Сабақтың басы
10 минут
|
Оқушылармен
сәлемдесу.
Оқушыларды
түгендеу.
Сабақтын тақырыбын
айту.
Шахмат тақталарын таратып
беру.
Оқушыларға аттың жүру
әдістерін түсіндіру.
Шахмат ойынында ат ең күрделі
фигура. Оның жүрісінде белгілі бір заңдылық бар. Ойынды жаңадан
үйреніп жүрген шахмат әуесқойлары осы ерекшеліктерді зейін сала
қараса, оның жүріс жолдарын тез меңгереді. Аттардың жүрістеріне
тоқталайық. Аттың жүрісі «Г» әрпіне ұқсайды. Басқа фигураларға
қарағанда ол ерекше секіріс жасап жүреді. Ат өзінің тұрған орнына
байланысты ең кем дегенде екі шаршыдан сегіз шаршыға дейін қауіп
төндіріп тұрады.
Тақтамен
жұмыс.
Мысалы, ақ
жағының d5-тегі аты бірден b4, b6, с7, е3, е7, f4, f6 шаршыларына, ал қара жағының һ1-дегі
аты f2, g3 шаршыларына жүруіне мүмкіндігі бар. Сондай-ақ тақтадағы
аттың бірін ақ шаршыға, екіншісін қара шаршыға қойсақ тағы бір
ерекшелікті көруге болады. Қара түсті шаршыда тұрған ат келесі
жүрісінде ақ түсті, ал ақ түсті шаршыда тұрған қара түсті шаршыға
жүреді.
|
Шахмат ойынындағы аттын жүру
әдіс тәсілдерін мұқият
тындау.
Шахмат тақталарын алып,
тастарын орналастыру.
Шахмат ойынында ат ең күрделі
фигура. Оның жүрісінде белгілі бір заңдылық бар. Ойынды жаңадан
үйреніп жүрген шахмат әуесқойлары осы ерекшеліктерді зейін сала
қараса, оның жүріс жолдарын тез меңгереді. Аттардың жүрістеріне
тоқталайық. Аттың жүрісі «Г» әрпіне ұқсайды. Басқа фигураларға
қарағанда ол ерекше секіріс жасап жүреді. Ат өзінің тұрған орнына
байланысты ең кем дегенде екі шаршыдан сегіз шаршыға дейін қауіп
төндіріп тұрады.
|
Шахмат ойынының негізгі
әдіс-тәсілдерін
біледі.
Ат жүрістерін
біледі.
|
Шахмат
тақталары.
|
Сабақтың ортасы
30 минут
|
Қос ат қорғаныста тақырыбына
сай видео сабақ көрсету.
Видеодағы тапсырмалар жайлы
сұрақтар қою.
Мысалы:
1. Төмендегі суретте ақтар
қалай жүріс жасағаны дұрыс?
Дұрыс жауабы: Орталықтағы ақ
атпен шах, және мат
қойылады.
2. Төменгі суретте ақтар қалай
жүріс жасағаны дұрыс?
Дұрыс жауабы: Үшінші қатардағы
ақ атпен шах, және мат
қойылады.
|
Видеоны мұқият түсініп
қарау.
Видеодағы сұрақтарға жауап
беріп отыру.
Тапсырмаларды
орындау.
1. Төмендегі суретте ақтар
қалай жүріс жасағаны дұрыс?
2. Төменгі суретте ақтар қалай
жүріс жасағаны дұрыс?
|
Тапсырманы дұрыс
орындады
|
Шахмат
тақталары.
Интерактивті
тақта.
|
Екі жақты шахмат ойының
ойнауту
|
Екі жақты шахмат ойының
ойнау.
|
Ойын барысында жеңіске
жетудегі әрекеттері..
|
Шахмат
тақталары.
|
Сабақтың соңы
5 минут
|
Сабақты қорытындылау.
Жеңіске жеткен оқушыларды
анықтау.
Ойындары аяқталмай қалған
жұптарға, ойын барысын жазып алуларын, немесе мүмкіндіктері болса
фото суретке түсіріп алуларын тапсыру.
Жахмат тақталарын
жинау.
Шахмат тастарын
түгендеу.
Үйге тапсырма: Ютуб желісі
арқылы «Қос ат қорғаныста» тақырыбына сай видеоларды
көру.
Қоштасу.
|
Ойын қорытындысын мұғалімге
айту.
Ойындары аяқталмай қалған
жұптар, ойын барысын жазып алу, немесе мүмкіндіктері болса фото
суретке түсіріп алу.
Шахмат тастарын
түгендеу.
Шахмат тақталарын мұғалімге
тапсыру.
Қоштасу.
|
Жеңіске жеткен оқушыларды
анықтау
|
Дәптер,
қалам.
Мобильді
телефон.
|