"Математика
білгіштері"
Математикалық
турнир
7
сыныптар
Қостанай
қаласы
«Қызықты
математика» математикалық турнир.
Мақсаты:
-
Білімділік: Оқушылардың математикаға
қызығушылығын, ынтасын, зейінін арттыру, алған білімдерін
тереңдету.
-
Дамытушылық: Ой-өрісін кеңейту, логикалық
ойлау қабілеттерін дамыту, ұжымшылдық қабілеттін
дамыту.
-
Тәрбиелік: Окушыларды ұжымшылдыққа,
жолдастыққа, алғырлыққа, белсенділікке тәрбиелеу, жеке тұлға етіп
қалыптастыру.
-
Көрнекілігі:
нақыл сөздер, карточкалық
тапсырмалар, логикалық есептер.
Түрі: топтық сайыс
сағаты
Типі: ойын
түрінде
Жоспары:
1.Топқа бөлу. Таныстыру.
Топтың өзін таныстыруы, амандасу рәсімі
2. Блиц-турнир (сұрақ-жауап)
3. Логика әлемінде
4. Полиглот
5.
Сәйкестендіру
Қолданылған нақыл
сөздер:
1.
“Білімді, интеллектуалды
адамдарсыз, озық ғылымсыз Қазақстанның перспективасы жоқ. Қазір
адамдардың бәсекелестігі, білімнің бәсекелестігі, ғылымның
бәсекелестігі жүруде. Бұған дайындалу
қажет.”
Н.Ә.Назарбаев
2. «Логика өнері - адамның
ақыл-парасатын жетілдіруге көмектесетін
құрал.»
Әбу Насыр
Әл-Фараби
3. «Математика - барлық
ғылымдардың тұңғышы және оларға пайдалы да, қажет
те»
Р.Бэкон
Барысы:
Армысыздар құрметті ұстаздар
мен оқушылар және ойынға қатысушы сайыскерлер! «Математика
білгіштері» атты математикалық ойын сайысымызды тамашалауға қош
келдіңіздер!
1-жүргізуші: Білім деген биік
шың,
Бақытқа сені
жеткізер
Білім деген
оқырман
Қиындыққа
жеткізер.
2-
жүргізуші:Бүгінгі кеш
қызықты
Көрермендер
халайық
Ми – түйсікті қозғап
қазір
Биікке қанат
қағайық.
– дей келе , Сайысқа түскелі
отырған қарсылас екі топтың білімдері мен тапқырлықтарын сынағалы
жиналдық. Іске сәт! –деп сайысымызды
бастайық.
-
Топқа бөлу.
Таныстыру. Топтың өзін
таныстыруы
-
Блиц –
турнир. Сұрақ- жауап. 1 сұраққа - 1
бал.
І
топ.
1) Екі нүктемен шектелген фигура.
( кесінді)
2)
Бөлмеде 2 ит, 3 құс, 1 шыбын
бар . Осы жануарлардың бәрінің аяқтарын қосып есептегенде қанша
болады?4 пен 5-тің арасына қандай таңба қойылғанда 4-тен артық
бірақ 5-тен кем сан шығады?
3) 9-дың квадраты
(81)
4)
900-тан кіші бұрыш
(сүйір)
5) Қанша цифр білесіндер?
(10)
6) 5 сантиметр метрдің қандай
бөлігі? (1/20)
7) х қойдың неше аяғы бар?
(4х)
8) Бестің кубы неге тең?
(125)
9) 2 ғасырда неше жыл бар?
(200)
10) Кез келген екі нүкте
арқылы нені жүргізуге
болады.(Түзу)
ІІ
топ
-
Дәлелдеуді қажет ететін сөйлем
(теорема)
-
Нөл саны натурал сандарына
жатама (жоқ )
-
500 –қа сыбайлас бұрыш
(1300)
-
Төртбұрыштың бир бұрышын
кескенде қанша бұрыш қалады. (
5)
-
4 пен 5 тің арасына
қандай таңба 4-тен артық бірақ 5-тен кем сан
шығады? үтір
-
1 минутта неше сағат
бар?(1/60)
-
Координаталық жазықтықта неше
ширек бар? (4)
-
5 бақа 5 минутта 5 шыбын
ұстайды. Неше бақа 50 минутта 50 шыбын
ұстайды?50 бақа
-
5 санына кері сан
(1/5)
-
64 қандай санның кубы?
(4)
3. Логика
әлемінде . Екі топқа логикалық есептер
беріледі . Әрбір дұрыс жауап – 2
ұпай.
-
І
топ: Қорада тауықтар мен қояндар
бар. Олардың барлығы 15 бас, ал аяқтарының саны 50 болса, қорада
неше тауық, неше қоян бар? Жауабы: 5 тауық, 10
қоян.
-
ІІ
топ:Бірдей үш цифрмен жазылған үш
таңбалы сан 3-ке де, 37-ге де бөлінеді. Сол санды тап. Жауабы:
111.
-
І
топ: Егер сағат түнгі12-де жаңбыр
жауып тұрса, онда 72 сағаттан соң күн шығуы мүмкін бе? Жауабы: жоқ,
ол кезде түн ортасы болады.
-
ІІ
топ: Сұрақтын орнында қай сан тұруы
керек 2; 3; 5; 8; 12;17? (23)
-
І
топ: 1-ден 81-ге дейінгі барлық
натурал сандардың көбейтіндісі
қандай
цифрға
аяқталады?
Шешімі: 0-ге, себебі кез
келген санды 0 цифрымен аяқталатын санғакөбейткенде, 0-ге
аяқталатын сан шығады.
-
ІІ
топ:Бес жыл бұрын ағасы мен
қарындасының жастарын бірге алғанда 8 жас болды. 5 жылдаң соң
олардың жастарын бірге алғанда неше жас болады? Шешуі: 10 жылдаң
соң олардың әрқайсысының жасына 10 жастан, ал бірге алғанда 20 жас
қосылады. 5 жылдаң соң олардың жастарын бірге алғанда 28 жас
болады.
-
І
топ:Әкесі 27 жаста болғанда баласы
3 жаста болды. Ал казір баласының
жасы әкесінің жасынан 3
есе кем. Әрқайсының жасы нешеде?
Жауабы:
36;12
-
ІІ
топ:Сыныпта 35 оқушы бар. Қыздар
ұлдардан үшке артық. Сыныпта
ұлдар қанша , қыздар
қанша?
Жауабы: 16 ұл, 19
қыз.
4.
Полиглот. Екі топқа жұмбақтар
қойылады, жауабын үш тілде айту
керек.
Егер жауабы дұрыс болып,
аудармасы жоқ болса, 1 ұпай алынады. Ең көбі – 3
ұпай.
-
Доп емес, дөңгелек
емес,
Ұқсас бірақ
достарым.
Фигура ол ең
негізі
Дәл жауапты
қостадым.
(шеңбер – окружность -
circle)
2. Бірдей санды бірнеше
рет
Көбейтуден
тұрады.
Егер оны
ықшамдасаң
Қандай атау
болады?
(Дәреже-степень-degree)
3.Алды-артымыз шексіз
де
Жете алмайсың
біздерге.
Сәулеменен
кесілді
Шықан тегін білсе
де.
(түзу - прямая -
line)
4.Көк құтанша ақ
айдында,
Бір аяқпен
тұрады.
Тұмсығымен ол
мұнда,
Шыр айналып
шығады.
(циркуль – циркуль -
сircle)
5.Нәрселерді
санағанда,
Керек ол бізге
ауадай.
Айтыңдаршы бұл қандай
сан
Жан-жағыңа
қарамай?
(натурал сан – натуральное
число – naturalnumber)
6.Атадан он
баламыз
Бір-бір жастан
арамыз.
Қосылып кейде
басымыз
Азайып кейде
қаламыз.
Бөлініп кейде
арамыз
Көбейіп те
аламыз.
(цифрлар – цифры -
figure)
5.Сәйкестендіру.Екі топқа
тапсырма беріледі жауаптырымен
сәйкестендіреді.
Әрбір дұрыс жауапқа 2
балл
1-жүргізуші: Санаңды сенің
толтырар,
Есептану пәні
бар.
Сабағынды егер
оқысаң,
Өмірде саған жол
болар.
2-жүргізуші: Сайысымыздың соңғы сәті таяп
қалды.
Ал, қазыр әділқазылар сөз
алады.
Сайысымыздың жеңімпаздарың
анықтап,
Мақтау қағаз, сыйлықтарын
тапсырады.
Қорытынды: Әділқазылар алқасы ойын
жеңімпазын анықтап қорытындылайды.
Топтарды
бағалау