Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Teacher shows the actions by
gestures and learners should guess and say them in Kazakh language.
After guessing learners repeat the words after teacher and do the
same action that teacher
does.
Wear
uniform
Chew
gum
Drop
litter
Be
quiet
Shout
Make
noise
T
eacher drills the words
several times by actions and by the things of realia. (litter and
litterbin).
ex-18 Read. Then point and say
their names.
Look at the children at the
park yesterday.
-What they are
doing?
( Ok. You are
right)
-Can I have some noise in the
park?
( Yes, You are
right)
-Can I chew gum in the
park?
- Do we wear school
uniform?
( Yes, You are
right)
Grammar : Must and mustn’t: Inductive
approach.
Teacher
explains the usage of must and mustn’t by using the pictures of
different activities , then deduce the meaning of them by asking
learners. And Teacher shows some action verbs on the active board
and gives example with must and mustn’t. Later teacher puts some
concept checking questions to check if the learners understand or
not.
So when
do use must and mustn’t?
Can you
give example?( Teacher uses some Kazakh words for explaining the
grammar rules)
ex-19.Complate .Use: must or
mustn’t
Let’s
playex-2 page 25
in pairs
take turns presenting the rules, asking and answering
questions
for
ex.-What’s the rule?
-We
mustn’t drop a litter in the class
learners repeat the words
after teacher and do the same action that teacher
does
uniform[ˈjuːnɪfɔːm]-біркелкі
форма
Chew
gum [tʃuː] [ɡʌm]-сағыз
шайнау
Shout [ʃaʊt] -айқайлау
Drop
litter[drɒp] [ˈlɪt.ər]-қоқыс
тастау
Be
quiet [bi] [ˈkwaɪət]-тыныштық
сақта
Make
noise [meɪk] [nɔɪz] -шулау
-Gulnara and Marzhan wore
their school uniforms.
- Gulnara and Dana chewed
gum.
-Akbota made a lot of noise,
but Karlygash was very
quite.
-No
-No
-Yes
learnerssay understand or
not.
Formative
assessment
PPT
ex- 17. Listen, point and
repeat. Then read and match.
pb.page24
pb.page24
pb. page
25
10
minutes
ENDING THE
LESSON:
Did you like the
lesson?
Give the home
task
Activity book at page 21
ex-12
If you understand the lesson
Choose happy.
If you don’t understand choose
sad smile
There smile faces are on the
board. (happy and sad) T. suggests choosing any smiley
face.
Ss will choose one and put on
their desks.
Feedback
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз