Сабақ жоспары "Мәдениет" 5 сынып

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Сабақ жоспары "Мәдениет" 5 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Астана қаласының көрнекті жерлерін сипаттайтын сын есімдер мен тұрақты және тұрақсыз салыстырмалы және үстемдік сын есімдердің атауын түрлілігін қолдану
Материалдың қысқаша нұсқасы

Unit of a long term plan: Unit 8 Creativity

Lesson 49

Teacher name:


Date:


Grade: 5

Number present:

absent:

Lesson title

Culture

Learning objectives


5.2.4.1 understand the main points of supported extended talk on a range of general and curricular topics;

5.5.3.1 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects;

5.6.3.1 use a growing variety of adjectives and regular and irregular comparative and superlative adjectives describing landmarks of Astana;

Lesson objectives

Learners will be able to:

Learn and practise nouns to talk about public places connected with culture.

Practise talking about artists especially from Kazakhstan.


Value links

Family – Family values are moral and ethical principles of typical family life, including sacrificing for loved ones, putting your loved ones first, and keeping your loved ones at the centre of your thoughts and actions.

Plan

Stages / Time

Teachers’ actions

Students’ actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

5 min















Organization moment

1.Greeting.

Ask about the weather.

Warm-up

Books closed. Ask students to work in pairs to think of places in Kazakhstan connected with culture. Do an example with the whole class, e.g. the Academic Opera and Ballet Theatre in Almaty.

After about two minutes, stop the students. Get feedback from a few pairs by asking a few students to describe one of the places they thought of.

Lead – In



  • Everyone has a culture.


The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .











Students say about different questions

At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

Good job!

Well done!”


Formative Assessment



Good job!




Pictures











Student’s book




Middle of the lesson

Presentation part.

35 min













Ex: 1 P: 96

Focus students’ attention on the quiz on page 97. Allow students a couple of minutes to look at the different buildings and ask them to answer the questions. Encourage them to use the clues in the picture and their own knowledge of Astana.

When students have finished, ask for a show of hands for answer a or answer b in each case. Do not say if the answers are correct or not.

Differentiation:

«Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.


Ex: 2 P:96

Explain the task and do an example together to make sure students know what they have to do, pointing out that only one of the words on the left matches a word on the right.

In a stronger class, ask students to do the activity individually before checking their answers in pairs. In a weaker class, check their understanding of the vocabulary and ask them to do the task in pairs.


Ex: 3 P:96

Explain the task and do an example with the class. Make sure the whole class understand the word sightseeing.

Check the answers as a class.



Students do the quiz about buildings in Astana

ANSWERS:

1 b

2 b

3 b

4 a

5 b

6 a






Students match the places with the things

ANSWERS:

1 c

2 e

3 f

4 b

5 a

6 d








Students put the verbs with the correct noun to make a collocation

ANSWERS:

1 borrow

2 look at

3 watch

4 study

5 listen to

6 go


Assessment criteria

- Learn and practise nouns to talk about public places connected with culture


Descriptor:

- do the quiz about buildings in Astana


Peer assessment: answer key


Assessment criteria:

- Practise talking about artists especially from Kazakhstan.




Descriptor:

- match the places with the things


Make CCQ questions

Yes / No




Cards





Worksheets




End of the lesson

5 min








Home task:

Ex: 1 P: 58 WB

Students use their stickers to show their knowledge according to the lesson.

Poster

KWL chart







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
12.04.2025
236
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі