Сабақтағы мотивацияны арттырудың педагогикалық тәсілдері
Кіріспе
Қазіргі таңда білім беру жүйесінің басты мақсаты – тұлғаның шығармашылық қабілетін дамыту, өз бетінше білім алуға ынтасын арттыру. Бұл міндетті жүзеге асыруда мұғалімнің басты рөлі – оқушыны оқуға қызықтыру, яғни мотивациясын қалыптастыру болып табылады. Мотивация – оқушының оқу іс-әрекетіне деген ішкі талпынысы мен қызығушылығын білдіретін маңызды психологиялық-педагогикалық ұғым.
Негізгі бөлім
Сабақтағы мотивацияны арттыру үшін мұғалім ең алдымен оқушының жас ерекшелігі мен қызығушылығын ескеруі қажет. Әрбір сабақтың құрылымы мен әдістемесі оқушының белсенділігін оятатындай болуы тиіс. Педагогикада мотивацияны күшейтудің бірнеше тиімді тәсілдері бар:
1. Ойын технологиясын қолдану. Бастауыш және орта буын оқушыларын оқытуда ойын элементтері үлкен әсер береді. Мысалы, жарыс, жұмбақ, сұрақ-жауап түріндегі тапсырмалар арқылы оқушылар өз білімдерін бекітеді және қызығушылығы артады.
2. Жобалық оқыту әдісі. Оқушыларға шағын жобалар дайындауға мүмкіндік беру олардың зерттеушілік қабілетін арттырады. Бұл тәсіл оқушылардың өз ойын еркін жеткізуіне, жауапкершілік сезімін қалыптастыруына септігін тигізеді.
3. Ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдалану. Бейнематериалдар, интерактивті тақта, онлайн-тесттер қолдану сабақтың мазмұнын байытып, оқушылардың қызығушылығын күшейтеді.
4. Оқушының жетістігін мадақтау. Мотивацияның негізгі түрткілерінің бірі – позитивті қолдау. Оқушының жетістігін атап өту, баға қоюдан бөлек ауызша мадақтау – оның алдағы оқу белсенділігін арттырады.
5. Топтық жұмыс пен ынтымақтастық орта құру. Топтық жұмыс арқылы оқушылар бір-бірінен үйренеді, пікір алмасады, ұжымдық жауапкершілікті сезінеді. Бұл да мотивацияны көтеретін тиімді факторлардың бірі.
Мұғалім сабақтағы мотивациялық жағдайды қалыптастыру үшін тек әдістерді таңдау ғана емес, өзінің тұлғалық үлгісі арқылы да әсер етуі қажет. Мұғалімнің сабырлылығы, позитивті қарым-қатынасы, оқушыны тыңдай білу қабілеті – мотивацияның ең мықты құралы.
Қорытынды
Қорыта айтқанда, сабақтағы мотивацияны арттыру – білім сапасын арттырудың маңызды шарты. Мотивтелген оқушы оқу процесіне белсенді қатысып, өз қабілетін дамытуға ұмтылады. Сондықтан әр педагог заманауи әдіс-тәсілдерді меңгеріп, оқушының қызығушылығын арттыруға бағытталған жұмысты жүйелі жүргізуі қажет.
Пайдаланылған әдебиеттер
1. Қоянбаев Ж.Б., Қоянбаев Р.М. Педагогика. – Алматы, 2019.
2. Әбенбаев С. Педагогика және психология негіздері. – Алматы, 2020.
3. Қазақстан Республикасының Білім туралы заңы, 2007 (2021 ж. толықтырулармен).
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Сабақтағы мотивацияны арттырудың педагогикалық тәсілдері
Сабақтағы мотивацияны арттырудың педагогикалық тәсілдері
Сабақтағы мотивацияны арттырудың педагогикалық тәсілдері
Кіріспе
Қазіргі таңда білім беру жүйесінің басты мақсаты – тұлғаның шығармашылық қабілетін дамыту, өз бетінше білім алуға ынтасын арттыру. Бұл міндетті жүзеге асыруда мұғалімнің басты рөлі – оқушыны оқуға қызықтыру, яғни мотивациясын қалыптастыру болып табылады. Мотивация – оқушының оқу іс-әрекетіне деген ішкі талпынысы мен қызығушылығын білдіретін маңызды психологиялық-педагогикалық ұғым.
Негізгі бөлім
Сабақтағы мотивацияны арттыру үшін мұғалім ең алдымен оқушының жас ерекшелігі мен қызығушылығын ескеруі қажет. Әрбір сабақтың құрылымы мен әдістемесі оқушының белсенділігін оятатындай болуы тиіс. Педагогикада мотивацияны күшейтудің бірнеше тиімді тәсілдері бар:
1. Ойын технологиясын қолдану. Бастауыш және орта буын оқушыларын оқытуда ойын элементтері үлкен әсер береді. Мысалы, жарыс, жұмбақ, сұрақ-жауап түріндегі тапсырмалар арқылы оқушылар өз білімдерін бекітеді және қызығушылығы артады.
2. Жобалық оқыту әдісі. Оқушыларға шағын жобалар дайындауға мүмкіндік беру олардың зерттеушілік қабілетін арттырады. Бұл тәсіл оқушылардың өз ойын еркін жеткізуіне, жауапкершілік сезімін қалыптастыруына септігін тигізеді.
3. Ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдалану. Бейнематериалдар, интерактивті тақта, онлайн-тесттер қолдану сабақтың мазмұнын байытып, оқушылардың қызығушылығын күшейтеді.
4. Оқушының жетістігін мадақтау. Мотивацияның негізгі түрткілерінің бірі – позитивті қолдау. Оқушының жетістігін атап өту, баға қоюдан бөлек ауызша мадақтау – оның алдағы оқу белсенділігін арттырады.
5. Топтық жұмыс пен ынтымақтастық орта құру. Топтық жұмыс арқылы оқушылар бір-бірінен үйренеді, пікір алмасады, ұжымдық жауапкершілікті сезінеді. Бұл да мотивацияны көтеретін тиімді факторлардың бірі.
Мұғалім сабақтағы мотивациялық жағдайды қалыптастыру үшін тек әдістерді таңдау ғана емес, өзінің тұлғалық үлгісі арқылы да әсер етуі қажет. Мұғалімнің сабырлылығы, позитивті қарым-қатынасы, оқушыны тыңдай білу қабілеті – мотивацияның ең мықты құралы.
Қорытынды
Қорыта айтқанда, сабақтағы мотивацияны арттыру – білім сапасын арттырудың маңызды шарты. Мотивтелген оқушы оқу процесіне белсенді қатысып, өз қабілетін дамытуға ұмтылады. Сондықтан әр педагог заманауи әдіс-тәсілдерді меңгеріп, оқушының қызығушылығын арттыруға бағытталған жұмысты жүйелі жүргізуі қажет.
Пайдаланылған әдебиеттер
1. Қоянбаев Ж.Б., Қоянбаев Р.М. Педагогика. – Алматы, 2019.
2. Әбенбаев С. Педагогика және психология негіздері. – Алматы, 2020.
3. Қазақстан Республикасының Білім туралы заңы, 2007 (2021 ж. толықтырулармен).
шағым қалдыра аласыз













