Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit:2

    Light & Dark


    Teachername:


    Date:


    Grade:3A

    Numberpresent:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    School rules

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    3.2.7 use contextual clues to predict content in short, supported talk on a limited range of general and some curricular topics

    3.R5 understand the main points of short simple texts on a limited range of familiar general and some curricular topics by using contextual clues;

    3.6.13 use can to make requests and ask permission; use must / mustn’t / have to to talk about obligation

    Lessonobjectives

    Learners will be able to:

    Listen and understand the statements for school rules

    Read the text in group and match with the pictures

    Make sentences by using must and mustn’t



    Lesson plan

    Plannedtimings

    Teacher'sactions

    Pupils` actions

    Assessment

    Resources

    10

    minutes


    ORGANISATION MOMENT:



    Hello!

    -Howareyou?

    I’m very nice ,thank you

    (The poem‘I get up in the morning’’)











    -How many seasons in the year?





    -What season is it now?

    -How many months in the year?







    -How many days in a week?







    -What day is it now?

    (Ok , nice)



    -What was your home task?

    I want divide you in two group

    take a card with words

    1 st group “ Be”

    2 nd group “ Was’’



    check the verbs let’s read the words on the card .

    be/was-were

    chew- chewed

    wear-wore

    make-made





    Hello teacher!

    We are fine .Thank you and you?



    I get up in the morning,

    I go to bed at night.

    And every day I do my best

    To give you lots of light!

    What am I ?

    I’m the Sunand moon


    -Four seasons in the year

    (They are: Winter, Spring, Summer, Autumn)


    -Autumn


    -12 month in the year

    (They are: January, February, March, April, May, June, July, August, September, October,

    November, December )


    -Seven days in a week

    (They are: Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday.)


    -Thursday





    -Exercise 14 at page 23


    -









    Psycho logical training


    20

    minutes


    MAIN PART

    Teacher shows the actions by gestures and learners should guess and say them in Kazakh language. After guessing learners repeat the words after teacher and do the same action that teacher does.

    Wear uniform

    Chew gum

    Drop litter

    Be quiet

    Shout

    Make noise 











    T

    eacher drills the words several times by actions and by the things of realia. (litter and litterbin).



    ex-18 Read. Then point and say their names.

    Look at the children at the park yesterday.

    -What they are doing?











    ( Ok. You are right)

    -Can I have some noise in the park?

    ( Yes, You are right)

    -Can I chew gum in the park?

    - Do we wear school uniform?

    ( Yes, You are right)

    Grammar : Must and mustn’t: Inductive approach.

    Teacher explains the usage of must and mustn’t by using the pictures of different activities , then deduce the meaning of them by asking learners. And Teacher shows some action verbs on the active board and gives example with must and mustn’t. Later teacher puts some concept checking questions to check if the learners understand or not.

     



    So when do use must and mustn’t?

    Can you give example?( Teacher uses some Kazakh words for explaining the grammar rules)


    ex-19.Complate .Use: must or mustn’t



    Let’s play ex-2 page 25

    in pairs take turns presenting the rules, asking and answering questions

    for ex.-What’s the rule?

    -We mustn’t drop a litter in the class




    learners repeat the words after teacher and do the same action that teacher does



    uniform[ˈjuːnɪfɔːm]- біркелкі форма

    Chew gum [tʃuː]  [ɡʌm]-сағыз шайнау 

    Shout [ʃaʊt] -айқайлау

    Drop litter[drɒp] [ˈlɪt.ər]-қоқыс тастау 

    Be quiet [bi]  [ˈkwaɪət]-тыныштық сақта 

    Make noise [meɪk] [nɔɪz] -шулау















    -Gulnara and Marzhan wore their school uniforms.

    - Gulnara and Dana chewed gum.

    -Akbota made a lot of noise, but Karlygash was very quite.





    -No

    -No

    -Yes





    learnerssay understand or not.

















































    Formative assessment



    PPT







    ex- 17. Listen, point and repeat. Then read and match.

    pb.page24





















    pb.page24



















































































    pb. page 25



    10

    minutes

    ENDING THE LESSON:

    Did you like the lesson?



    Give the home task

    Activity book at page 21 ex-12



    If you understand the lesson Choose happy.

    If you don’t understand choose sad smile



    There smile faces are on the board. (happy and sad) T. suggests choosing any smiley face.

     













    Ss will choose one and put on their desks.




















    Feedback


    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Халиков Рахман Токсанович
    25 Ақпан 2023
    425
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    School rules

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    School rules

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Listen and understand the statements for school rules Read the text in group and match with the pictures Make sentences by using must and mustn’t
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit:2

    Light & Dark


    Teachername:


    Date:


    Grade:3A

    Numberpresent:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    School rules

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    3.2.7 use contextual clues to predict content in short, supported talk on a limited range of general and some curricular topics

    3.R5 understand the main points of short simple texts on a limited range of familiar general and some curricular topics by using contextual clues;

    3.6.13 use can to make requests and ask permission; use must / mustn’t / have to to talk about obligation

    Lessonobjectives

    Learners will be able to:

    Listen and understand the statements for school rules

    Read the text in group and match with the pictures

    Make sentences by using must and mustn’t



    Lesson plan

    Plannedtimings

    Teacher'sactions

    Pupils` actions

    Assessment

    Resources

    10

    minutes


    ORGANISATION MOMENT:



    Hello!

    -Howareyou?

    I’m very nice ,thank you

    (The poem‘I get up in the morning’’)











    -How many seasons in the year?





    -What season is it now?

    -How many months in the year?







    -How many days in a week?







    -What day is it now?

    (Ok , nice)



    -What was your home task?

    I want divide you in two group

    take a card with words

    1 st group “ Be”

    2 nd group “ Was’’



    check the verbs let’s read the words on the card .

    be/was-were

    chew- chewed

    wear-wore

    make-made





    Hello teacher!

    We are fine .Thank you and you?



    I get up in the morning,

    I go to bed at night.

    And every day I do my best

    To give you lots of light!

    What am I ?

    I’m the Sunand moon


    -Four seasons in the year

    (They are: Winter, Spring, Summer, Autumn)


    -Autumn


    -12 month in the year

    (They are: January, February, March, April, May, June, July, August, September, October,

    November, December )


    -Seven days in a week

    (They are: Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday.)


    -Thursday





    -Exercise 14 at page 23


    -









    Psycho logical training


    20

    minutes


    MAIN PART

    Teacher shows the actions by gestures and learners should guess and say them in Kazakh language. After guessing learners repeat the words after teacher and do the same action that teacher does.

    Wear uniform

    Chew gum

    Drop litter

    Be quiet

    Shout

    Make noise 











    T

    eacher drills the words several times by actions and by the things of realia. (litter and litterbin).



    ex-18 Read. Then point and say their names.

    Look at the children at the park yesterday.

    -What they are doing?











    ( Ok. You are right)

    -Can I have some noise in the park?

    ( Yes, You are right)

    -Can I chew gum in the park?

    - Do we wear school uniform?

    ( Yes, You are right)

    Grammar : Must and mustn’t: Inductive approach.

    Teacher explains the usage of must and mustn’t by using the pictures of different activities , then deduce the meaning of them by asking learners. And Teacher shows some action verbs on the active board and gives example with must and mustn’t. Later teacher puts some concept checking questions to check if the learners understand or not.

     



    So when do use must and mustn’t?

    Can you give example?( Teacher uses some Kazakh words for explaining the grammar rules)


    ex-19.Complate .Use: must or mustn’t



    Let’s play ex-2 page 25

    in pairs take turns presenting the rules, asking and answering questions

    for ex.-What’s the rule?

    -We mustn’t drop a litter in the class




    learners repeat the words after teacher and do the same action that teacher does



    uniform[ˈjuːnɪfɔːm]- біркелкі форма

    Chew gum [tʃuː]  [ɡʌm]-сағыз шайнау 

    Shout [ʃaʊt] -айқайлау

    Drop litter[drɒp] [ˈlɪt.ər]-қоқыс тастау 

    Be quiet [bi]  [ˈkwaɪət]-тыныштық сақта 

    Make noise [meɪk] [nɔɪz] -шулау















    -Gulnara and Marzhan wore their school uniforms.

    - Gulnara and Dana chewed gum.

    -Akbota made a lot of noise, but Karlygash was very quite.





    -No

    -No

    -Yes





    learnerssay understand or not.

















































    Formative assessment



    PPT







    ex- 17. Listen, point and repeat. Then read and match.

    pb.page24





















    pb.page24



















































































    pb. page 25



    10

    minutes

    ENDING THE LESSON:

    Did you like the lesson?



    Give the home task

    Activity book at page 21 ex-12



    If you understand the lesson Choose happy.

    If you don’t understand choose sad smile



    There smile faces are on the board. (happy and sad) T. suggests choosing any smiley face.

     













    Ss will choose one and put on their desks.




















    Feedback


    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Неміс тілі Презентация 8 сынып
    25.02.2023
    425
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Халиков Рахман Токсанович
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации