Сабақ жоспары "Жоспарлар жасау" 5 сынып

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Сабақ жоспары "Жоспарлар жасау" 5 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Жоспарлар туралы айту үшін етістерді үйреніп, жаттықтыру, жоспарлар туралы мәтіндік хабарларды түсіну
Материалдың қысқаша нұсқасы

Unit of a long term plan: Unit 8 Creativity

Lesson 50

Teacher name:


Date:


Grade: 5

Number present:

absent:

Lesson title

Making plans.

Learning objectives


5.3.6.1 communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class exchanges;

5.4.3.1 understand the detail of an argument on a limited range of familiar general and curricular topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

Learn and practise verbs to talk about plans.

Understand text messages about plans

Value links

Loyalty – Loyalty might be a core personal value to you if you highly prize friends that are reliable and trustworthy. You might put your friends or chosen family first, always being there for them when they need you.

Plan


Stages / Time

Teachers’ actions

Students’ actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

5 min















Organization moment

1.Greeting.

Ask about the weather.

Warm-up

Books closed. Ask the class what they like doing when they visit another city or country. Get students to think of two categories – things to do inside and outside.

Make a list on the board. Ask students to give details about places they have visited and what they liked doing.

Lead – In



Making Friday plans on a Thursday afternoon may work 4 times out of 10, but so does going outside without an umbrella in April. It's risky AF. Planning a week or more in advance is not!


The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .











Students say about different questions

At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

Good job!

Well done!”


Formative Assessment



Good job!




Pictures











Student’s book




Middle of the lesson

Presentation part.

35 min













Ex: 1 P: 98

Ask students to read the two text messages and the Tours of Astana text.

Discuss the question with the class. Encourage students to also think about information from the quiz.


Differentiation:

«Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.


Ex: 2 P:98

Play the recording for students to check their answers and compare them with Samat’s ideas. In a weaker class, pause the recording after each place is mentioned.


Ex: 3 P:98

Tell students to read all three texts again and answer the questions. Circulate and monitor. Check that weaker students can follow which text has the relevant information.



Students read the text message and the text about places in Astana

ANSWERS:

Students’ own answer





Students listen and check your answers. Which places does Samat choose?

ANSWERS:

Bayterek Tower,

Khan Shtyr and Hazret Sultan.




Students read the text again write true or false

ANSWERS:

1 true

2 false

3 false

4 true

5 false

6 true



Assessment criteria

- Learn and practise verbs to talk about plans.


Descriptor:

- read the text message and the text about places in Astana


Peer assessment: answer key


Assessment criteria:

- Understand text messages about plans




Descriptor:

- listen and check your answers.


Make CCQ questions

Yes / No




Cards





Worksheets




End of the lesson

5 min








Home task:

Ex: 1 P: 58 WB

Students use their stickers to show their knowledge according to the lesson.

Poster

KWL chart






Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
12.04.2025
365
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі