Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Sample questions and mark scheme Tasks for the Summative Assessment for term 4

    LISTENING

    Task. Listen to the speakers talking about smart cities. Do the following statements agree with the information given in the dialogue?

    Circle:

    TRUE if the statement agrees with the information.

    FALSE if the statement contradicts the information.

    Shape1 Follow the link below to listen to the audio https://english-exercises.net/practice-english-listening- b2-exercises-city-living/

    Shape2

    [1]


    Shape3

    1. Technology should be used in a modern city to make

    residents’ lives more challenging.

    TRUE

    FALSE

    2. Traffic control system in London reduces the

    amount of traffic jams.

    TRUE

    FALSE

    3. Lack of parking space causes approximately one

    third of traffic jams in cities.

    TRUE

    FALSE

    4. Sondo is designed to reduce air pollution.

    TRUE

    FALSE

    5. Parklands in an urban area can be harmful to

    people’s psychological wellbeing.

    TRUE

    FALSE

    6. Since everyone has access to the internet, it is now

    time to link the city with the residents.

    TRUE

    FALSE


    [1]


    [1]


    [1]

    [1]


    [1]




    Total [6]

    READING

    DOWNSHIFTING

    As you move around your home take a good hard look at what is in. It’s likely that your living room will have a television set and a DVD player and your kitchen - a washing machine and drier, maybe also a microwave oven and electric toaster. Your bedroom drawers will be full of almost three times as many clothes as you need. A car and a home computer are almost certainly in your possession. Probably, you have a holiday abroad at least once a year and eat out at least once a week. If you could see the amount of rubbish over a year you would be horrified.


    Now, perhaps, more than ever before, people are wondering what life is about, what it's for. The idea of having as much as you can is beginning to trouble large numbers of people around the world. They think that working a lot to make more money and to buy more things they are wasting their energy and time that could be devoted to family or leisure. Therefore, many are turning to downshifting.


    Six per cent of workers in Britain took the decision to downshift last year, changing their highly pressured positions for less stressful, less time-consuming work which they believe gives them a better-balanced life.


    One couple who downshifted is Daniel and Liz. They used to work in central London. He was a journalist and she used to work for an international bank. They would commute every day from their large house in the suburbs, leaving their two children with a nanny. Most evenings Daniel wouldn't get home until eight or nine o'clock, and nearly twice a month he would have to fly to New York for meetings. They

    both earned a large amount of money but began to feel that life was passing them by. Nowadays, they run a farm in the mountains of Wales.



    Task 1: Do the following statements agree with the information given in the reading passage? Write:

    TRUE (T) if the statement agrees with the information FALSE (F) if the statement contradicts the information

    NOT GIVEN (NG) if there is no information on this in the passage.



    1. A majority of people today are starting to question the purpose of life.

    [1]

    2. People believe that our efforts to acquire more things can be redirected to spending more time with family.

    [1]

    3. It is estimated that 6% of workers in Britain decided to change their way of living by moving to more demanding work positions.

    [1]

    4. Downshifting involves working harder to earn more money.

    [1]

    5. Liz worked for a bank that had connections outside of the UK.

    [1]

    6. Daniel and Liz currently operate a business in a city in Wales.

    [1]




    Total [6]

    WRITING

    Task. Choose ONE of the topics and write an advantages and disadvantages essay.

    Topic 1: More and more people are shifting to the countryside from cities. Does this have more advantages than disadvantages?

    Topic 2: New technology has changed the way people live in big cities. Do the advantages of implementing new technologies in big cities outweigh the disadvantages?


    Total [6]

    SPEAKING

    Task. Present your independent project on sustainable cities.


    Before presentation:

    • During the second part of the term 4 learners work in small groups conducting their research on the topic “Sustainable Cities”

    • They offer their ideas to make their hometowns “smarter”

    • Learners create a presentation where they show the ideas

    While presentation learners show their ideas in groups. Each learner should speak at least for 2-3 minutes without reading from the screen.

    Shape4 Total [6] Total marks /24

    Mark scheme Listening and Reading


    Question

    №

    Answer

    Mark

    Additional information

    Listening

    1

    False

    1


    2

    True

    1

    3

    True

    1

    4

    True

    1

    5

    False

    1

    6

    True

    1

    Reading

    1

    Not Given

    1


    2

    True

    1

    3

    False

    1

    4

    False

    1

    5

    True

    1

    6

    False

    1

    Total marks

    12




    CRITERIA FOR MARKING WRITING

    Mark scheme Writing and Speaking


    Give a mark out of 6 for each criterion (content, organisation, vocabulary, grammar, and punctuation) and then calculate a mean to give an overall total out of 6. All fractional marks should be rounded up to the closest whole mark.



    Mark / Criterion

    Content (relevance and development of ideas)

    Organisation (cohesion, paragraphing, and format)

    Vocabulary (style and accuracy)

    Grammar (style and accuracy) and Punctuation (accuracy)








    6

    • All content is relevant to the task.

    • The register completely corresponds to the requirements of the task; consistent and intentional misuse of register* may indicate a writer’s personal style.

    • All content points are fully addressed and developed in a balanced way.

    *Such misuse of register should not harm the format of writing.

    • Uses a wide range of connectors accurately; referencing is mostly clear.

    • Uses paragraphs to separate ideas; all paragraphs revolve around one idea or a set of like ideas; the size of each paragraph allows for a proper and balanced development of ideas.

    • The format is appropriate.

    • Uses a range of advanced vocabulary appropriately; uses less common lexical items with occasional inappropriacies.

    • Has good control of word formation; may make occasional errors in producing less common word forms.

    • Spells common vocabulary items correctly; very few (one or two) occasional spelling mistakes may be present.

    • May occasionally misspell less common lexical items.

    • Errors in word choice and/or spelling do not distort meaning.

    • Writes simple and compound sentence forms correctly and demonstrates variety in length and complexity.

    • Uses complex sentences accurately, includingpunctuation.

    • Rare errors in grammar and/or punctuation.





    5

    • All content is relevant to the task; insignificant content omissions may be present.

    • The register on the whole corresponds to the requirements of the task; occasional and inconsistent misuse of register may be present.

    • Most content points are addressed, but their development

    • Uses a range of basic connectors accurately and attempts to use more advanced connectors, but not always accurately, and referencing, but not always clearly or appropriately.

    • Uses paragraphs to separate ideas; most paragraphs revolve around one idea or a set of like

    • Uses a range of everyday vocabulary appropriately; uses less common lexical items but may make frequent errors.

    • Has good control of word formation; may make errors in producing less common word forms.

    • Spells common vocabulary items correctly; few (no more

    • Writes simple and compound sentence forms correctly but does not demonstrate variety inlength.

    • Occasional errors in grammar and/or punctuation do not distort meaning.


    may be slightly imbalanced.

    ideas; the size of each paragraph may reflect imbalanced development of ideas.

    • The format is appropriate.

    than five) occasional spelling mistakes may be present.

    • May often misspell less common lexical items.

    • Errors in word choice and/or spelling do not distort meaning.






    4

    • Most content is relevant to the task; insignificant content omissions may be present.

    • The register on the whole corresponds to the requirements of the task.

    • Most content points are addressed, but some content points may be

      Жүктеу
      ЖИ арқылы жасау
      ЖИ арқылы жасау
      bolisu
      Бөлісу
      1 - айлық
      Материал тарифі
      -96% жеңілдік
      00
      05
      00
      ҚМЖ
      Ашық сабақ
      Тәрбие сағаты
      Презентация
      БЖБ, ТЖБ тесттер
      Көрнекіліктер
      Балабақшаға арнарлған құжаттар
      Мақала, Эссе
      Дидактикалық ойындар
      және тағы басқа 400 000 материал
      Барлық 400 000 материалдарды шексіз
      жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
      1 990 ₸ 49 000₸
      1 айға қосылу
      Материалға шағымдану

      Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

      Жариялаған:
      Tilekshi
      16 Сәуір 2024
      607
      Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

      SAT 4 grade 10 aspect

      Тақырып бойынша 11 материал табылды

      SAT 4 grade 10 aspect

      Материал туралы қысқаша түсінік
      SAT 4 grade 10 aspect
      Материалдың қысқаша нұсқасы

      Sample questions and mark scheme Tasks for the Summative Assessment for term 4

      LISTENING

      Task. Listen to the speakers talking about smart cities. Do the following statements agree with the information given in the dialogue?

      Circle:

      TRUE if the statement agrees with the information.

      FALSE if the statement contradicts the information.

      Shape1 Follow the link below to listen to the audio https://english-exercises.net/practice-english-listening- b2-exercises-city-living/

      Shape2

      [1]


      Shape3

      1. Technology should be used in a modern city to make

      residents’ lives more challenging.

      TRUE

      FALSE

      2. Traffic control system in London reduces the

      amount of traffic jams.

      TRUE

      FALSE

      3. Lack of parking space causes approximately one

      third of traffic jams in cities.

      TRUE

      FALSE

      4. Sondo is designed to reduce air pollution.

      TRUE

      FALSE

      5. Parklands in an urban area can be harmful to

      people’s psychological wellbeing.

      TRUE

      FALSE

      6. Since everyone has access to the internet, it is now

      time to link the city with the residents.

      TRUE

      FALSE


      [1]


      [1]


      [1]

      [1]


      [1]




      Total [6]

      READING

      DOWNSHIFTING

      As you move around your home take a good hard look at what is in. It’s likely that your living room will have a television set and a DVD player and your kitchen - a washing machine and drier, maybe also a microwave oven and electric toaster. Your bedroom drawers will be full of almost three times as many clothes as you need. A car and a home computer are almost certainly in your possession. Probably, you have a holiday abroad at least once a year and eat out at least once a week. If you could see the amount of rubbish over a year you would be horrified.


      Now, perhaps, more than ever before, people are wondering what life is about, what it's for. The idea of having as much as you can is beginning to trouble large numbers of people around the world. They think that working a lot to make more money and to buy more things they are wasting their energy and time that could be devoted to family or leisure. Therefore, many are turning to downshifting.


      Six per cent of workers in Britain took the decision to downshift last year, changing their highly pressured positions for less stressful, less time-consuming work which they believe gives them a better-balanced life.


      One couple who downshifted is Daniel and Liz. They used to work in central London. He was a journalist and she used to work for an international bank. They would commute every day from their large house in the suburbs, leaving their two children with a nanny. Most evenings Daniel wouldn't get home until eight or nine o'clock, and nearly twice a month he would have to fly to New York for meetings. They

      both earned a large amount of money but began to feel that life was passing them by. Nowadays, they run a farm in the mountains of Wales.



      Task 1: Do the following statements agree with the information given in the reading passage? Write:

      TRUE (T) if the statement agrees with the information FALSE (F) if the statement contradicts the information

      NOT GIVEN (NG) if there is no information on this in the passage.



      1. A majority of people today are starting to question the purpose of life.

      [1]

      2. People believe that our efforts to acquire more things can be redirected to spending more time with family.

      [1]

      3. It is estimated that 6% of workers in Britain decided to change their way of living by moving to more demanding work positions.

      [1]

      4. Downshifting involves working harder to earn more money.

      [1]

      5. Liz worked for a bank that had connections outside of the UK.

      [1]

      6. Daniel and Liz currently operate a business in a city in Wales.

      [1]




      Total [6]

      WRITING

      Task. Choose ONE of the topics and write an advantages and disadvantages essay.

      Topic 1: More and more people are shifting to the countryside from cities. Does this have more advantages than disadvantages?

      Topic 2: New technology has changed the way people live in big cities. Do the advantages of implementing new technologies in big cities outweigh the disadvantages?


      Total [6]

      SPEAKING

      Task. Present your independent project on sustainable cities.


      Before presentation:

      • During the second part of the term 4 learners work in small groups conducting their research on the topic “Sustainable Cities”

      • They offer their ideas to make their hometowns “smarter”

      • Learners create a presentation where they show the ideas

      While presentation learners show their ideas in groups. Each learner should speak at least for 2-3 minutes without reading from the screen.

      Shape4 Total [6] Total marks /24

      Mark scheme Listening and Reading


      Question

      №

      Answer

      Mark

      Additional information

      Listening

      1

      False

      1


      2

      True

      1

      3

      True

      1

      4

      True

      1

      5

      False

      1

      6

      True

      1

      Reading

      1

      Not Given

      1


      2

      True

      1

      3

      False

      1

      4

      False

      1

      5

      True

      1

      6

      False

      1

      Total marks

      12




      CRITERIA FOR MARKING WRITING

      Mark scheme Writing and Speaking


      Give a mark out of 6 for each criterion (content, organisation, vocabulary, grammar, and punctuation) and then calculate a mean to give an overall total out of 6. All fractional marks should be rounded up to the closest whole mark.



      Mark / Criterion

      Content (relevance and development of ideas)

      Organisation (cohesion, paragraphing, and format)

      Vocabulary (style and accuracy)

      Grammar (style and accuracy) and Punctuation (accuracy)








      6

      • All content is relevant to the task.

      • The register completely corresponds to the requirements of the task; consistent and intentional misuse of register* may indicate a writer’s personal style.

      • All content points are fully addressed and developed in a balanced way.

      *Such misuse of register should not harm the format of writing.

      • Uses a wide range of connectors accurately; referencing is mostly clear.

      • Uses paragraphs to separate ideas; all paragraphs revolve around one idea or a set of like ideas; the size of each paragraph allows for a proper and balanced development of ideas.

      • The format is appropriate.

      • Uses a range of advanced vocabulary appropriately; uses less common lexical items with occasional inappropriacies.

      • Has good control of word formation; may make occasional errors in producing less common word forms.

      • Spells common vocabulary items correctly; very few (one or two) occasional spelling mistakes may be present.

      • May occasionally misspell less common lexical items.

      • Errors in word choice and/or spelling do not distort meaning.

      • Writes simple and compound sentence forms correctly and demonstrates variety in length and complexity.

      • Uses complex sentences accurately, includingpunctuation.

      • Rare errors in grammar and/or punctuation.





      5

      • All content is relevant to the task; insignificant content omissions may be present.

      • The register on the whole corresponds to the requirements of the task; occasional and inconsistent misuse of register may be present.

      • Most content points are addressed, but their development

      • Uses a range of basic connectors accurately and attempts to use more advanced connectors, but not always accurately, and referencing, but not always clearly or appropriately.

      • Uses paragraphs to separate ideas; most paragraphs revolve around one idea or a set of like

      • Uses a range of everyday vocabulary appropriately; uses less common lexical items but may make frequent errors.

      • Has good control of word formation; may make errors in producing less common word forms.

      • Spells common vocabulary items correctly; few (no more

      • Writes simple and compound sentence forms correctly but does not demonstrate variety inlength.

      • Occasional errors in grammar and/or punctuation do not distort meaning.


      may be slightly imbalanced.

      ideas; the size of each paragraph may reflect imbalanced development of ideas.

      • The format is appropriate.

      than five) occasional spelling mistakes may be present.

      • May often misspell less common lexical items.

      • Errors in word choice and/or spelling do not distort meaning.






      4

      • Most content is relevant to the task; insignificant content omissions may be present.

      • The register on the whole corresponds to the requirements of the task.

      • Most content points are addressed, but some content points may be

        Жүктеу
        bolisu
        Бөлісу
        ЖИ арқылы жасау
        Файл форматы:
        docx
        Шет тілі Сабақ жоспары 10 сынып
        16.04.2024
        607
        Жүктеу
        ЖИ арқылы жасау
        Жариялаған:
        Tilekshi
        Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
        шағым қалдыра аласыз
        Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
        Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
        Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
        Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
        Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
        Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
        Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
        Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
        Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
        Министірлікпен келісілген курстар тізімі

        Химия пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Тарих пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Биология пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Ағылшын тілі пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        География пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Информатика пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Мектепке дейінгі білім беру

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Дене шынықтыру

        пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Білім алушылардың білім сапасын арттыру

        мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Инклюзивті білім беру

        жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ
        Ғылыми-әдістемелік орталығы
        Редакциямен байланыс
        +7 (771) 234-55-99
        Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
        жұма, 9:00 – 18:00
        Мекенжай:
        Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
        4 этаж, 406-кабинет
        Электронды пошта
        ustaztilegi@gmail.com
        Сведения об организации
        Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
        Политика конфиденциальности
        Сведения об организации