердің изотоп құрамына мысал келтіреді. |
Тілдік мақсат | Оқушылар атом – ядродан және электрондардан тұратын күрделі бөлшек екенін біледі. |
| Түйінді сөздер мен сөз тіркестері: Ядро заряды – заряд ядра – kernel chargeОң заряд – положительный заряд - рositive chargeТеріс заряд – отрицательный заряд - Negative charge Протон – протон - protonНейтрон – нейтрон - neutronЭлектрон – электрон - electronАтом – атом – atomМолекула – молекула – moleculeАтомнан кіші кез келген бөлшек ..., ... немесе ... бола алады.Ядро заряды бірдей, бірақ атомдық массалары әр түрлі бір элемент атомдарының түрөзгерісі .... деп аталады. |
Құндылықтарды дарыту | Патриотизм және азаматтық жауапкершілік, құрмет |
Пәнаралық байланыстар | Жаратылыстану, физика, ағылшын тілі |
Акт қолдану дағдылары | Электронды оқулық |
Бұған дейінгі меңгерілген білім | Атом құрылысын біледі. |
Жоспар |
Жоспарланған уақыт есебі | Жоспарланған жаттығу түрлері | ресурстар |
Сабақтың басы1 минут
3 минут | Ұйымдастыру кезеңі.Топқа бөлу: «Атом құрамы». Зарядтар арқылы топқа бөлінеді: «протон», «электрон», «нейтрон». Үй жұмысын тексеру:«Т кестесі» әдісіЭлементтердің атомдарындағы электрон, протон, нейтрон сандарын,салыстырмалы атомдық массасын, аталуын анықтаңыз:а) B b) Fc) Ald) S.
| Оқушылар топқа бөлінеді.
Оқушылар дәптерлеріне кестені толтырады. |
Ортасы3 минут
5 минут
3 минут
3 минут
20 минут | «Миға шабуыл» стратегиясы1.Массасы 12, 13 және 14-ке тең көміртек атомдары кездеседі. Бұл атомдардың ядросының протон санын анықтайық. 2.Нейтрон санын анықтайық.3.Массасы 16, 17 және 18-ге тең оттек атомдары кездеседі. Бұл атомдардың протон санын және нейтрон саны қаншаға тең?4.Қандай ұқсастық байқадыңдар? Оқушыларды бүгінгі сабақ мақсаты мен тақырыбымен таныстырамын. Ядро заряды бірдей, бірақ атомдық массалары әртүрлі бір элемент атомдарының түр өзгерісі изотоптар деп аталады. Бір химиялық элементтің изотобы периодтық жүйеде бір орынға орналасады. Барлық химиялық элементтердің изотоптары белгілі (грек – бірдей орын деген мағына береді).Д.И.Менделеевтің периодтық жүйесіндегі элементтің атомдық массасы оның изотоптарының атомдық массаларының орташа мәніне тең, осыған байланысты олардың мәні бөлшек санға тең болады. Мысалы, табиғатта кездесетін хлор атомының 75%-ы 35 изотобынан, 25%-ы 37 изотобынан тұрады. 1-тапсырма.Суретте сутектің изотоптары: протий, дейтерий және тритий берілген.Протий Дейтерий Тритий (а) Бір химиялық элементтің изотоптары арасындағы ұқсастықты көрсетіңіз _____________________________________________ (b)Бір химиялық элементтің изотоптары арасында қандай айырмашылық бар екенінкөрсетіңіз____________________________________________(с) «Изотоп» ұғымы анықтамасын тұжырымдаңыз. Изотоптар – ________________________________бірдей, бірақ,___________________________________түрі.Дескриптор Білім алушы− бір химиялық элементтің изотоптары арасындағы ортақ белгіні көрсетеді; − бір химиялық элементтің изотоптары арасындағы айырмашылықты көрсетеді; − изотоптардың анықтамасын құрастырады.2-тапсырма. Оттектің изотоптары үшін атомдық массасы мен құрамын көрсетіңіз:Оттектің изотопы, , протон санынейтрон саныэлектрон саныатомдық массасыДескриптор Білім алушы− оттектің изотопы үшін құрамы мен атомдық массасын көрсетеді;БЖБ №3 |
Жұмыс дәптері
Жеке жұмыс
Оқушылар таратпа материалмен жеке жұмыс жасайды. |
Соңы | Бүгінгі сабақтан жаналық білдіңдер ме?Сен қандай жетістіктерің үшін мақтанар едің?Сабақта қандай қиындықтар кездесті?Үй жұмысының ерекшеліктерімен түсіндіремін. |
|
Қалыптастырушы бағалау – ауызша жүргізіп отырамын |
|
|
Қосымша мәліметтер |
Саралау – оқушыға мейлінше қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз?Қабілетті оқушыға тапсырманы қалай түрлендіресіз? | Бағалау – оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз?А оқушы – изотоп ұғымын біледі. В оқушы – элементтердің изотоп құрамын сипаттайды.С оқушы – изотоптар арасындағы ұқсастық пен айырмашылықтарды ажыратады. | Пәнаралық байланыс – денсаулық және қауіпсіздік, АКТмен байланыс. Құндылықтармен байланыс (тәрбие элементі) |
РефлексияСабақтың мақсаты мен оқу мақсаттары орындалды ма? Бүгін оқушылар не үйренді? Сабақ қалай өтті, қандай деңгейде өтті?Жоспарланған сарау жақсы іске асты ма? (тапсырмалар сәйкес болды ма?)Уақытты қалай пайдаландым?Жоспарыма қандай өзгеріс еңгіздім және неге? | Өз сабағыңызды талдау үшін осы бос орынды пайдаланыңыз. Сол жақта берілген сұрақтарға жауап беріңіз. |
Қорытынды бағалауЕң жақсы өткен екі нәрсені атап көрсетіңіз (оқыту мен оқуға қатысты)1.2.Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді (оқыту мен оқуға қатысты)?1.2.Осы сабақтың барысында келесі сабағыма қажет болуы мүмкін барлық сынып немесе жекелеген оқушылар туралы қандай ақпарат білдім?1.2. |