10 мин
|
Жаңа сабақ
|
-
Санды өрнектегі амалдардың орындалу реті
қандай?
18:6:3
= 1
(15 +
5):4 = 5
300-200+150 = 250
Мұғалім: Нәтижесі
неге тең? Сонда қандай теңдік шығады?
Олай болса,
бүгінгі өтетін сабағымыздың тақырыбы «Санды
теңдіктер және олардың қасиеттері».
Жаңа сабақ.
Санды теңдіктермен сіздер 5-ші сыныпта өттіңіздер, анықтамасын еске
түсірейік.
Өзара тең екі
санды өрнектің теңдік «=» белгісімен
жазылуы санды
теңдік деп аталады.
Мысалы, санды
теңдіктер: 5 = 5, 36 ÷ 3 + 4 =
16.
Тура теңдіктің
қасиеттерін қарастыу керек.
-
1.
Егер a = b және b = c болса,
онда a = c.
-
2.Тура
санды теңдіктің екі жақ бөлігіне де бірдей санды қосқанда тура
санды теңдік шығады. Егер a = b болса,
онда a + c = b + c,
мұндағы c – кез келген
рационал сан.
-
3.Тура
санды теңдіктің екі жақ бөлігін де нөлден өзге бірдей санға
көбейткенде немесе бөлгенде тура санды теңдік шығады.
Егер a = b және c ≠
0 болса, онда ac = bc; a : c = b : c.
-
4.Екі
тура санды теңдікті мүшелеп қосқанда тура санды теңдік шығады.
Егер a = b және c = d болса,
онда a + c = b + d.
-
5. Екі тура санды
теңдікті мүшелеп көбейткенде тура санды теңдік шығады.
Егер a = b және c = d болса,
онда ac = bd.
Мысалы, 0,2 – 2,2
= –2 және 3,4 = 2 + 1,4 тура теңдіктерін
мүшелеп көбейту керек:
(0,2 – 2,2) ∙ 3,4 = –2 ∙
(2 + 1,4),
–6,8 = –6,8.
|
Тақырып бойынша
ресурстарды қарап, танысады
№1.
Мысалы, 36 = 12 ∙ 3 және 12 ∙ 3
= 9 ∙ 4 болса, онда 36 = 9 ∙ 4.
№2. Мысалы:
3 + 4 = 7,
3
+ (–2) + 4 = 7 + (–2),
5 = 5.
№3. Мысалы:
–12 + 22 = 10,
(–12 + 22) ∙ (–3) = 10 ∙
(–3),
–30
= –30.
№4.
Мысалы, 0,2 – 2,2 = –2 және 3,4 = 2 +
1,4 тура теңдіктерін мүшелеп қосу керек:
0,2 – 2,2 + 3,4 = –2 + 2 +
1,4,
1,4 =
1,4.
Мысалдарды жазып, шығарады.
|



|
Жалпы білім беретін
мектептің 6–сыныбына арналған оқулық.
Оқулық авторлары:
Т.А.Алдамұратова, Қ.С.Байшоланова, Е.С.Байшоланов
Алматы «Атамұра» баспасы 2018
ж
Интернет ресурстары
|
25
минут
|
Бекіту тапсырмасы
|
А
деңгейі
№764. Тура санды
теңдіктерді таңдап алыңдар:
1)
6+3=1,8∙5
4) 23·6-1=4+1
2)
2,8-9=3,4·2
5)
18·8+7=2,4:0,3
3)
0,9·6+2=10-2,6
6) 1,6+4=0,8·2+4.
№765. Берілген санды
теңдіктің:
1)
7,2+1,8=9;
3)
6-1,3=4,7
2) 1,4·5=7
4)
9:1,8=5
екі жақ бөлігіне
де:
а)
1,3; ә) -1,8; б) -11 сандарын
қосыңдар.
№767. Тура санды
теңдіктің қасиетін пайдаланып,
1) 1,2·(-7)=-8,4
теңдігінің екі жақ бөлігін де:
а)
-5-ке; ә) 3-ке; б) 0,5-ке
көбейтіңдер;
2)
5,4·2=10,8 теңдігінің екі жақ бөлігін де:
а)
-3-ке; ә) 9-ға; б) 6-ға
бөліңдер.
В
деңгейі
№769. Тура санды теңдік
шарты орындалатындай етіп, жақшаны қойыңдар:
1)
2-8·0,5=48:(-16);
2)
72:9+3=3,2+2,8;
3)
9,6:1,2=5·0,7+0,9
4) 9·2-8=20·(-2,7)
№770. Тура санды
теңдіктерді мүшелеп қосуды орындаңдар:
-
0,6-2=-1,4
және 2+1,8=3,8
-
1,7+6=7,7
және 0,5-1,7=0,4·(-3)
-
1,8·(-5)=-2·4,5
және -5·1,2=-2·3
-
34·(-15)=-0,15
және 34·(-45)=-0,6
С
деңгейі
№773. Тура санды
теңдіктердің a = b, b = c, a = c қасиеттерін пайдаланып, берілген
өрнектерден үш тура санды теңдік құрастырыңдар:
-
32 ∙ 8;
14,4 : 0,2;
100 – 28;
-
15 ∙ 1,4;
23 + 13;
8,4 :
0,4;
2,5 12;
4,5 : 0,15;
8 ∙ 3 +
6.
Сергіту
сәті: «Көңілді қалпақ» ойыны.
Басына қалпақ түскен жеті оқушы жеті байлықты
табады.
|
Оқулықтан
тақырыпқа қатысты есептерді шығарады.
Оқушылар тақырыпқа
қатысты есептерді шығарады.
Таңбалар ережесін
қолданады.
+(+)=+
-(+)=-
+(-)=-
-(-)=+
(-)*(+)=-
(+)*(-)=-
(-)*(-)=+
(-)/(+)=-
(+)/(-)=-
(-)/(-)=+


|
Дескриптор: Білім
алушы:
-тура санды
теңдіктерді табады
Дескриптор:
-Берілген санды
теңдіктің екі жақ бөлігіне де бірдей санды қосады
-
Тура
санды теңдіктің қасиетін пайдаланады
Дескриптор:
-
Тура
санды теңдіктің шарты орындалатындай етіп жақшаны
қояды
Дескриптор:
-
Тура
санды теңдіктің қасиетін пайдаланады
«Басбармақ» әдісімен бір – бірін бағалау
жүргізіледі
|
Слайд
Интернет
ресурстары
Жалпы білім беретін
мектептің 6–сыныбына арналған оқулық.
Оқулық авторлары: Т.А.Алдамұратова,
Қ.С.Байшоланова, Е.С.Байшоланов
Алматы
«Атамұра» баспасы 2018 жыл
|