Материалдар / Санды теңдіктер.Тура санды теңдіктердің қасиеттері

Санды теңдіктер.Тура санды теңдіктердің қасиеттері

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабағына пайдану үшін
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Бөлім:

6.3А Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу

Педагогтің Тегі, Аты, Әкесінің аты (бар болса)

Тургумбаева Динара Сазанбековна

Күні: 8.01.2024

Циолковский атындағы №84.ЖОББМ

Пән/Сынып:     6 сынып

Қатысандар саны :

Қатысағандар саны

Сабақтың тақырыбы:

Санды теңдіктер.Тура санды теңдіктердің  қасиеттері

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

6.2.2.1тура санды теңдіктердің қасиеттерін білу және қолдану;

Сабақтың мақсаттары:

*санды теңдіктер анықтамасын білу;

*тура санды теңдіктер анықтамасын білу; 

*тура санды теңдіктердің қасиеттерін білу;

*тура санды теңдіктердің қасиеттерін есеп шығаруда қолдана алу.

Құндылықтарды дарыту

«Ар-ұят» құндылығына: 

Топпен, жұппен жұмыс орындау барысында құрмет, серіктестік және жеке жұмыс орындау кезінде жауапкершілік, шешім қабылдай білу және жауапкершілікті сезіну; Достарына,сыныптастарына мейірімділік таныту құндылықтарын дарыту.

Сабақтың барысы:

Уақыты

Кезең дері

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

5 минут


Ұйым

дастыру 

Сәлеметсіздерме!

Бүгін, Санды теңдіктер. Тура санды теңдіктердің  қасиеттері тақырыбын қарастырамыз

Бүгінгі сабақта меңгеретініңіз: 

-санды теңдіктің анықтамасы мен тура санды теңдіктің қасиеттері.               -тура санды теңдіктің қасиеттерін қолданып есептер шығару.

Үй тапсырмасын тексеру.  Қайталау сұрақтары:

1. Қандай өрнек алгебралық өрнек деп аталады?

2. Қандай сандарды алгебралық өрнектегі әріптің қабылдайтын мәндері деп атайды?

3. Қандай алгебралық өрнектер алгебралық қосынды деп аталады?

4. Қандай өрнектер теңбе-тең өрнектер деп аталады?



Амандасады, үй тапсырмасына жауап береді.





Оқулық, жұмыс дәптері


Тақта

слайд 

10 мин

Жаңа сабақ

- Санды өрнектегі амалдардың орындалу реті қандай? 

18:6:3 = 1 

(15 + 5):4 = 5  

300-200+150 = 250 

Мұғалім: Нәтижесі неге тең? Сонда қандай теңдік шығады?

Олай болса, бүгінгі өтетін сабағымыздың тақырыбы «Санды теңдіктер және олардың қасиеттері».

Жаңа сабақ. Санды теңдіктермен сіздер 5-ші сыныпта өттіңіздер, анықтамасын еске түсірейік.

Өзара тең екі санды өрнектің теңдік «=» белгісімен жазылуы санды теңдік деп аталады.

Мысалы, санды теңдіктер: 5 = 5, 36 ÷ 3 + 4 = 16.

Тура теңдіктің қасиеттерін қарастыу керек.

  1. 1. Егер a = b және b = c болса, онда a = c.

  2. 2.Тура санды теңдіктің екі жақ бөлігіне де бірдей санды қосқанда тура санды теңдік шығады. Егер a = b болса, онда a + c = b + c, мұндағы c – кез келген рационал сан.

  3. 3.Тура санды теңдіктің екі жақ бөлігін де нөлден өзге бірдей санға көбейткенде немесе бөлгенде тура санды теңдік шығады. Егер a = b және c ≠ 0 болса, онда ac = bca : c = b : c.

  4. 4.Екі тура санды теңдікті мүшелеп қосқанда тура санды теңдік шығады. Егер a = b және c = d болса, онда a + c = b + d.

  5. 5. Екі тура санды теңдікті мүшелеп көбейткенде тура санды теңдік шығады. Егер a = b және c = d болса, онда ac = bd.

Мысалы, 0,2 – 2,2 = –2 және 3,4 = 2 + 1,4 тура теңдіктерін мүшелеп көбейту керек:

(0,2 – 2,2) ∙ 3,4 = –2 ∙ (2 + 1,4),

6,8 = –6,8.



Тақырып бойынша ресурстарды қарап, танысады

1. Мысалы, 36 = 12 ∙ 3 және 12 ∙ 3 = 9 ∙ 4 болса, онда 36 = 9 ∙ 4.                                                №2. Мысалы:                              3 + 4 = 7,                                              3 + (–2) + 4 = 7 + (–2),                             5 = 5.


3. Мысалы:                             –12 + 22 = 10,                                (–12 + 22) ∙ (–3) = 10 ∙ (–3),                                                      –30 = –30.

4. Мысалы, 0,2 – 2,2 = –2 және 3,4 = 2 + 1,4 тура теңдіктерін мүшелеп қосу керек:

0,2 – 2,2 + 3,4 = –2 + 2 + 1,4,

1,4 = 1,4.


Мысалдарды жазып, шығарады.






Жалпы білім беретін мектептің 6–сыныбына арналған оқулық. 

Оқулық авторлары: Т.А.Алдамұратова, Қ.С.Байшоланова, Е.С.Байшоланов                                                                                                                    Алматы «Атамұра» баспасы  2018 ж

Интернет ресурстары

25

минут






















Бекіту тапсырмасы

А деңгейі

764. Тура санды теңдіктерді таңдап алыңдар: 

1) 6+3=1,8∙5                            4)  23·6-1=4+1 

2) 2,8-9=3,4·2                          5)  18·8+7=2,4:0,3

3)   0,9·6+2=10-2,6                   6)  1,6+4=0,8·2+4. 

765. Берілген санды теңдіктің: 

1)  7,2+1,8=9;                             3) 6-1,3=4,7

2) 1,4·5=7                                   4)  9:1,8=5

екі жақ бөлігіне де: 

а)  1,3;    ә)  -1,8;     б) -11 сандарын қосыңдар. 

767. Тура санды теңдіктің қасиетін пайдаланып, 

1) 1,2·(-7)=-8,4   теңдігінің екі жақ бөлігін де:

а)  -5-ке;    ә)   3-ке;   б) 0,5-ке көбейтіңдер; 

2)    5,4·2=10,8  теңдігінің екі жақ бөлігін де:

а)  -3-ке;    ә)   9-ға;   б)   6-ға бөліңдер. 

В деңгейі

769. Тура санды теңдік шарты орындалатындай етіп, жақшаны қойыңдар:

1)  2-8·0,5=48:(-16);      2)  72:9+3=3,2+2,8;   

3)  9,6:1,2=5·0,7+0,9     4) 9·2-8=20·(-2,7)

770. Тура санды теңдіктерді мүшелеп қосуды орындаңдар:  

  1. 0,6-2=-1,4    және      2+1,8=3,8

  2. 1,7+6=7,7    және     0,5-1,7=0,4·(-3) 

  3. 1,8·(-5)=-2·4,5    және   -5·1,2=-2·3

  4. 34·(-15)=-0,15      және   34·(-45)=-0,6    

С деңгейі

773. Тура санды теңдіктердің a = b, b = c, a = c қасиеттерін пайдаланып, берілген өрнектерден үш тура санды теңдік құрастырыңдар:

  1. 32 8;                 14,4 : 0,2;             100 – 28;

  2. 15 1,4;               23 + 13;                8,4 : 0,4;

 2,5 12;            4,5 : 0,15;              8 3 + 6.               

Сергіту сәті:    «Көңілді қалпақ» ойыны.        

Басына қалпақ түскен жеті оқушы жеті байлықты табады.


Оқулықтан тақырыпқа қатысты есептерді шығарады.


Оқушылар тақырыпқа қатысты есептерді шығарады.



 Таңбалар  ережесін  қолданады.

+(+)=+

-(+)=-

+(-)=-

-(-)=+

(-)*(+)=-

(+)*(-)=-

(-)*(-)=+

(-)/(+)=-

(+)/(-)=-

(-)/(-)=+








Дескриптор: Білім алушы:

-тура санды теңдіктерді табады



Дескриптор:


-Берілген санды теңдіктің екі жақ бөлігіне де бірдей санды қосады

- Тура санды теңдіктің қасиетін пайдаланады 



 Дескриптор:


- Тура санды теңдіктің шарты орындалатындай етіп жақшаны қояды 






Дескриптор:

- Тура санды теңдіктің қасиетін пайдаланады 


 «Басбармақ» әдісімен бір – бірін бағалау жүргізіледі







Слайд







Интернет ресурстары









Жалпы білім беретін мектептің 6–сыныбына арналған оқулық. 

Оқулық авторлары: Т.А.Алдамұратова, Қ.С.Байшоланова, Е.С.Байшоланов                                                                                                                    Алматы «Атамұра» баспасы  2018 жыл


Жеке жұмыс

  1. Өрнектің мәнін табыңдар:

  1. 259 – (64 + 160)                 6 * 6 : 9 *3 : 2

  1. Берілген теңдіктің дұрыс, дұрыс емес екенін анықта:

5 * 2 + 48 = 59                          6 * 3 <  9

  1. < 32                                     (10 + 4) : 2 = 7

  1. < ,  > ,= таңбаларын қойғанда теңдік дұрыс теңдік болсын:

3 * 8 – 20 : 4        (3 * 8 – 20) : 4

30+ 36 + 4 30+( 36 + 4)

  1.  ( 6 * 2)   12 :  6 * 2

  1. Амалдар таңбасын қойғанда теңдік тура теңдікке айналсын.

3…3…3 = 3 

Тапсырманы орындайды

Оқушылар дайын жауаппен, жұпта қатар отырған оқушылар бірін-бірі тексеріп бағалайды.


Оқулық, жұмыс дәптері


Тақта 

слайд

5 минут







Бүгінгі сабақта: 

  • берілген санды теңдіктерге мәндес теңдіктер құрастырады;

  • санды теңдіктердің қасиеттерін тұжырымдайды;

Рефлексия:

                                                            Үйге тапсырма. №766.


Тақырыпты меңгергенін анықтау







Кері байланыс





Оқулық, жұмыс дәптері


Тақта 

слайд 


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ